ویرگول
ورودثبت نام
ابوالفضل
ابوالفضل
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

من و کارآموزش وبسیما؛ یک چالش جدید

تولید محتوا برای خیلی از آدما سخته. از تعیین استراتژی بگیر تا ویرایش مقاله همه و همه دردسرای خاص خودشونو دارن. یکی از این آدما من بودم! ادمین سایت بودم، ادمین و تولید کننده محتوای شبکه‌های اجتماعی هم بودم اما همیشه از این که قدمی فراتر بذارم و پیشرفت کنم می‌ترسیدم که قسمت بزرگی از اون این عدم اطمینان به خودم بود. اما حالا همه چی عوض شده.


دوره کارآموزش تولید محتوا وبسیما، یه دوره خوبه برای کسایی که دوست دارن حرفه‌ای بشن. این چیزی بود که توی ایمیل اطلاع رسانی وبسیما خوندم اما حالا دارم پیشرفت رو در عمق وجودم احساس می‌کنم. تا یادم نرفته بگم، هم دوره‌ای‌هام آدمای فوق‌العاده‌ای هستن و از اینکه کنارشونم حالم خوبه.

اینجا می‌خوام داستان خودم و کارآموزش وبسیما رو بگم. چیشد که وارد این دوره شدم، چه مدت گذشته و چه چیزایی یاد گرفتم.

چرا وارد دوره کارآموزش وبسیما شدم؟

من از درجا زدن متنفرم. اینکه نشسته بودم یه گوشه تا یه کار روتین خسته کننده رو انجام بدم، مخصوصا کاری که زیاد خوشم نمیاد، باعث شده بود اعتماد به نفسم کاهش پیدا کنه و حس کنم از پس کارای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر برنمیام.

تصمیم بزرگم رو گرفتم و آستینمو بالا زدم و وارد دنیایی شدم که دارم از هر لحظه آموزش و کارم لذت می‌برم. مدت زیادی گذشته بود که کاری برای بهتر شدن خودم نکرده بودم و این تغییر می‌تونه من رو به روزای خوبم برگردونه. البته که قراره خودم روزای خوبم رو دوباره بسازم.

چی یاد گرفتم؟

اول از همه فهمیدم اگه تولید محتوا سخته به این خاطر نیست که کار پیچیده و دشواریه. وقتی قواعد و اصول اولیه رو بلد نباشی، ندونی رفتار موتورهای جستجو چطوریه و مخاطب رو فراموش کنی و فقط به فکر فروش باشی، باعث می‌شه که تولید محتوا رو به سختی انجام بدی.

وقتی نمیدونی چی کار داری می‌کنی!
وقتی نمیدونی چی کار داری می‌کنی!

امروز دومین روز از سومین هفته کارآموزش من در وبسیما هست. تو همین مدت کم یاد گرفتم چطور عنوان انتخاب کنم، چطور یه چارچوب اصولی برای نوشتن محتوام ایجاد کنم، چطور درست بنویسم، چطور به مخاطبم اهمیت بدم و چطور بهتر باشم.

تهش چی میشه؟

نمی‌دونم! ما آزمون داریم و امیدوارم از پسشون بربیام. اما اگه برنیام چی؟ آره، قطعا ناراحت می‌شم. ولی من دارم تلاشم رو می‌کنم تا بهترین عملکرد خودمو داشته باشم. خیلی خوبه که جزئی از بهترین‌های دوره باشم اما هدفم اول شدن نیست، بهترینِ خودم بودنه! این دوره، فارغ از نتیجه نهاییش برای من فرصتیه تا امیدوار بمونم، تلاشم رو ادامه بدم و پیشرفت کنم.


تولید محتواکارآموزش وبسیماکارآموزیآموزش تولید محتوا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید