ویرگول
ورودثبت نام
نازنین تراب‌نژاد
نازنین تراب‌نژاد
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

خصوصیات چپ‌مغز‌ها

یکی از موضوعاتی که از نوجوانی خودم را حسابی درگیرش کردم، خودآگاهی‌ست. چون فکر کردم برای حرکت در جاده‌ی چالوس‌طور پیشرفت، و عبور از پیچ‌‌‌وخم‌های معروفش، باید با شناخت نقاط قوت و ضعف خودم استارت بزنم؛ و برای این که از دست‌انداز‌های مسیر کمتر مستهلک شوم، تابلوی «پذیرش خود» را دنبال کنم. نمی‌دانم متاسفانه یا خوشبختانه، نیم‌کره چپ مغز من، زورش به نیم‌کره راست مغزم چربیده است.

برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، استدلال، تحلیل و آنالیز عدد و ارقام، از زندگی من جدا نمی‌شود. نکته‌بینی و جزئی‌نگری در بیشتر کارهایم به چشم می‌خورد و خلاقیت و پویایی ذهنی‌ام در توجه به جزئیات موج می‌زند. من خودم را محدود نمی‌کنم تا بتوانم فراتر از چارچوب فکر کنم، خلاقیت به‌خرج بدهم و بعد به ایده‌هایم قالب‌هایی بدهم که بتواند در جهت استراتژی و اهداف حرکت کند.


عجیب اینجاست که هم پرشور و پرانرژی‌ام، هم آرام و خونسرد! من اغلب می‌توانم بحران و استرس‌ را در خود و تیمم مدیریت کنم. در کنترل، مدیریت و پیش‌برد مسائل خوب عمل می‌کنم؛ و با اتکا به استدلال و منطق، توانایی‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری را در خود ارتقا دادم.


من سرم درد می‌کند برای چالش‌ها و موضوعات جدید. عشق به یادگیری مفاهیم مختلف، تجربه‌کردن و مواجه‌شدن با مسائل جدید و تازه، من را به وجد می‌آورد و حس ماجراجویی و سرزندگی را در وجودم بیدار می‌کند. برای همین، مواقعی که در سازمان موضوع جدیدی برایم وجود نداشته باشد، همه کارها چیزی جز تکرار و روزمرگی نباشد، فرسوده و پژمرده می‌شوم و لذت کارکردن، روزبه‌روز برایم کمتر می‌شود.?


اکثر اوقات در دنیای درونی خویش کندوکاو می‌کنم؛ در کنار این‌که به‌خوبی از پس کارهای انفرادی برمی‌آیم، به کارهای گروهی هم علاقه دارم و معتقدم که از ترکیب چند فکر متفاوت ولی هم‌راستا، نتایج جالب‌تری به‌دست می‌آید.


اوایل کارم انعطاف کمی داشتم. با بی‌نظمی اطرافیان و هم‌تیمی‌ها، حسابی دل‌خور می‌شدم که چرا فلانی بدقولی کرد و کارش را سر وقت انجام نداد. خودآگاهی از شخصیتم، باعث شد برای بهترشدنم قدم‌های مهمی بردارم. طی سال‌های اخیر، انعطافم خیلی بیشتر شد و تلاش کردم با تقویت مهارت‌های همدلی و ارتباط موثر، اول برای خودم، و بعد برای اطرفیان و اعضای تیمم، آدم بهتری شوم.

حین حرکت در مسیر بهترشدن، غنی‌ترین و مهم‌ترین منبع یادگیری من سایت متمم بود و هست، که با همت محمدرضا شعبانعلی بنیان‌گذاری شده است. آشنایی با متمم بر کسی پوشیده نیست؛ اما برای دوستانی که تاکنون با آن همراه نشدند، از دل‌وجان توصیه می‌کنم که جدی بگیریدش، چون با آموزش‌های مسیر شغلی و توسعه فردی متمم، یادگیری و تمرین دروس آن، به نسخه بهتری از خودتان تبدیل می‌شوید. :)

تو در مسیر رسیدن به خودآگاهی، چه قدم‌هایی برای خودت برداشتی؟ دیدگاهت را بنویس.

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

● این داستان: یه ورژن بهتر :)

#نازنین_تراب_نژاد

توسعه فردیخودآگاهیویژگی های نمیکره چپ مغزمتممویژگی‌های فردی
استراتژیست سوشال مدیا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید