ویرگول
ورودثبت نام
Nastaran
Nastaran
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

اصللاحات کاربردی

اصللاحات کاربردی:

عالی / فوق العاده / خیلی خوب Prima / Toll / Super

ازش خوشم میاد. Das gefällt mir

تبریک می گم. Herzlichen Glückwunsch

عافیت باشه، سلامت باشید (بعد از عطسه کردن) Gesundheit

خوش آمدید. Willkommen

آرام باش Sei ruhig

نگاه کن! / ببین! Schauen Sie mal! / Schau mal

صورت حساب لطفا! Zahlen bitte

ببخشید؟، بله؟ Bitte schön

سیر هستم. Ich bin satt

بقیه پولو نگه دار. Stimmt so

درد می کنه. Es tut mir weh

حالم بده، حس مریضی دارم. Mir ist schlecht

دلم برات تنگ شده. Du fehlst mir

لطفاً                 Bitte

بعداً می بینمت، به زودی می بینمت Bis bald

ممنون / خیلی ممنون Danke schön / Danke sehr

تا فردا Bis Morgen

ببخشید، متاسفم Es tut mir leid

خواهش می کنم (در جواب تشکر) Bitte schön

ببخشید Verzeihung

عذر میخوام، ببخشید Entschuldigen Sie

حال شما چطور است؟ (محترمانه) ?wie geht es Ihnen

چطوری؟ (دوستانه) ?wie geht’s

بد / خوب نیستم Schlecht / Nicht Gut

خیلی خوب / خوبم Sehr Gut / So lala

بله / خیر Ja / Nein

می گذره. (در جواب احوال پرسی) Es geht

اسمت چیه؟ (دوستانه) ?Wie heißt du

اسم شما چیست؟ (محترمانه) ?Wie heißen Sie

اسم من … ....Ich heiße

آقا / خانم / دوشیزه (معمولا استفاده نمی شود) Herr / Frau / Fräulein

همچنین، من هم همینطور Gleichfalls

اهل کجایی؟ (دوستانه) ?Woher kommst du

اهل کجا هستید؟ (محترمانه) ?Woher kommen Sie

کجا زندگی می کنید؟ (محترمانه) ?Wo wohnen Sie

من اهل …. هستم. ....Ich komme aus  

من در ….. زندگی می کنم. ....Ich wohne in

کجا زندگی می کنی؟ (دوستانه) ?Wo wohnst du

چند سالته؟ (دوستانه) ?Wie alt bist du

چند سالتان است؟ (محترمانه) ?Wie alt sind Sie

میتوانید آلمانی صحبت کنید؟ (محترمانه) ? Sprechen Sie deutsch

من …. سالم است. / من … سن دارم. .Ich bin         Jahre alt

من به زبان …. صحبت می کنم. .....Ich spreche

می تونی انگلیسی صحبت کنی؟ (دوستانه) ? Sprichst du englisch

می فهمید؟ (محترمانه)/ می فهمی؟ (دوستانه) ? Verstehen Sie? / Verstehst du

من نمی توانم به زبان …… صحبت کنم. ....Ich spreche kein  

نمی فهمم. Ich verstehe nicht

می فهمم. Ich verstehe

نمی دونم. Ich weiß nicht

می دونم. Ich weiß

می توانید به من کمک کنید؟ (محترمانه) ?Können Sie mir helfen

می تونی به من کمک کنی؟ (دوستانه) ?Kannst du mir helfen

می تونم بهتون کمک کنم؟ (محترمانه) ? Kann ich Ihnen helfen

البته / با کمال میل Natürlich / Gerne

ببخشید؟ (وقتی چیزی را متوجه نمی شوید) ?Wie bitte

می تونم بهت کمک کنم؟ (دوستانه) ?Kann ich dir helfen

…. کجاست؟ / …. کجا هستند؟ ?Wo ist .... / Wo sind

معادل ….. در آلمانی چیست؟ Wie heißt ?     auf deutsch

چه خبره؟ ? Was ist los

اهمیتی نمی دم. Das ist mir egal

مهم نیست. Das macht nichts

من اینو فراموش کردم. Ich habe es vergessen

نگران نباش. Keine Angst

گرسنه ام / تشنه ام. Ich habe Hunger / Durst.

من باید دیگه برم. Jetzt muss ich gehen

حوصله ام سر رفته. Ich habe Langeweile

مریض هستم / خسته هستم. Ich bin krank / müde

روزبخیر-سلام Hallo

صبح بخیر Guten Morgen

شب بخیر Gute Nacht

عصر بخیر Guten Abend

خدانگه دار، به امید دیدار Auf Wiedersehen


اصللاحات کاربردیکاربردیاصطلاحالتالمانی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید