ویرگول
ورودثبت نام
Nastaran
Nastaran
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

فعل haben در حالت konjunktiv 2

konjunktiv 2:

درجملات شرطی - آرزویی از این حالت استفاده می شود و بسیار پرکاربرد می باشد.

فعل haben:

در حالت präsens می شود: haben

در حالت präteritum می شود: hatten

در حالت konjunktiv 2 می شود:hätten

صرف فعل :

ich hätte

du hättest

er,sie,es hätte

wir hätten

ihr hättet

sie,Sie hätten

مثال:

Ich hätte gern mehr Geld: یعنی ای کاش من بیشتر پول می داشتم.

Ich hätte gern ein Auto: یعنی ای کاش من یک ماشین می داشتم.

Hättest du kurz Zeit für mich?یعنی یه کوچولو برای من زمان داری؟

Hätte ich dich 1million Euro :کاش من یک میلیون یورو می داشتم.

Hätte ich dir doch nichts gesagt: ای کاش من به تو هیچی نمیگفتم.

Du hättest sagen müssen: تو باید بهم میگفتی.

Wir hätten ein Haus kaufen können:ای کاش ما می توانستیم یک خانه بخریم.

درجملات شرطی و آرزوییبسیار پرکاربردآلمانیفعل haben در حالت konjunktiv 2
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید