ویرگول
ورودثبت نام
nasrin1988
nasrin1988
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

قلم نوری: کاربردها و اهمیت آن

در این مقاله قصد دارم تجربۀ مواجهۀ خودم با قلم نوری را برایتان تعریف کنم؛ تجربه‌ای که بعدها باعث شد من برای خرید هم به سراغش بروم.

چیزی شبیه مقدمه

یادم هست زمانی که هنوز گوشی‌های ما از نوع گوشی‌های اصطلاحا عهد بوقی بود، یک روز گذر من و خواهرم به مغازۀ پسرخاله‌‌مان افتاد. آن روز قرار بود برای روز پدر، هدیه‌ بخریم. در حال تست انواع عطرها بودیم که در نهایت روزی سه برند مختلف به توافق رسیدیم. اشتباه نکنید، از آن سه تا فقط دوتایش مال پدر جان بود، دوتای دیگر را برای خودمان انتخاب کرده بودیم! من و خواهرم جلوی پیشخوان مغازه این پا و آن پا می‌کردیم تا پسرخاله جان، قیمت این سه عطر را محاسبه کند! هر چقدر هم من بهش می‌گفتم که ذهنی حساب کردم و می‌شود فلان قدر گوشش بدهکار نبود که نبود! خلاصه بعد از چندی کند و کاو، گوشی باکلاسش را از کشوی میز بیرون کشید و با یک ماس‌ماسکی که بعدها فهمیدیم اسمش قلم است، مشغول محاسبۀ قیمت در ماشین حساب گوشی شد.

آنجا اولین بار بود که با قلم گوشی مواجه شدم. وسیله‌ای که در عین باکلاس بودن، به نظر کاربردی هم می‌آمد. بعدتر‌ها، هر بار که خواستم گوشی‌ام را ارتقا دهم، یاد گوشی پسرخاله‌جان می‌افتادم و دلم می‌خواست صفحۀ لمسی و آن قلم زیبایش را امتحان کنم. ولی هیچ وقت قسمت نشد که یکی شبیه آن را داشته باشم.

قلم‌های نوری و کارکردهای مختلف آن

سال‌ها از آن روز گذشته و تکنولوژی گجت‌های هوشمند به طرز دیوانه‌کننده‌ای پیش می‌رود و می‌تازد. حالا دیگر داشتن یکی از آن گوشی‌ها و قلم هوشمندش دغدغۀ من نیست.

صفحه‌های طراحی، تبلت‌های گرافیکی و هزاران محصول دیگر حالا در دسترس ما هستند تا با استفاده از قلم‌های نوری، فرایند کارها را برایمان تسهیل کنند.

آشنایی من با قلم نوری

اولین باری که با کارکرد قلم نوری آشنا شدم، روزی بود که برای کارآموزی وارد یک شرکت تبلیغاتی شدم. یکی از کارشناس‌های ارشد شرکت، مسولیت آشنا کردن من با فرایند کاری شرکت و باقی موارد را بر عهده گرفته بود. آنجا بود که اولین چیزی که توجهم را جلب کرد، قلمی بود که تقریبا شبیه موس توی دست و بال گرافیست‌ها در حرکت بود. روزهای بعد بود که متوجه شدم، قلم نوری در واقع یک واسطه است برای ارتباط گرفتن کاربر با تبلت‌های طراحی، لپ‌تاپ و ....که نسبت به فشار دست هم حساس است و کار را برای طراحان، گرافیست‌ها و کسانی که در حوزۀ آموزش مشغولند راحت‌تر کرده است. مثلا فرد می‌تواند محتوای مد نظرش را با استفاده از قلم نوری روی صفحۀ نمایش به اشتراک بگذارد. قطعا استفاده از قلم نوری خیلی راحت‌تر از موس است!

قلم نوریآشنایی با قلم نوریقلم نوری چیست؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید