ویرگول
ورودثبت نام
نغمه رستگار
نغمه رستگار
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

روز بیست‌و‌یکم : حضور در لحظه‌ی حال!

••

Day 21 . Be Present !

••

چالش روز بیست‌و‌یکم حضور در لحظه‌ی حاله. پیش‌تر خیلی ازش نوشتم در اینستاگرام و البته در طول چالش هم سعی کردم زیاد روش تاکید کنم.

••

همون‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم یکی از دغدغه‌های بنیادینی که مینیمالیسم بر پایه‌ی اون استواره، حذف زوائد و حواشی‌ای هست که ذهن ما رو مشغول به خود می‌کنه و گاهی نمی‌ذاره که در لحظه حضور داشته باشیم.

صدالبته که منظورم حذف زوائد و اتفاقات ملزوم ‌زندگی نیست؛ اما کافیه چند روز خودمون رو مشاهده کنیم و ببینیم چه میزان افکاری در ذهنمون، روزانه وجود داره که واقعا بیهوده‌ست. ترس‌ها، تردیدها، خاطرات تلخ و ابهام‌ آینده. برای هر کدوم از این‌ها بهتره قدم برداشت و اجازه ندیم که غرقمون کنند.

راستش شما که غریبه نیستید. من برنامه داشتم تا پیش از اردیبهشت حتما یه‌سفر جنوب بیام. لازم داشتم که بارهایی رو زمین بذارم و اردیبهشتِ پیش‌ِ رو سبک‌تر آغاز کنم. باید ذهنم رو می‌تکوندم و زمانی رو برای مواجهه‌ی کامل خودم با خودم در نظر بگیرم.

یه‌مدت هی نشد که جور بشه سفر و بعد خیلی اتفاقی جور شد. خوشحالم و این‌سفر برام نشونه‌ست. اردیبهشتی که با دریا شروع بشه قطعا حالِ متفاوتی خواهد داشت.

••

امروز ساعتی پیش از غروب رفتم دریا.. به مشاهده و فکر و بعد هم چند دقیقه‌ای رها شدم در ژرفای دریا .. برای من حضور واقعی امروز در مواجهه با دریا بود. گرچه که خیلی از دقایق روز رو به یاد دارم که کامل حضور داشتم و سرشار بودم.

••

دریای بوشهر دریای عجیبیه رفقا! ژرف، مرموز، صادق و هزاررنگ .. عمیق و سرشار ?✨

••

یکی از بهترین منابع برای آشنایی با حضور در لحظه، کتاب نیروی حال اثر اکهارت توله هست. واقعا تجربه‌ی دوست‌داشتنی‌ای هست خوندنش. اوصیکم.

••

شما معمولا در چه مواقعی حضور در لحظه‌ی حال رو تجربه می‌کنید؟

چه مواقعی هست که بدون تلاش حتی در لحظه حضور دارید؟

تجربه‌ی امروزتون اگر بخواید فکر کنید چی بوده؟ بدون دونستن چالش امروز کجا بوده که می‌دونید در لحظه حضور داشتید؟

چالش سی‌روز زندگی مینیمالمینیمالیسمحضور در زندگی حالاکهارت تولهدریا
پرسه‌نگار معاصر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید