ویرگول
ورودثبت نام
Negar Sadeghian
Negar Sadeghian
خواندن ۳ دقیقه·۲۴ روز پیش

نات کوین و همستر کمبت؛ از یه بازی تلگرامی تا درآمد‌های میلیون دلاری

قطعا داستان نات کوین رو می‌دونین! اگم نمی‌دونین قطعا شنیدین! اگم نشنیدین خیلی مهم نیست، چون اینجا از سیر تا پیازش (بر اساس اطلاعات خودم تا این لحظه) رو براتون میگم.

نات کوین که از اول نات‌کوین نبوده! حوالی سال ۲۰۱۸ بود که توسعه‌دهندگان تلگرام تصمیم گرفتن بلاک‌چین لایه ۱ اختصاصی خودشون رو با اسم «Telegram Open Network» یا به اختصار تون کوین (TON) راه‌اندازی کنن. پس از مدتی، توسعه و نگهداری این پروژه به بنیاد تون (TON) سپرده شد و حالا، طی ماه‌های اخیر، تیمی وابسته به TON از پروژه جدید و پرسروصدای خود با عنوان نات کوین (Notcoin یا به اختصار NOT)، رونمایی کرد.

اینجاست که باید بگم؛ چه جاالب!

نات کوین یه مینی اپلیکیشن یا نوعی ربات تلگرامی بود که به کاربران‌ش اجازه می‌داد با لمس یا کلیک روی آیکون سکه، ارز دیجیتالی با عنوان Notcoin یا NOT رو استخراج (ماین) کنن.

نات کوین ابتدا به‌عنوان یک دارایی درون بازی در اختیار کاربران قرار گرفت و امکان فروش مستقیم یا واریز و برداشت آن وجود نداشت؛ تااااا روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت که این توکن لیست شد و توی صرافی‌ها شروع به خرید و فروش شد!

داریم مگه! کی فکرشو می‌کرد؟!

البته خیلی‌ها بودن که فکرش رو می‌کردن و درنهایت پول قلمبه‌ای به جیب زدن. نگذریم که کسایی هم بودن که مقدار زیادی ماین کردن، اما نتونستن از بازی درش بیارن و ببرنش توی ولت‌ (کیف‌پول) هاشون.

یک‌سری هم مثل خود من می‌گفتن برو بابا این چه مسخره‌بازیه درآوردین! یادمه توی مسیر محل کارم، سوار مترو شدم، یه بنده‌خدایی رو دیدم که سیس گرفته بود و تپ تپ تپ می‌زد روی صفحه گوشی‌ش که نات جمع کنه و من با خودم گفتم «مردم عقل ندارن، راحتن‌اا». باید اعتراف کنم قضاوت زود هنگام کردم و پشیمونم. نه از اینکه ماین نکردم، اینکه انقدر همه رو مسخره کردم و گفتم «خوشین بابا!». هنوزم که هنوزه با این که روند رشد نات کوین رو به چشم دیدم، حال و حوصله ماین کردن همستر کمبت رو ندارم!

همستر کمبت چیه؟

آفرین خوشم اومد حواست هست!

همستر کمبت ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۶ فروردین ۱۴۰۳) راه‌اندازی شد. این پروژه توجهات زیادی رو از جامعه ارز دیجیتال به‌ خودش جلب کرد و بعد ۱۱ روز از راه‌اندازی اولیه، به رکورد قابل‌ توجه یک میلیون کاربر رسید و حالا روز به روز تعداد کاربرهاش بیشتر و بیشتر میشه. Hamster Kombat طبق ادعای سازندگان‌ش تا امروز بیش‌ از ۱۱۶ میلیون کاربر و ۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه داره!

استخراج (ماین) همستر هم مثل توکن ناته؛ یعنی بعد از ورود به ربات Hamster Kombat توی تلگرام، با زدن دکمه Start وارد صفحه بازی می‌شین. توی منوی پایین، بخش‌های مختلفی وجود داره که بهتون معرفی‌شون می‌کنم:

  • Exchange: توی صفحه اصلی بازی، یک سکه بزرگ با نماد همستر هست که با زدن روی شکم گنده اون، سکه‌های مجازی جمع می‌کنین.
  • Boost: این بخش هم برای افزایش سرعت دریافت سکه هست.
  • Mine: می‌توانین با پرداخت سکه، کارت‌های استخراج بخرین تا به‌طور خودکار و روزانه/ساعتی سکه بدون زحمت بگیرین.
  • Friends: بافرستادن لینک دعوت برای هر کاربر جدید، سکه پاداش می‌گیرین. حالا فهمیدین چرا هی براتون لینک دعوت می‌فرستن و التماس می‌کنن با لینک من جوین شو!
  • Earn: با انجام کارهای ساده مثل عضویت توی کانال‌ها، سکه پاداش می‌گیرین.
  • Airdrop: وضعیت آماده‌سازی برای ایردراپ واقعی بازی رو نشون می‌ده.

خلاصه که اگه دنبال یه بازی ساده و اعتیادآوری که هم‌زمان با معتاد بودن پول هم دربیاری، همستر کمبت رو امتحان کن. هنوز خبر قطعی بیرون نیمده، ولی خیلی از تحلیل‌گر‌های ارزهای دیجیتال احتمال دادن تا آخر مرداد همین امسال (۱۴۰۳) این توکن هم مثل توکن قبلی (NOT) لیست می‌شه.

من یکی هنوز هم نسبت‌به این موضوع گارد دارم؛ با اینکه می‌دونم احتمال لیست شدن این توکن زیاده و شاید با همین کار ساده، بتونم یه ماشین بخرم و دیگه با مترو نخوام برم و بیام. متاسفانه بازم این موضوع به چشمم یه گیمه و تو کَتَم نمیره!

تو چی؟ همستر داری یا لینک‌هایی که برام می‌فرستن رو برات فروارد کنم؟

نات کوینهمستر کمبتبازی تلگرامیارز دیجیتال
وادار کننده خود و دیگران شاید به اندکی فرای تفکر...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید