ویرگول
ورودثبت نام
مجتبی
مجتبی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

خاک کنیم اون فرهنگ و تربیتی رو که باعث بشه خودمون رو از بقیه بالاتر ببینیم!!


یهو یاد یه خاطره جالب افتادم
یادمه اول راهنمایی که بودم اون زمانا من خیلی بچه مثبت بودم
زشت ترین فحشی که میتونستم بدم عوضی بود اونم وقتی خیلی عصبانی میشدم
یادمه اون موقع هم ممتاز مدرسه بودم و جزء #پیشتازان بودم و از یه طرف هم از حفاظ #قرآن و رتبه داران سطح استان#قم بودم
این گروه منتخب رو مجبور کرده بودن تو مراسم زیارت عاشورا شرکت کنیم و بقیه بچه ها تو حیاط ول میچرخیدن
یکی از بچه ها از پشت پنجره این رفیق ما رو صدا زد که: هووی فلانی میذارن ما هم بیایم پایین؟؟
اونم با یه لحن بدی گفت:
تو بیا پایین اگه نذاشتن خودم بهت میذارم

من کلی کلنجار رفتم که معنی این حرفش یعنی چی؟
یعنی چی بهش میذاری؟ چی رو بهش میذاری ؟ ??
که بعد در ادامه فحش های ترکی و فارسی کاف دار و جیم دار به ترکی س دار و گ دار ?? بود که رد و بدل میشد و من فهمیدم معنی جمله ش رو
خیلی نگاه بدی به این پسره هم گروهی م کردم فکر نمیکردم که اینم اینقدر بی تربیت باشه
اخه اون زمانا هرکسی که از این #فحش ها میداد از دید من در نهایت پست فطرتی و لاابالی گری بود!!
هععیی بشر من تا سوم راهنمایی حتی کلمه ای از این فحش ها نمیدادم
وارد #دبیرستان که شدم قضیه یهو فرق کرد
و کلا در طول این سال ها خب حسابی در این زمینه پیشرفت کردم و از همین فحش های رکیک کلمات ابداعی خلق کردم که کلا تو بین اطرافیانم به نام خودم ثبت شده ?

الان که به خودم و به گذشته نگاه میکنم میبینم اون زمان ها که بچه مثبت بودم اگر خود الانم رو میدیدم قطعا حکم صادر میکردم که این بشر کلا از دایره انسانیت خارجه?
چقد سطح فکر ها عوض میشه و آدما عوض میشن در طول زمان
آدما هرچی بیشتر تجربه کسب میکنن و با#فرهنگ ها و #باور های مختلف آشنا میشن بیشتر میفهمن که اونقدری هم که قبلا فکر میکردیم گوه خاصی نبودیم
این نیست که فقط ما خاص باشیم و هرکسی که مطابق سلیقه و باور ما نیست پس از دایره #انسانیت خارجه
برای خودمون یه سری استاندارد های ادبی فرهنگی جغرافیایی تعریف کنیم و بگیم این استاندارد ها فقط درسته
میشناسم آدمایی رو که از نظر ادبیاتی به شدت مقید و مؤدب ولی از نظر انسانی رفتار خیلی پستی با هم نوعانشون داره!! اون پسره هم گروهی م رو الان که بهش فکر میکنم پسر خوبی بود
هیچ وقت ندیدم به کسی زور بگه یا جلو#اراذل اوباش کلاس سر خم کنه یا#نژاد_پرستی کنه یا الکی به کسی توهین کنه
درسشم که خب خوب بود
ولی خب حرف های بی تربیتی هم راحت میزد
.
.
بیایم #آدم باشیم
خاک کنیم اون فرهنگ و تربیتی رو که باعث بشه خودمون رو از بقیه بالاتر ببینیم!!

برتریبرابریفرهنگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید