ویرگول
ورودثبت نام
Nastaran
Nastaran
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

حروف اضافه داتیو

حروف اضافه داتیو:

nach/seit/von/zu/aus/bei/mit/gegenuber

nach: سمت/به /بعد از

من امروز به برلین سفر میکنم.          .Ich reise heute nach Berlin

من به پاریس میروم.                                  .Ich gehe nach paris

seit:به مدت/از

از چه مدتی در آلمان هستی؟       ?seit wann bist du in Deuschland

من به مدت یک ماهه در آلمان هستم.      .Ich bin seit einem Monat in Deuschland

von:از

من کتاب را از روی میز برمیدارم.  .Ich nehme  das Buch von dem Tisch

zu:به نزد/به/به سمت

من به سمت دکتر میروم.        .Ich gehe zu dem Artz

aus:از

تو اهل  کجایی؟                                   ?woher kommst du

من از ایران می آیم (اهل ایرانم)     .Ich komme aus dem Iran

bei:درحین/پیش/نزد

الان کجایی؟                ?wo bist du gerade

من پیش دکتر هستم.       .Ich bin bei dem Arzt

mit:به وسیله/به همراه/با

با چه وسیله ای به سمت برلین حرکت می کنی؟   ?Womit fährst du nach Berlin

باقطار به سمت برلین حرکت می کنم.     .Ich fahre mit dem Zug nach Berlin

gegenüber:در مقابل/روبه رو

اداره پست روبه روی مدرسه قرار دارد.  .Die post liegt gegenüber der Schule

حروف اضافه داتیوحروف اضافه داتیو در آلمانیآلمانیداتیوحروف اضافه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید