ویرگول
ورودثبت نام
Nastaran
Nastaran
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

حروف اضافه مشترک آکوزاتیو و داتیو

حروف اضافه مشترک آکوزاتیو و داتیو:

an/unter/über/in/hinter/zwischen/vor/auf/neben

?wo      به معنای کجا ؟  (ثابت)                           کلمه پرسشی داتیو

?wohin   به معنای به کجا ؟ (حرکتی)                   کلمه پرسشی آکوزاتیو

in:در/به/داخل

کجا هستی؟               ?Wo bist du

من در شهر هستم.    .Ich bin in der stadt

به کجا می روی؟        ?Wohin gehst du

من به شهر می روم.    .Ich gehe in die stadt

unter:زیر

گربه زیر صندلی نشسته است.   .Die Katze sitzt unter dem stuhl

گربه زیر صندلی راه می رود.        .Die Katze laüft unter den stuhl

über:بالا

پرندگان بالای ماشین نشسته اند.       .Die Vögel sitzen über dem Auto

پرندگان بالای ماشین پرواز می کنند.   . Die Vögle fliegen über das Auto

an:کنار/به نزدیکی/به روی

عکس بر روی دیوار آویزان است.            .Das Bild hängt an der Wand

من عکس را روی دیوار آویزان می کنم.    .Ich hange das Bild an die Wand

hinter:پشت

چه کسی پشت در است؟    ?Wer ist hinter der Tür

امیر پشت در است.      .Amir ist hiner der Tür

zwischen:بین

من کتاب را بین مداد و موبایل قرار می دهم.  .Ich stelle das Buch zwischen den Bleistift und das Handy

کتاب بین مداد وموبایل قرار دارد.  .Das Buch steht zwischen dem Bleistift und dem Handy

vor:جلو

امیر جلوی پست ایستاده است.     .Amir steht vor der post

امیر جلوی پست راه می رود.    .Amir läuft vor die post

auf:بر روی/روی

موبایل روی میز قرار دارد.    .Das Handy liegt auf dem Tisch

من موبایل را روی میز قرار می دهم.  .Ich lege das Handy auf den Tisch

neben:نزدیک/کنار/پهلو

لپتاپ کنار موبایل قرار دارد.  .Der Laptop liegt neben dem Handy

من لپتاپ را کنار موبایل  قرار می دهم.   .Ich lege der Laptop neben das Handy

حروف اضافه مشترک آکوزاتیو و داتیوحروف اضافهحروف اضافه مشترکداتیوآکوزاتیو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید