ویرگول
ورودثبت نام
نیما نجدی
نیما نجدی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه خرید موس پد گیمینگ

برای جمع کردن یه ستاپ گیمینگ جذاب و خفن خیلی چیز ها نیازه. از خرید کیس که بگذریم، خرید لوازم جانبی گیمینگ خودش یه پروسه طولانی هست و نیاز به بررسی دقیق تک تک موارد داره. امروز میخوام از پروسه بررسی و خرید موس پد یا ماوس پد گیمینگ صحبت کنم.

عضوی از ستاپ گیمینگ که علاوه بر زیبایی ستاپ گیمینگ شما خیلی هم توی کارایی ماوس گیمینگ که میخرید تاثیر داره و باید بهش توجه کنید.

ماوس پد گیمینگ ایسوس
ماوس پد گیمینگ ایسوس

اولین گام برای خرید هر چیزی یه گشت و گذار توی اینترنته و من هم از همین جا شروع کردم. با مدل های مختلف آشنا شدم و یه دید کلی از قیمت ها گرفتم. این اطلاعات کمک میکنه تا نیاز دقیق خودتون رو متوجه بشید و بدونید دقیقا چه مدل موس پدی برای شما مناسب تر هست.

توی این بررسی ها به مدل های مختلفی بر خوردم. مدل های گرون تر با امکانات خاص مثل نوار RGB در اطراف ماوس پد و پد شارژ بی سیم که توی لایه زیرین ماوس پد قرار داده شده بود و میتونست دستگاه هایی که از شارژ بی سیم پشتیبانی میکنن رو شارژ کنه.

خب این ویژکی ها میتونه برای هر کسی جذاب باشه و نظر شما رو برای خرید این ماوس پد ها جلب کنه. ولی پروسه جستجو هنوز تموم نشده بود. پارامتر های دیگه ای هم بودن که باید بررسی میشدن تا به یه دید کلی از چیزی که قرار بود بخرم برسم.

ویژگی های خاص و پر زرق و برق رو کنار گذاشتم تا بتونم موارد بیشتری رو بررسی کنم. برند های زیادی اقدام به طراحی و تولید ماوس پد کردن که به عنوان مثال میتونم ماوس پد های لاجیتک رو مثال بزنم. ماوس پد های این برند دانمارکی یکی از بهترین و با کیفیت ترین ماوس پد های بازار هستند که میتونید خریداری کنید. من هم از همین برند خریداری کردم که در ادامه کامل مبگم خدمتتون.




برگردیم سر بررسی ماوس پد های بازار . . .

خب مورد بعدی که برام مهم بود اندازهو ابعاد ماوس پد بود. برای انتخاب و خرید ماوس پد باید به اندازه میز کار و سطحی که میخواید ماوس و موس پد رو قرار بدید توجه کنید. اگر ماوس پد که میخرید کوچیک باشه توی کار کردن با ماوس به مشکل میخورید. این مورد خودش رو در هنگام بازی کردن بیشتر هم نشون میده. (چرا که موقع بازی کردن معمولا ماوس رو توی مساحت بیشتری حرکت میدیم و این موضوع باعث میشه تا ابعاد بزرگتری از ماوس پد های گیمینگ موجود باشه)

خب همونطور که متوجه شدین مورد بعدی که بررسی کردم و برام مهم بود اندازه و ابعاد ماوس پد بود. من یه ماوس پد بزرگ میخواستم تا فضای زیر ماوس و کیبورد گیمینگ رو پر کنه.

ماوس پد لاجیتک (پد رومیزی)
ماوس پد لاجیتک (پد رومیزی)


پد رومیزی چند تا مزیت نسبت به ماوس پد های ابعاد استاندارد داره. اول از همه زیبایی خیلی بیشتری به ستاپ شما میده و همین مورد باعث میشه تا انتخاب خیلی از گیمر ها باشه. مورد بعد که جز کارایی های پد رومیزی هست جلوگیری از سر خوردن کیبورد موقع بازی یا تایپ کردن هست. ایم مورد برای افرادی که زیاد از کیبورد استفاده میکنن خیلی میتونه اذیت کننده باشه.



خب تا اینجای جستجو و بررسی هام تقریبا میدونم چی قرار بخرم و نیاز دقیقم چیه! حالا فقط مونده بود بررسی دقیق محصول و ویژگی هایی که داره.

مواردی که برای خرید یه ماوس پد خوب باید بهش دقت کنیم جنس رویه، جنس زیره، ویژگی های خاص و راحتی استفاده از ماوس پد هست. طبق جستجو و بررسی های من رویه اکثر ماوس پد های با کیفیت از پارچه با بافت نرم و ریز هست. این بافت نرم و ریز کمک میکنه تا حرکت ماوس روی ماوس پد نرم و روون باشه و اصطکاک خوبی بین موس و موس پد باشه.

بافت ریز ماوس پد هم برای دقت بالا تر ماوس باید بهش توجه کنید. البته این موارد همه از پارامتر های کیفی هستن و به صورت چشمی تاثیر چندانی توی کیفیت استفاده شما از ماوس نخواهد داشت.

مورد بعدی که بررسی کردم جنس زیره ماوس پد هست که باید از پلاستیک یا لاستیک های ضد لغزش باشه. جنس زیره ماوس پد باید دارای چسبندگی خوبی باشه تا سر جای خودش ثابت بمونه و در زمان استفاده از ماوس زیر دست جابجا نشه. در زمان خرید ماوس پد جنس میز یا سطحی که میخواید روی اون قرار بدید رو باید مد نظر داشته باشید.

در مورد ویژگی های خاص هم باید انتخاب های توی بازار رو با توجه به بودجه خودتون بررسی کنید و بهترین مورد رو انتخاب کنید. ولی پیشنهاد میکنم بیشتر روی جنبه کیفیت و کارایی ماوس پد تمرکز داشته باشید تا روی ویژگی های خاص و تبلیغات تجاری اون محصول!

من ماوس پد گیمینگ لاجیتک G840 رو بر اساس بررسی های سایت خودشون خریدم. واقعا ماوس پد با کیفیت و خوبیه که میتونید برای ستاپ گیمینگ خودتون بخرید و از زیبایی که به میز کارتون میده لذت ببرید.

منبع : https://logilook.com/blog/product-review/all-about-mouse-pads

ماوس پدپد گیمینگگیمینگپد رومیزیپد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید