ویرگول
ورودثبت نام
نرگس صفدری
نرگس صفدری
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

سئو کردن را از کجا شروع کنم؟

سلام و روز بخیر خدمت همه دوستان ، اول از همه تشکر کنم از همراهان همیشگی ویرگول بابت بازدید خوبی که در مقاله قبل تحت عنوان محتوا نویسی بود، امروز میخوام از یه دغدغه همیشگی خودم صحبت کنم .

من همیشه سئو کردن رو دوست داشتم و خیلی هم برای یادگیری فرآیند سئو کردن تلاش میکردم و کلی مقاله میخوندم تا اینکه یه پروژه بهم پیشنهاد که انجام سئوش رو عهده دار بشم و من خیلی خوشحال بودم که این اتفاق افتاده و گفتم که میترکونم و ایول بالاخره یه پروژه سئو هم به من رسید و از حالت آکادمیک میخوام به حالت تجربه برسم اما این تازه شروع کار بود، حالا میگم که مشکل کجا بوده :)

شگردهایی برای افزایش پیشرفت در کار وجود دارد که خیلی در فرآیند کاری به من کمک کرده و من از کارلیب برای این امور همیشه استفاده کردم.

مشکل من در سئو کردن کجا بود ؟

مشکل من اینجا بود که فقط مطالعه کرده بودم و هیچ تجربه ایی نداشتم برای سئو کردن، همیشه فکر میکردم که حالا که یاد گرفتی دیگه بسه و برو پروژه بگیر و شروع کن به سئو کردن ولی فهمیدم که خیر، اینجوری نیست کار کردن و باید تجربه هم کسب میکردم و حداقل زیر دست یه سئوکار با تجربه باشم که بهم کمک کنه اما من این کار رو نکردم و مجبور شدم خودم از صفر شروع کنم.

مشکل من برای سئو کردن این بود که من ترتیب سئو رو نمیدونستم و متوجه نبودم که از کجا شروع کنم، کلی ایده و دانش داشتم ولی نمیدونستم که نقطه استارت کجاست و از چه راهی برم و به فکر افتادم برای خودم یه چارچوب مشخص کنم برای سئو کردن و این موضوع رو با شما میخوام به اشتراک بزارم ولی به یک شرط که نظراتتون رو بهم بگید تا به یه جمع بندی برسیم و به منم کمک کنید . اول بگویم که اگر میخواهید به عنوان سئو کار استخدام شوید از آگهی استخدام سئوکار کارلیب استفاده کنید .

ترتیب انجام سئو

من برای اینکه بخوم سئو کنم و شروع کنم به سئو کردن یک سایت چه کارهایی باید انجام بدم ؟ میدونم که نمیشه یه تمپلیت خاص برای سئو کردن پیدا کرد چون بررخی از سایت ها تازه شروع به کار کردن و باید یه مدل خاصی براشون پیاده کرد و برخی سایت ها هستند که کلی از کار کردنشون میگذره و ممکنه کل ایراد داشته باشه که مجبور باشی اول ایرادات رو رفع کنی و بعدش شروع کنی به سئو کردن اما در حالت میانه رو در نظر میگیریم برای سئو کردن و در مورد یک سایت متعادل برنامه ریزی میکنیم :

1- تحقیق کلمه کلیدی برای سایت

تحقیق کلمه کلیدی به نظر من مهم ترین بخش سئو کردن و پایه شروع برای کسب و کار اینترنتی است، شما می تونید با تحقیق کلمه کلیدی، نیاز کاربران رو بشناسید و با توجه به نیاز کاربران صفحات خود را بچینید و برایشان دسته بندی ایجاد کنید چون ما این سایت را برای کاربران بهینه میکنیم و دلمان میخواهد ورودی داشته باشیم پس نباید صفحاتی و دسته بندی هایی ایجاد کنیم که نتونیم ورودی داشته باشیم .

برای تحقیق کلمه کلییدی، من ابزارهایی مثل Key Word Planner ، KW finder رو پیشنهاد میکنم که میتونه کمک بسیار زیادی هم به ما کنه البته از پیشنهادات خود گوگل هم استفاده کنید و از این مورد غافل نشوید که google suggestion هم میتونه خیلی مفید باشه .

2- سئو داخلی

سئو داخلی خیلی بحث بزرگ و پیچیده ایی هست ولی باید برای خودتان مشخص کنید که اول سئو داخلی خودتون رو انجام بدید و بهینه سازی رو انجام بدید اما سئو داخلی شامل چه بخش هایی می شود :

- سرعت سایت که این مورد بسیار جدی می باشد و در آپدیت های جدید گوگل بسیار به این موضوع اهمیت داده شده است پس به فکر سرعت سایت خودتون باشید و برای این موضوع می توانید از ابزارهایی نظیر GTmETRIX ، Google Light House و Page Speed Insightاستفاده کنید که گزارشات مفیدی را برای شما به همراه دارد .

- دسته بندی و ارتباط میان صفحات که از مهمترین و کلیدی ترین بخش های سئو داخلی می باشد که در بسیاری از موارد با لینک داخلی شناخته می شود اما تنها لینک داخلی منظور ما نیست بلکه باید اهمیت دسته بندی و نحوه ایجاد ارتباط میان آن ها را مشخص کنید . در sitemap خود، مشخص کنید که صفحات چه ارزشی دارند . صفحات یکسان را کنونیکال کنید و از افزایش صفحات جلوگیری کنید و مراقب موضوع خطرناک تداخل صفحات با یکدیگر باشید.

- استراکچر صفحات را رعایت کنید ، این موضوع شامل نوع URL ، تگ های h1 و ... ، تصاویر صفحه و محتوای صفحات و ... را بررسی کنید و این موضوع را جدی بگیرید .

- نسخه موبایل خود را بررسی کنید ، نسخه موبایل به مراتب و با توجه به کسب و کار از نسخه دسکتاپ دارای ارزش بالاتری می باشد .

3- سئو تکنیکال

سئو تکنیکال را نیم توان به صورت کلی رعایت نمود زیرا در بسیاری از موارد نیاز به کد نویسی می باشد اما تا جایی که می توانید این موضوعات را رعایت کنید که یکی از مهم ترین بخش های آن قسمت core web vital سرچ کنسول می باشد.

4- سئو خارجی

حساس ترین قسمت سئو مربوط به سئو خارجی می شود که باید در این موضوع حساسیت بالایی داشته باشید و برای استفاده از این موضوع زیاده روی نکنید و به عنوان پیشنهاد به شما عرض میکنم که تا زمانی که سئو داخلی خود را بهبود نداده اید، برای زود نتیجه گرفتن سراغ سئو خارجی نروید .

سئو خارجی شامل لینک سازی ، برندینگ ، منشن شدن در خارج از وب سایت خود و ... می شود .

چگونه سئو کار استخدام کنید ؟

برای استخدام سئو کار حتما تجربه کاری و ایده های آن را مد نظر قرار دهید ، لزومی ندارد که سئو کار شما حتما برند باشد و اسم و رسمی داشته باشد بلکه شما می توانید یک سئو کار خوب و جوانکار ولی با اندکی تجربه و کلی پشتکار استخدام کنید ، راهنمای استخدام مدیر سئو کارلیب را مطالعه فرمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید .

سئوآموزش سئولینک سازیسرعت سایتسئو داخلی
من نرگس صفدری هستم ، مهندس صنایع و در حال کار در karlib.com می باشم .
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید