ویرگول
ورودثبت نام
Nasrin Shaker
Nasrin Shaker
خواندن ۱۱ دقیقه·۴ سال پیش

مفهوم زندگی غربی و ایرانی

غربت از نظر سعدی
غربت از نظر سعدی


این متن از سامانه کاوالا انتخاب شده است:


مفهوم زندگی غربی و ایرانی

نگاه من درباره زندگی و ان چیزی که از این معجون در وطنم بر گوارای جانم نوش شد این روزها دچار تغییر و تزلل شدهَ
یه حس تازه ای
یه مسیر طولانی پیش رو و حسرت اموزه های حیات برزخی ام در ایران
و این سخت ترین روش مردن است كه تابوت عیش و نوشت رو غصه ها و زخمهای تو برای غسالخانه پوشالیت و تشریفات کذایی دمخه قبر مشایعت کنن

برای چه زاده شده ایم

در نگاه جدید ملاقات و دیدارهای با موجودات و حیوانات و جانواران در مسیری که ذره ذره خاکش با روح، چشم، جان و خلقت تو فرق داره الی ظاهر فیزیکی اینها و خلیفه الهی ما

من شنیدم و دیدم و خوندم که بزرگ دینی جناب علی (ع) گفته

نعمت وجود (زندگی) بزرگترین نعمت خداست

در مرحله بررسی و مقایسه دچار شک میشم که پس
چرا از این نعمت زندگی از اون خانه گلی زادگاهم و و رشد و بلوغم در خانه های اجر سه سانتی

چرا از بازی در خاکها و نداشتن اساب بازی

چرا از پلاستیک جا کتابی به سامسونیت دانشجویی

چرا از پشتی های قرمز شهرستان به مبلمان پایتخت

و از کارگری به مدیری

و از تک ملیتی به چند ملیتی
و چرا

با خودم میگم
اینگاری این نعمت وجود که از دین و آیین من بر من الهام شد گویا این مفهوم در سرزمینی بیگانه بیشتر معنا داره

دوباره دچار سردرگمی میشم

و ما خلقت الانسان فی الکبد

پس این چیه

عمری گذشت. خیلی از روزها و لحظاتی که خیلی بهتر از این میتونستم باشم خیلی فاصله گرفتن و.
من موندم و دنیای جدید
زبان جدید
فکر جدید
ادمهای جدید
و شاید زبانم لال خلیفه الله های جدید (چون اینها کافرن)

و ایا واقعاً ما رو در سختی افریدن
درسته یا نادرست نمیدونم میگن خدا در قران فرموده
و ما انسان رو در سختی آفریدیم
ناخوداگاه میگم

مگه خدا مرض داره
مگه مریض بوده
اصلا مگه میشه

همش تقصیره این ذهن خرابه

نعوض بالله، یعنی قران تحریف شده
باورم ازارم میده ذهن و ضمیر ناخودگاه من
کنجکاوی میکنه
میخواد بدونه اخه

این وسط کی راس میگه کی شوخی میکنه (نه آقا دروغ چیه
اصلا در دین و مکتب من دروغ بزرگترین گناهه معصوم گفته)

قسم حضرت عباس یا دم خروس

من زاده امپراتوری ایران
صاحب رکورد نفت جهان
از خاندان کوروش و داریوش
حافط و سعدی
ستارخان و باقرخان
میرزا کوچک خان و ریئس علی دلواری
شیعه عثی عشری
صاحب کتابت
دیانت
امامت وحدانیت
معتقد به توحید و معاد

گم کرده زندگی و راه ان
سرگردان در برهوت دین و ایمان و کتابت
و عمر کوتاه. و ارزوهای روزهای بی تابی
ماه گرفتگی
خورشید زمستانی و
تولد اجباری
و
زمزمه از کجا آمده ام
آمدنم بهر چه بود
بهر چه بود
بهر چه بود
بهر چه بود
بهر چه بود
و
بهر چه بود

ادامه داره

کلید واژه
مفهومزندگیقرانغرب

خاطرات یک مهاجر

@NamakiLifeJourney
منتشر شده توسط: Dariush

انقدر این متن واقعی است که میشه بارها وبارها خوند وتمام روزگاری که اینجاسپری کردیم وبه تمام این موارد فکرکردم جلوی چشم میاد.ممنون از خاطرات آقا داریوش چون باتمام وجود میشه احساسش کرد

داریوش جان
اقتضای سن هست

زیاد سخت نگیرید به نظر من

زندگی هیچ مفهومی ندارد.

ما هم یک حیوان دوپا هستیم که در گوشه ای از دنیا به دنیا آمدیم

در گوشه ای دیگر می میریم.

همین


کانادا
کانادا


بیشتر بخوانید: بحث و گفتگو در مورد کانادا

سلام دوستان. ببخشید تا حالا کسی وسط تحصیلش برگشته ایران برای یه مدت محدود من مرخصی گرفتم و می خوام یک ماه برم ایران منتهی نمی دونم برای همسرم که اینجا با ورک پرمیت هستن و همراه من نمیان اتفاقی می افته یا خیر چون می گن تو فرودگاه دوباره استادی پرمیت باید صادر بشه.

استادی پرمیت شما اعتبارش تموم شده یعنی

نه هنوز ۲ سال دیگه اعتبار داره

ولی امروز شنیدم می گن دوبارهصادر می شه اگه بخوای بری و برگردی

خب پس دلیلی نداره فرودگاه مشكلی براتون پیش بیاد

ممنونم

دوست من

تاریخ این نوشته اگوست 2017 هس
یعنی بیش از دو سال

اصلا موضوع سخت گرفتن و نگرفتن و بی تفاوت بودن نیست

من به اندازه کافی از تمامی لحظات نفس کشیدنم لذت میبرم.

و تعریفلذت بردن برای هرکسی متفاوت است

موفق و سلامت باشیم
.
ضمن احترام به تفکر شما.

️زندگی خیلی خیلی مفهوم داره و ما حیوان دو پا () بر اساس میزان قدرت انالیز مغزمون از زندگی کاه یا کوه میسازیم
منتشر شده توسط: Dariush

دوست گرامی من هم به اعتقاد شما احترام می گذارم.

هر کس راه منحصر به فردی دارد.

بله شادی در درون ماست.

ویزای ورك پرمیت،پس از احراز صلاحیتتون ،تحت یكی از پروگرمها مثل Job Offer یا مثلا پروگرم Owner Operaor و .صادر میشه

ممنونم
سوال من این بود که من ویزای توریستی دارم و میخوام این ویزای پرمیت رو بگیرم، حالا اگه در ایران اقدام کنم یا در کانادا تفاوتی داره یاخیر
از لحاظ زمان صدور ویزا و یا احتمال ریجکت شدن

سوال دوم اقدام برای ویزای اقامت(pr) چطور
منتشر شده توسط: ?الهــــــــــELIــــــــــام?

پرمیت چی ویزای اقامتی داریم مگه

Open Work permit ویزای

اقامت هم منظورم گرفتن pr هست
منتشر شده توسط: ?الهــــــــــELIــــــــــام?

همسرتون دانشجو هست در کانادا

نه کار میکنه و pr داره
منتشر شده توسط: ?الهــــــــــELIــــــــــام?

آها پس باید اسپانسر شما بشن

سلام دوستان برای نگهداری و مراقبت از سگ كوچولوم احتیاج به شخصی دارم كه از ٢٥ دسامبر تا ١٦ ژانویه در تورنتو كانادا از این كوچولو مراقبت كنه یه سگ كوچیك شیتسو / پودل هست كه تربیت شده كامل هست به هیچ عنوان در خونه دستشویی نمیكنه و تا ٨ ساعت هم تنها میمونه خونه ممنون میشم با من تماس بگیرید
١٦٤٧٨٣٣٩١٦٤
منتشر شده توسط: Mahbobeh Zaki

حتی ایرانیانی که لاتاری برنده شده اند
منتشر شده توسط: Ali Yeganeh

بله کسانی هم لاتاری قبول شدند ویزا نشدند مثل خود من فقط باید بستگان درجه یک داشته باشی شاید احتمالاداره ویزا بدن در غیر اینصورت تازمانی که قانون بن3هست شامل تمام ایرانی ها وچند کشور دیگه میشه وقانون منع ورود هست
منتشر شده توسط: Shabnam

یعنی به شما ویزا ندادند با اینکه لاتاری برنده شده بودید
منتشر شده توسط: Maria

نه ندادند
منتشر شده توسط: Shabnam

‍ ‍ کالیتوس
BayLeaves

150 گرم کالیتوس 15 هزارتومان

تفاوت فرهنگ سرمایداری که فقط پول و دیگر هیچ

کانادا شناسی تصویری
@Canadalogyphotos
منتشر شده توسط: Dariush

سلام .
یه سوال داشتم، من شنیدم هرکس که بجای سربازی در سپاه،برای سپاه پروژه کسری خدمت انجام داده باشه موقع ویزا گرفتن خیلی سختگیری بیشتری براش میکنن
ایا این موضوع تو زمینه ارتش هم صادقه یعنی مثلا کسی پروژه کسری خدمت انجام بده تو ارتش و پایان خدمت بگیره، امکانش هست بیشتر سختگیری کنن
منتشر شده توسط: Parisa Yeganeh

موضوع اینه كه این مواردی كه شما میفرمایید اصلا وجود نداره،ویزای پرمیت یا ویزای اقامت
اگر منظورتون ویزای ورك پرمیت هست شاید اگر خودتون در كانادا باشید و بتونید جاب افر بگیرید و مراحل رو خودتون دنبال كنید بهتر به نتیجه برسید،،
در مورد ویزای اقامت هم كه اصلا چنین ویزایی وجود نداره.

سلام عزیزان
دنبال یک وکیل کانادایی هستم برای ویزای تحصیلی.
ممنون میشم اگر وکیل خوب با تجربه میشناسید معرفی کنید ️
منتشر شده توسط: Avadis

واقعا جسارتا مشکل از ناقص بودن مدارک نبوده چون برادر بنده برنده شده و وقت مصاحبه دارد و امیدوار است که با تکمیل مدارک مراجعه و دریافت کنه

احتمالش است یا به نظر شما تمام ایرانیان که جدیدا برنده شده اند کنسل و ریجکت میشوند اگر اینطور است چرا وقت مصاحبه میدهند در ترکیه و امارات بعد از قبولی
منتشر شده توسط: Ali Yeganeh

درود رشته مقطع مدرک زبان این موارد اعلام فرمایید شاید خودتون هم بتونید
منتشر شده توسط: HSN.FRN?

چون اشنایی با نامه نگاری ها و نوشتن انگیزه نامه و اینها ندارم ترجیح میدهم یک وکیل کانادایی این کار رو انجام بده. البته منظورم یک وکیل ایرانی مقیم کانادا نیست.
منتشر شده توسط: Avadis

دقیقا مشکل همینجاست شما ویزا نمیدید چرا وقت مصاحبه میدید با این قیمت دلار اگر بدونید شما وقتی لاتاری برنده میشید احتیاج به مدارک خاصی نداره تمکن میخواد با مدارک شغلیتون ما همه اینا رو داشتیم همراه با ساپورت قوی از امریکا عموی خودم بودن وپزشک پرونده وقتی میره برای بررسی شماتا سپتامبر زمان دارید تا سپتامبر ویزا نگرید لاتاری منتفی میشه
منتشر شده توسط: Shabnam

حقیقتا جواب مثبت را اردیبهشت امسال گرفتند ( 7 ماه پیش ) و وقت مصاحبه در استانبول بهشون دادند اردیبهشت سال بعد
منتشر شده توسط: Ali Yeganeh

شما تو سایت اداره مهاجرت امریکا برید میتونید ببینید که در هرماه به چند نفر از برندها ویزا میدن وبا چه شرایطی
منتشر شده توسط: Shabnam

و خیلی خیلی امیدوار هستند که مدارکشون کامل است و کار تمام است و اماده پرواز

ولی شنیده ها این است که فقط برنده شدن کافی نیست و فرمایش شما هم اعتبار همین امر را ثابت میکند
منتشر شده توسط: Ali Yeganeh

وقت رو به همه میدن ولی ویزا نه
منتشر شده توسط: Shabnam

جسارتا بررسی کردید برای ایرانیان را ضمن اینکه ایشان 1 نفر هم در امریکا ندارد و نهایت میتونه نامه تمکن مالی ببره و ارائه بدهد
منتشر شده توسط: Ali Yeganeh

من برنده سال گذشته بودم وبا داشتن سه تا عموی خودم در امریکا ویزا ندادن تا سپتامبر بعدش اعلام کردن تمام پروندهای لاتاری سال گذشته بسته شده
منتشر شده توسط: Shabnam

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا


سلام
با اقا داریوش هماهنگ کنید
منتشر شده توسط: Mohsen Khorvash

آقای داریوش کی هستند
منتشر شده توسط: Avadis

باید تقاضای extension کنید
منتشر شده توسط: Mohsen Khorvash

من شنیدم کسایی که لاتاری برنده میشن دنبال جاب افر میگردن
با جاب افر ویزا میگیرن و بعد که رسیدن امریکا کارای اقامتشونو انجام میدن
منتشر شده توسط: navid

در حال حاضر به سه دسته کاری، دانشجویی و توریستی برای اقوام درجه 1 در کانادا ویزا میدن
منتشر شده توسط: navid

در لیست اعضای گروه بروید
ایشون owner هستند
منتشر شده توسط: Mohsen Khorvash

نتونستم پیداشون کنم ممکنه ای دی شون رو بفرستید
منتشر شده توسط: Avadis

@IraniansSolidarityIntlG
منتشر شده توسط: HSN.FRN?

سپاستحقیقات نشان داد که متاسفانه کمتر از 20 درصد احتمال ویزا شدن است بدلیل قانون ترامپ مبنی بر عدم ورود 5 کشور ایران و سوریه و سومالی و
منتشر شده توسط: Ali Yeganeh

متشکرم از راهنمایی شما
لطف کردید
منتشر شده توسط: ?الهــــــــــELIــــــــــام?

خدا بگم چیکارت کنه
با چه ذوقی اون قسمت من به تازگی یک روشی رو امتحان کردم رو خوندم
فکر کردم روش جدید مهاجرت کشف کرده‍
منتشر شده توسط: Ramila Ayobi

مننننننم

نگید زحمت کشیدن قبلا 13کیلو بود این روش الان یازده خود این پیشرفت نیست چیه
منتشر شده توسط: Javad Se

اره منم همینطور

درود بر دوستان
آیا کسی را میشناسید برای خودرو بدون دردسر و عیب جویی های بی مورد safety صادر کنه

سلام دوستان من لیسانس حسابداری دارم با ۱۳ سال سابقه کار تاسیسات و دیپلم تاسیسات بنظرتون رو کدومش اقدام کنم

سلام. بله
منتشر شده توسط: Dariush

رو تاسیسات کار کن
منتشر شده توسط: Dariush

یعنی اکسپرس اینتری یا استانی

17 مارچ 2018
کتابخانه و ارشیو منابع و اخبار مهاجرت به کانادا

منابع :
سایت اداره مهاجرت
مشاورین/وکلای مهاجرت

گروه تجربیات مهاجرین
https://t.me/joinchat/Byxq3UQ4ackj3CIXilfNg

لینک کتابخانه مهاجران ایرانی کانادا
https://t.me/CICsinimmigrantslib
منتشر شده توسط: Dariush

ممنون اقا د اریوش

درود بر شما دوستان
شب و روزتون خوش
منتشر شده توسط: Hamidreza Khodami

با فوق لیسانس مکانیک و سابقه کار مرتبط بعنوان تکنسین خودرو تو خودروسازی های داخلی و یه 3،4تا مقاله برای اقامت کانادا میشه اقدام کرد
منتشر شده توسط: Hamidreza Khodami

و اینکه آیا سایتی، رفرنسی. هست که بشه کاملا دقیق این فکت ها رو درباره مهاجرت جستجو کرد
منتشر شده توسط: Hamidreza Khodami

دوستان عزیز یکی از دوستان من قراره برا جاب افر اقدام کنه ولی الان ایلتسش پایینه و ۶ماه دیگه تازه میتونه اقدام کنه ،یکی دونفر گفتن حالا که عجله داره با توریستی بیاد همینجا اقدام کنه حالا نمیدونم با توجه به اینکه شنگن نداره درسته اینکارو بکنه یا نهریجکت بشه برا ادامه کارش مشکل مبخوره یا نه
منتشر شده توسط: Maryam Abdar

سلام دوستان
كسی خودش نوت گرفته برای ریجكتی میشه بمن پیام بده
منتشر شده توسط: /refe

برای مشاهده پست های مشابه به منبع آن مراجعه کنید.

زندگی در غربتسبک زندگی غربیمهاجرت به کانادااستادی پرمیتمتن زیبا درمورد زندگی در غرب و ایران
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید