ویرگول
ورودثبت نام
نوید
نوید
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

جریان اینترنت ماهواره ای چیه؟

من یادمه چند سال پیش شندیدم یه پروژه جهانی در حال انجامه برای رایگان کردن اینترنت در سراسر کره زمین (حالا راست و دروغش رو خودتون برید تحقیق کنید.)، این کار در آینده به وسیله شبکه ای از ماهواره های ارزون قیمت (تکنولوژی ساختشون ارزون تر شده) انجام میشه. و دست کم چند سال آینده ممکنه بحثش جدی میشه اما مال الان نیست. پس جریان این اینترنت ماهواره ای آمریکا برای ایرانیان چی بود؟

در دوره ای که اینترنت قطع شد من تو خبر های فارسی میخوندم که آمریکایی ها همچین چیزی گفتن، وقتی مجدد به دنیا وصل شدم رفتم تو خبر های انگلیسی گشتم ببینم جریان چی بوده. داستان اینه که برایان هوک یه ویدیو منتشر کرده بود و گفته بود "ما یک سال و نیم است که روی یه پروژه مسنجر کار میکنیم با چندتا شرکت اینکاره و قابلیتی رو بوجود میاره که مردم یه اپ داشته باشن و با وایفای شبکه ای از کاربران رو به صورت افلاین تشکیل بدن و به هم وصل باشن." هرچند ازینجور اپلیکیشن ها قبلا وجود داشته الان هم هست ولی خلاصه موضوع اینه که صحبتی راجع اینترنت ماهواره ای اونطوری که تفکر عمومی تصور میکرد، نشده همش شایعه بود.

اینترنتقطع اینترنتشبکهمردمجامعه
واقعیتش خودم هنوز نمیدونم مهندسم یا فیلسوف یا علاقمند و منتقد هنر، اما یه وضعیت شتر گاو پلنگی در ذهن من وجود داره که به خیلی چیزا علاقمندم کرده.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید