ویرگول
ورودثبت نام
nasrin1988
nasrin1988
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

ماجرای من و تی‌وی‌باکس

جای مقدمه:

چند ماه پیش که رفته بودم خانۀ دوستم الناز، صحبت از سریال‌هایی شد که داریم دنبال می‌کنیم. من از مانی‌هیست و دیس ایز اس گفتم و او هم گفت که به تازگی گیم آو ترونز را شروع کرده. می‌گفت زمان پخشش آنقدر مشغله داشته که فرصت سریال دیدن برایش مهیا نمی‌شد.
یادم هست آن وقت‌ها روزی سیزده چهارده ساعت کار می‌کرد و وقتی هم که می‌رسید خانه، تنها چیزی که خوشحالش می‌کرد یک خواب آرام و دلچسب بود.
ته دلم خوشحال بودم که بعد از ازدواج تصمیم گرفته دیگر کار نکند. کاری که داشت علی‌رغم حقوق و مزایای خوبش، بسیار طاقت فرسا بود. یعنی من ترجیح می‌دادم نصف همان حقوق را بگیرم اما تن و روحم اینقدر فرسوده نشود.
داشتم از سریال می‌گفتم. این که دانلود کردن تک‌تک سریال‌ها یک دردسر است و تماشای آنها توی لپ‌تاپ دردسر دیگری. طبیعتا سریال‌های خارجی ماهیت‌شان جوری نیست که بتوان در محضر خانواده نگاه‌شان کرد و امید داشت که بعدش زنده بمانی:)
الناز می‌گفت او و همسرش سریال‌ها را توی تلویزیون می‌بینند و خوشحال بود که بعد از ازدواج حداقل توی این یک مورد مشکلی ندارد. همسرش بیشتر از الناز اهل فیلم بود و اغلب فیلم‌ها و سریال‌های جدید را هم او پیشنهاد می‌داد.
سریال ایرانی یا خارجی؟ مسئله این است!
این وسط فاطمه می‌گفت من سریال‌های ایرانی که توی فیلیمو منتشر می‌شود را بیشتر دوست دارم. ذاتا فیلم و سریال خارجی برایم جذابیت کمتری دارد.
من هم اضافه کردم که اگر سریال جذابیت لازم را داشته باشد تفاوتی نمی‌کند که ایرانی باشد یا خارجی. اما به شخصه از اینکه مجبور باشم سریال‌های فیلیمو را آنلاین تماشا کنم، خوشم نمی‌آمد. اینکه اینترنت صرف کنی و تهش هم نتوانی زمانت را برای تماشا مدیریت کنی، حسابی روی اعصابم بود.
نکتۀ رو اعصاب دیگرش هم این بود که خب سریال ایرانی را می‌شد با خانواده دید، اما فیلیمو و نماوا امکان دانلود نداشتند. یعنی تو حق اشتراک می‌خری و و بودجه‌ای برایش اختصاص می‌دهی ولی تهش نمی‌توانی چیزی دانلود کنی. برای خانواده هم که نمی‌شود فیلم و سریال را توی لپ‌تاپ پخش کرد؛ می‌شود؟
آشنایی با تی‌وی باکس یا همان اندروید باکس
این وسط الناز چیزی گفت که توجه هر دوی ما یعنی فاطمه و من را جلب کرد. گفت چندیست دنبال خریدن دستگاه تی‌وی باکس هستند. برای اینکه قابلیت این را دارد که به تلویزیون متصل شود و می‌توان از تمام امکاناتش، در صفحه نمایش تلویزیون استفاده کرد. یعنی یک دستگاه اندرویدی که انگار یک صفحۀ نمایش به وسعت تلویزیون خانه دارد!
به نظرم چیز جالبی آمد. آن طور که الناز می‌گفت قیمت بالایی هم نداشت و با یکی دو تومن هم می‌شد تهیه‌اش کرد.
وقتی چند هفته بعد دوباره با الناز صحبت می‌کردم، گفت که دستگاه مد نظرشان را خریده‌اند و خیلی هم ابراز رضایت می‌کرد و می‌گفت برای آنها دستگاه کاربردی و جالبی بوده.

جستجوگری من برای خرید تی‌وی باکس
بعد از تعریف‌های دوستم، من هم وسوسه شدم که سری به سایت‌های فروش بزنم تا ببینم می‌توانم تی‌وی باکسی مناسب بودجۀ خودم پیدا کنم یا نه.
توی همین گشت و گذار توی سایت‌های فروش، در کمال تعجب دیدم دستگاه‌های تی‌وی باکس با قیمت خیلی پایین‌تر از چیزی که الناز می‌گفت هم هست که برای من گزینۀ مناسب‌تری بودند.
چیزی که مامان همیشه دربارۀ من می‌گوید این است که قبل از خرید هر چیزی، اول سراغ قیمت آن و بودجۀ خودش می‌رود. یعنی از بچگی پول برایم عنصر حیات‌بخشی بوده:)
و اما نتیجۀ نهایی
توی سایت کمکس وان که چرخ می‌زدم، محصولاتی با قیمت هفتصد/هشتصد تومان هم به چشمم خورد. بعد از چند پرسش و پاسخ با پشتیبانی سایت، یکی از همین محصولات را خریدم. چند هفته‌ای هست که ازش استفاده می‌کنم و طبعا خیلی هم راضی‌ام. البته بیشتر از خودم، مادر و خواهرم دعاگوی الناز و این پیشنهاد جالبش هستند! نصب و راه‌اندازی تی‌وی باکس هم کاری ندارد و سه سوته می‌توانید از پسش بربیایید.

من و دوستامتی‌وی باکستجربه خریدسایت کمکس وان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید