ویرگول
ورودثبت نام
Nastaran Taheri
Nastaran Taheri
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

درآمد روزانه دلاری!!!

سلام، شنیدم میخوای درآمد روزانه دلاری داشته باشی...

اگه میخوای توی این وضعیت ارز، درآمد خوبی داشته باشی بهتره که با ما تا آخر این ویدیو همراه باشی...

به احتمال زیاد این جمله ها براتون باید خیلی آشنا باشه. این روزها توی اینستاگرام و این طرف اون طرف زیاد میبینید. من رفتم یک پست رو برای خودم سیو کردم تا ببینم که چقدر واقعی هستن. بعد از اینکه همه سایت‌هایی که می‌گفت رو بررسی کردم، فهمیدم که اکثر این محتواها ظاهر کار رو دارن، گول زننده نشون میدن و در واقع اینا خیلی‌هاش ویترینه... (اصطلاح ویترین به طور خاص، فایل‌های خوب خونه‌ای که توی دیوار می‌بینید که املاکی‌ها گذاشتن تا فقط لید بگیرن)

وقت شما ارزش داره...  بازیچه دست این سایتها نشید.
وقت شما ارزش داره... بازیچه دست این سایتها نشید.


اول از همه بگذریم که بیشتر این سایت ها آدرس paypal میخواد که ما ایرانی‌ها نداریم. حتی اگه داشته باشیم، با وجود فیلترشکن و هر بار از یه کشور وارد شدن، خیلی دردسر میشه و حساب بسته میشه. خب فرض کنیم که اصلاً پرداخت با بیت کوین یا روش‌های دیگه‌ای انجام میشه. اونجوری چی میشه؟

برای مثال، توی ویدیو میگه که تو اگه بری برای فلان سایت موزیک، نظر بذاری، میتونی تا ۱۰۰ دلار در روز کسب درآمد کنی. خب من رفتم توی همون سایت و شرایط ثبت نام و پرداخت رو خوندم. اول از همه شرطش این بود که توی اسپاتیفای یه پلی لیست داشته باشی که ۱۰۰۰ نفر فالوئر داشته باشه... !! خب بعله این آدم که همچین پلی لیستی داره، توی همون اسپاتیفای هم می‌تونه پول در بیاره، نیازی نداره بره توی سایت‌های فرعی دیگه ... پس چرا توی ویدیوی شما گفته که هر کسی می‌تونه ۱۰۰ دلار در بیاره؟؟ اون تا ۱۰۰ دلار هم خیلی ظریفه که بازم غلطه...

مثال دوم، میگه که میتونی بری موزیک گوش بدی و درآمد دلاری داشته باشی. اوکی، من رفتم توی سایتش و ثبت نام کردم (به طور خاص چک کردم که با ایران مشکلی نداشته باشه). رادیوی مورد نظر رو انتخاب کردم و طبق ضوابطش پیش رفتم. صفحه نرخ نامه رو دیدم که نوشته به ازای هر ساعت، ۴ پوینت می‌گیری که هر پوینت ۱۰ سنت میشه! خیلی کم بود، به خودم گفتم اوکی من که کار خیلی خاصی نمی‌کنم، بذار ادامه بدم ببینم چی میشه. گذشت و بعد از یک ربع هیچ پوینتی به من تعلق نگرفت. خب این سایت هم تو زرد از آب در اومد.

مثال آخر همه این ویدیوها حتما affiliate marketing ه . حالا تقریباً آدم‌ها با این نوع هم آشنا شدن. فکر می‌کنم اولین بار آمازون بود که این پروژه رو شروع کرد. بخوام به طور خلاصه بگم اینه که مثلا سایت آمازون برای یک کالای خاص به تو یه لینک مخصوص خودت میده که با اون توی مدیوم خودت (اینستاگرام،تیک تاک، فیسبوک یا وب سایت خودت) برای اون کالا محتوا بسازی و آدم‌ها رو تشویق به خرید بکنی. روی هر فروش هم بهت درصد میده. باز هم هر آدمی نمی‌تونه این کار رو بکنه، معمولاً کسانی که تعداد فالوئر بالا دارن این کار براشون به صرفه در میاد.

حالا نه اینقدر شارلاتان ولی مقدار زیادی وقت گیر و نیارز*
حالا نه اینقدر شارلاتان ولی مقدار زیادی وقت گیر و نیارز*


اینجا میخوام بگم که یه سری سایت‌ها که دارن پیشنهادهای وسوسه کننده عجیب میدن حتما خیلی غیر منطقی و ناممکن ه. من چنتا مثال دیگه‌ام دارم که همشون رو از این تبلیغ‌هایی که توی اینستا هست یا رپورتاژ‌*هایی که توی اینترنت پیدا میشه، دیدم. اما یه سری پیشنهادهایی هست توی همین سایت‌های پلتفورمی که می‌تونه معقول باشه و واقعاً درآمد ایجاد کنه. این سایت‌ها معمولا سایت‌هایی هستند که بستر تدریس دارن یا پروژه برات جور میکنن. یعنی بالاخره بهت یه پروژه برای کاری که توش تخصص داری، پیشنهاد می‌کنه. خدا وکیلی، توی این دوره زمونه، همه باید یه تخصصی داشته باشن (بیاید فعلا بحث هوش مصنوعی رو کنار بگذاریم). به نظرم هم درآمد معقول‌تری داره هم داره تجربه عقلانی رو پیشنهاد می‌کنه.

از این سایت‌هایی که به نظرم منطقی میان من چنتا رو چک کردم و حداقل می‌شناسم که واقعی هستند و چنتا از دوستانم هم تجربه درآمدی ازشون داشتند.

البته بگم که سایت اول باید با فیلتر شکن وارد بشید و همشون از ساعتی۴ تا ۵ دلار برای تدریس زبان‌های مختلف شروع می‌کنند. اگر حال تدریس فارسی دارید، بد نیست ازشون استفاده کنید. برای تدریس انگلیسی فکر نکنم بیارزه، چون خیلی مدرس اینجا هست که انگلیسی درس میدن. سایت upwork سایت عمومی‌تری هست و می‌تونید پروژه‌های متنوع‌تری اونجا پیدا کنید. نمونه‌های ایرانی هم که دیگه حتماً خودتون بلدید و می‌دونید، سایت‌هایی که براتون پروژه پیدا می‌کنند، از کارهای دیجیتال تا کارهای فیزیکی‌تر مثل تعمیرات. سایت‌هایی مثل پونیشا، سنجاق و ... که البته این‌ها هم به طور خاص درآمد دلاری ندارن.

شاید این تفکر من باشه که فکر می‌کنم آدما نباید توی دام این سایت‌ها بیفتن. خیلی از نسل z* با بازی کردن و کلی کار دیگه تونستن کسب درآمد کنن. اما واقعیت اینه که اونا توی اون بازی هم تخصص دارن، این نسل توی مدیوم ساختن از نسل ما خیلی قویتر داره عمل میکنه، به همین دلیل این کارها براش راحت‌تره. اما من شخصاً حسم اینه که این جور تبلیغات ۹۵ درصد کلاهبرداری‌ان. خوشحال میشم اگر توی کامنت‌ها سایت قابل اعتمادی که در‌آمد ایجاد میکنه رو با بقیه به اشتراک بگذارید. اینجوری ممکنه حرف من اشتباه از آب دربیاد و آدم‌ها بدون تخصص هم دارای درآمد بشن. خوبه توی این وضعیت رکود و بی‌پولی هوای همدیگه رو داشته باشیم. من شخصاً تست میکنم اگه با موازین من هم‌خوان نبود، کامنت رو حذف میکنم :))).


*نیارز:‌اصطلاح اصفهانی به این معنی که نمی‌ارزد:دی.

*رپورتاژ: متن‌هایی که به سفارش سایت‌ها نوشته می‌شوند و بیشتر مواقع اطلاعات آنها ارزش زیادی ندارد. شما با سرچ گوگل ممکن است این متون را ببینید.

* نسل زد یا نسل نت به افرادی تلقی می‌شود که تقریبا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل از همان ابتدای کودکی وقتی چشمان خود را به روی دنیا گشودند، توانستند پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا را ببینند و اصلا به‌همین‌خاطر به آن‌ها نسل نت (اینترنت) یا بومی‌های دیجیتال گفته می‌شود.



درآمد دلاریکلاهبرداری اینترنتیسایت پولسازکسب درآمدتخصص پولساز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید