ویرگول
ورودثبت نام
Nasser Niazy
Nasser Niazy
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه ناموفق یک کار خارجی

#تجربه
تجربه ناموفق یک کار خارجی
حدود بهمن ماه بود که نتیجه یکی از تست هایی که انجام دادم با چراغ سبز مواجه شد و کارم که ۲۵ روز مشغول به کار شده بودم رو رها کردم و با حقوق ساعتی 24 دلار به استخدام یک شرکت آلمانی
@payever
در اومدم.

همه چیز خیلی خوب داشت پیش میرفت و من نرم افزار تایم ترکر نصب کرده بودم و ساعت میزدم . روزی ۸ ساعت نرم افزار کار می کرد ولی برای هر روز یک تیکت تعریف می شد و باید همون روز تموم میشد حالا تایم اگه تموم میشد شما باید انقدر کار می کردین تا تسک دان می شد.
تسک دومی که گرفتم رفع باگ از درگاه پرداخت در یک شرایط خاص بود .
سورس رو بالا آوردم ولی هر کاری کردم باگ ایجاد نشد شاید ۴ روز روی شبیه سازی کار کردم و مدام به مدیر پروژه می گفتم باگ شبیه سازی نمیشه ولی قبول نمی کرد چون روی استیج باگ ایجاد می شد .
من دسترسی به استیج نداشتم از یک سنیور خواستم کمکم کنه با هم استیج رو تست کردیم و بعد از باگ لاگ رو برام فرستاد دیدم از یکی از فایل هایی که سیمفونی کش می کنه داره یه فانکشن رو کال می کنه که شکل پارامتر هاش عوض شده . حدس زدم کش رو بعد از آپدیت نسخه پاک نکردن . کش رو پاک کردم ولی موقع تست دیدم استیج پایین هست .
شرکت تایمر رو استوپ کرده بود چون این تیکت بیش از حد طول کشیده بود و من داشتم براشون رایگان کار می کردم. بعد از معلوم شدن ریشه مشکل تایمر من رو باز کردن و یه تسک دیگه گرفتم ولی تسک قبلی رو هم چک می کردم که اگه استیج درست شد دوباره مشکل رو چک کنم. استیج همچنان پایین بود و من چند بار درخواست استیج کردم چون کد تو لوکالم کار می کرد .
تسک جدید رو بین ۴ تا ۶ روز تخمین زده بودم و خیلی خوب داشت پیش می رفت
روز ۵ ام تسک بود که شرکت اکانت من رو بست و با من قطع همکاری کرد . گفتم تسک من آماده است تسک قبلی هم که فقط بررسی یه باگ بود و شبیه سازی نشد .
اچ آر لاگ گیت رو چک می کرد و کاری به روند تسک ها نداشت . می گفت چیزی پوش نشده و توضیحات من در موردجنس تسک ها به جایی نرسید .
پرداختی شرکت روی اکانت پایونیر انجام می شد و من حدود ۳۰ تومن برای باز کردن این اکانت هزینه کردم . حدود ۱۳۰ ساعت روی نرم افزار تایم ترکر ساعت زدم و چند روزی هم اضافه رو باید بهش اضافه کرد که نرم افزار رو بسته بودن .

خلاصه برخی شرکت ها کارهای ریموت شون از جنس بردگی هست و اهمیتی به نیروی انسانی نمیدن چون به راحتی می تونن یک نفر دیگه رو جایگزین کنن .
نکته هایی که به ذهن خودم میرسه اینه:
اگه یه شرکتی چه ایرانی چه خارجی هیچ پروسه ای برای آنبوردینگ شما در نظر نگرفت و هیچ زمانی بابت اش اختصاص ندادن زنگ خطر هست.
اگر یک شرکتی فیلتر وردی اش خیلی آسون بود زنگ خطر هست . شرکت های استاندارد معمولآ یه مرحله مصاحبه آشنایی دارن و با یه نیروی نسبتآ فنی روی سوابق شما گپ می زنید
بعد یه تسک میدن
بعد یه مصاحبه فنی با جزيیات دارن که نتیجه تسک رو بررسی فنی می کنن
و آخر سر هم یه مصاحبه اچ آر که اصطلاحآ بهش می گن کالچرفیت

اگه شرکت از تون خواست تایمر تون رو استوپ کنید ولی کار رو ادامه بدید زنگ خطر جدی هست

تو این مدت تسک های جالبی رو برای خیلی از شرکت ها انجام دادم و برخی رو از مرحله فنی قبول شدم و تو مراحل بعدش گیر کردم و برخی هم تو همون فنی رد شدم
لیست تسک ها رو می تونید تو اکانت گیت هابم ببینید
github.com/nasservb<br/>
خلاصه آخر اینکه اگه شرکت شما نیروی فنی لازم داشت به من خبر بدید ?

نرم افزارشبیه سازی
بیش از ۱۰ سال سابقه برنامه نویسی وب و سیستم های پیچیده. معماری و رهبری پروژه های بزرگ نرم افزاری.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید