ویرگول
ورودثبت نام
naef raspana
naef raspana
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

خوش تیپ ها موفق ترند

درنا بهمنی
درنا بهمنی


من رسمی در اینستاگرام دارم که هرشب رشته استوری هایی در پیجم قرار میدم برای آگاهی فالورها و همچنین اطلاعات عمومی و یا تخصصی که بصورت ساده گفته میشه و دو شب پیش در رابطه با استایل شخصی و اینکه داشتن استایل میتونه روند برندسازی شخصی شما رو سریعتر کنه صحبت کردم که برای خیلی از دوستان جالب بود.

سوالات زیادی شد که مثلا آیا همیشه باید یک لباس بپوشیم و مدل متفاوت نپوشیم؟

من که کارمند هستم با استایلم چه کنم در اداره؟ اداره داستانی کاملا متفاوت دارد ودست شما نیست.

قد من کوتاهه آیا میتونم خوشتیپ باشم؟ و سوالاتی از این دست....


استایل شخصی یعنی سبک لباس پوشیدن شما، یعنی بصورت بپوشید که شما را با آن سبک بشناسند حالا برخی دوست دارند که لباس رسمی بپوشند و برخی با لباس ها کژوال راحت تر هستند.

اینجا منظور ما این است، افرادی که در راستای برندسازی شخصی خود تلاش میکنند سعی کنند یک استایل خاص برای شناساندن خود به جامعه هدف یعنی همان مخاطبان و مشتریان انتخاب کنند.

بطور مثال هنگامی که مشتری میخواهد شما را به کسی معرفی کند یا یادآوری چهره و پوششی از شما داشته باشد باید به سادگی بتواند شما را تصور کند با همان سبک پوشش تان.

معمولا سبک پوششی من به اینصورت است

مخاطبان من در شبکه های اجتماعی بیشتر مواقع من را با کراوات میبینند و حتی یادآوری شان هم به این شکل است. باید بگویم که من هم اسپورت میپوشم ولی سبک پوشش من حتی اگر اسپورت هم باشد با عرف جامعه هم خوان است و لباس های پاره پاره و غیر عرف نمیپوشم.

اما برای اینکه سبک خودتان را به دست بیاورید به چند نکته باید توجه کنید:

1- فیزیک بدن تان را بشناسید، بدن شما چه شکلی است، با یک سرچ ساده در گوگل اطلاعات زیادی به دست می آورید.

2- ست کردن لباس و رنگ ها را یاد بگیرید. مثلا برای خانم ها بهتر است روسری و کیف و کفش یک رنگ باشد تا هارمونی ایجاد کند و برای آقا میتواند تی شرت و کفش یک رنگ باشد تا تیپ جذاب تری را رقم بزند.

3- لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد نپپوشید.

4- از یک سلبریتی، مدل یا کسی که استایلش را میپسندید و بدن شبیه به شما دارد تقلید کنید و سعی کنید به مرور زمان از این تقلید سبک شخصی خودتان را به دست بیاورید.

چند ماهی روی استایل دلخواهتان وقت بزارید و سعی کنید سبکی که دوست دارید و به شما می آید را انتخاب کنید.

این یک خطای ذهنی برای تمام انسان های دنیاست، وقتی فردی جذاب و خوش سیماست او را مورد اعتمادتر و صادق تر میبینیم و این خطا برای تمام انسان ها وجود دارد.

یک داستان از خودم

من همیشه از پروازهای ماهان بندرعباس به تهران که استفاده میکردم معمولا صدای فردی که توصیه های ایمنی و توضیحات را میدهد میشنیدم و خیال میکردم دختری بسیار زیبا و جذاب است و تصور خاصی از او در ذهنم داشتم تا اینکه یک بار دقیقا صندلی من کنار این گوینده بود و او روبروی من صحبت میکرد، کاملا تصوراتم بهم خورد چون اصلا چیزی که فکر میکردم نبود.

نمیخواهم بگویم که دختر زیبایی نبود بلکه برعکس زیبا بود اما خطای ذهنی خودم را بازگو کردم که من در ذهنم صدای جذاب او را با یک چهره بسیار جذاب و اندامی مدل گونه تصور میکردم. هیچکس به من نگفته بود ولی ذهن من تصورات خودش را داشت.

دقیقا همین موضوغ خطای ذهنی ما انسان هاست که افراد جذاب را با ویژگی های بهتری تصور میکنیم.

استایل شخصی شما ربطی به قد شما ندارد شما میتوانید قد کوتاه باشید و خوش استایل و خوش تیپ مثل بسیاری از بازیگران هالیوود که شاید تصور نمیکردید قد کوتاهی داشته باشند.

هر مدل لباسی که شما بپوشید و اگر تکرار داشته باشید به مرور زمان به سبک شخصی شما تبدیل میشود چه بهتر که این سبک شخصی با استایل شما همخوان باشد، مثلا شما میتوانید با تی شرت و شلوارک در همه جا ظاهر شوید بشرطی که این استایل برای شما تکرار شود این استایل تبدیل به سبک شخصی شما میشود و همیشه مخاطبان، شما را با این سبک به یاد می آورند و اصطلاحا میگوییم جز تداعیات برند شخصی شما شده.

زک افرون
زک افرون

زک افرون ستاره هالیوودی برخلاف آن چیزی که بسیاری از ما فکر میکنیم بازیگر قد بلندی نیست ولی چون زیبا و جذاب و خوش پوش است این خطا را در ذهن ما ایجاد میکند که او قد بلندی هم دارد.

چه بپذیریم یا نپذیریم حتی آن دسته از افرادی که میگویند ما به ظاهر اهمیت نمیدهیم در ارتباط اول با ما از روی ظاهرمان قضاوت میکنند و این یک حقیقت است.


قد رک افروناستایل شخصیبرند شخصیموفقیت و خوش تیپیچگونه خوش تیپ باشیم
نائف رسپنا هستم لیسانس مترجمی زبان و MBA خوندم، علاقه‌مند به مطالعه و تحقیق‌م. سالهاست به کار مشاوره. تبلیغات و تولید محتوا برای بیزنس ها مشغولم *نوشته های پراکنده من اینجاست*.اینستاگرام: @naefraspana
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید