ویرگول
ورودثبت نام
محمد توتیا
محمد توتیا
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

خُلَص تدتاک: شروع.حرف نزن!

تد (Ted) مجموعه بزرگی از سخنرانی های مفید هستش(گفتم شاید ندونید). من مدت هاست که مشتریشم ولی یک مشکلی دارم وقتی یک تدتاک رو می بینم چند وقت بعد نکات مهم اون رو فراموش می کنم. خب حافظه ام اوضاعش خراب. برای اینکه این مشکل حل کنم یک راه حل دارم.البته یک فرضیه است. اگه خلاصه اون تاک رو بنویسم فراموشش نمی کنم و یا حداقل هر چند وقت یکبار می تونم با سر زدن بهش خیلی سریع دوباره یادم بیاد.

برنامه چیه؟هیچی فقط قرار هر تد تاکی رو که می بینم یا قبلا دیدم خیلی خلاصه اینجا معرفیش کنم و در چند جمله نکات مهمش رو بگم. هم برای خودم خوبه و هم شاید به درد یکی دیگه هم بخوره.اسم این مجموعه هم قرار خُلَص تدتاک باشه.

اولین تدتاکی که می خوام اینجا معرفیش بکنم باعث شده یک تصمیم عجیب بگیرم. بعد از نوشتن این مطلب اون رو منتشر نکنم!! بلکه بعد از اینکه چند مطلب در این زمینه نوشتم شروع به انتشارشون بکنم. چراااا؟ خب بخاطر حرفی که این آقا می گه.

نباید تصمیمون رو به کسی بگیم.چرا؟ تحقیقات نشون می ده وقتی هدفمون رو به دیگران می گیم و اون ها ما رو تشویق می کنن باعث می شه مغزما فکر کنه به اون هدف رسیده و ازش لذت ببره در نتیجه لذت به سرانجام رسوندن کمتر و انگیزه ما برای اون کار کمتر می شه.

https://www.ted.com/talks/derek_sivers_keep_your_goals_to_yourself?utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare



تد تاکted talkخُلَص تدتاک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید