ویرگول
ورودثبت نام
ناتاشا جعفری
ناتاشا جعفری
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

فیکا سوئدی ؛ روشی برای { افزایش تمرکز و بهره‌وری در تولید محتوا} }


تا حالا بین کارهاتون { فیکا } داشتید ؟

فیکا چیه ؟

همون فیکا سوئدی دیگه.

اصلا چیزی ازش نمی‌دونید؟

خب منم هیچی نمی‌دونستم تا همین چند وقت پیش که اون اتفاق بد واسم افتاد و به فکر افتادم که اون مشکل ر و هر جور شده حل کنم .

اون اتفاق چی بود؟

این بود که من چند هفته ‌ای میشد که از حجمِ بالای ِ کار ِ محتوانویسی و محتواسازی تو رایتینا انقدر خسته و داغون شده بودم که کاملا دچار فلج شده بودم و صبح ها که از خواب بیدار میشدم به جای اینکه سرحال و پر انرژی باشم، انگار که منو انداخته باشن تو یه هاون و با گوشت کوب کوبیده باشن از خستگی نمی‌تونستم از جام بلند بشم، چه برسه به اینکه بخوام کاری انجام بدم. دیگه واقعا کلافه شده بودم از این وضعیت ?

خلاصه تو همین اوضاع خراب بودم که خیلی اتفاقی با فیکای سوئدی آشنا شدم .

من جزو اون آدما بودم که فکر میکردم کار، کار، کار بدون وقت گذروندن ِغیر مفید !

اینجوری بود که قهوه و چای و میوه و تنقلات رو هم پشت میزکارم هُلپ میدادم بالا که مبادا وقتم تلف بشه .

ولی بعد از آشنا شدن با فیکا بود که فهمیدم این اشتباه‌ترین کار ِ ممکنه و اتفاقا همین تَوهم تلف نشدن وقت و کار کردن‌های پشت سر هم در نهایت تبدیل به یه خستگی عجیب و غریبی میشه که آدم رو فلج میکنه.

فیکا سوئدی یعنی یه وقفه کوتاه بین کار همراه با خوردن یه فنجون قهوه ( یا هر چیزی که دوست دارید ) و گپ و گفت یا همکارها، دوستان تون یا هر کسی که دوست دارید .

پس اگر میخواید دچار فرسودگی کاری و شغلی نشید یادتون نره که حداقل روزی 1 بار صبح و 1 بار عصر به خودتون فیکا fika بدید !

خب فیکا اصلا چه جوری باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری تو کار میشه ؟

با وقفه !

بله دقیقا با وقفه . همون چیزی که این روزا ما ازش فراری هستیم . تو این روزا و دنیایی که همه در حال دویدن روی تردمیل کار و کار و کار هستیم و عرق ریزون دنبال رسیدن به آرزوهای بزرگ و کوچیک‌مون میگردیم، فیکا حرف از [ توقف ] میزنه . میگه وایسید کجا با این عجله ؟!

قشنگ نیست ؟ واقعا کجا با این عجله ؟

اگه دوست دارید بدونید که چه جوری من از فیکا برای بهره وری توی محتوا نویسی و کار تولید محتوا استفاده کردم تو اینجا بیشتر در موردش نوشتم :

فیکا سوئدی ؛ روشی برای { افزایش تمرکز و بهره‌وری در محتواسازی }

تولید محتوابهره ورینویسندگیافزایش تمرکزنوشتن محتوا
عاشق خلق کردنم، یه زمانی مجسمه درست میکردم، یه زمانی کاشی های سفالی ،… یه زمانی هم محتوا. مهر 96 رایتینا writena.com رو به دنیا آوردم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید