ویرگول
ورودثبت نام
Negin Mousavi
Negin Mousavi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

مشکل درخواست شماره موبایل در ios 14

خب سلام... اسم من نگینه و امروز بالاخره یه اکانت توی ویرگول باز کردم که شاید بیام و از تجربیاتم بنویسم، راجع به همه چی... و کاملا تصادفی امروز مصادف شد با آپدیت شدن موبایلم و مواجه شدنم با درخواست شماره موبایل برای verification.. وقتی تونستم حلش کنم تصمیم گرفتم بیام و از همین تجربه دست اول، نوشتن تو اینجا رو استارت بزنم. اگر همین مشکل رو دارین یا صرفا کنجکاو شدین با من همراه بشین ;)

وقتی روال آپدیت انجام شد و نسخه 14.3 با موفقیت نصب شد مثل همیشه ازم درخواست شد تا پسورد Apple ID م رو بزنم، پسورد درست بود و خب مثل همیشه باید گوشیم میومد بالا ولی گویا یه مرحله دیگه هنوز مونده بود و اون این بود که شماره تلفنم رو نشون داد و گفت که میخوام به این شماره text بدم تا verify بشی، و وقتی continue می زدم پیغام میداد: "This service is not currently available in your country"، بله و به لطف تحریم ها و اینکه ایران(Iran) اصلا جزو لیست کشورهای اپل نیست من این شکلی شدم :O و هییییچ کار دیگه ای نمیتونستم بکنم و فقط بعد چند ثانیه صفحه Hello نشون داده می شد و هر چند ثانیه به زبان های زنده دنیا تغییر می کرد.

با دوستام مشورت کردم و می گفتن که من اشتباهی حتما reset factory کردم به جای update.. ولی چند دلیل بود که فهمیدم اشتباهی نکردم:

  1. اثر انگشت، رمز، اپل آیدی و شماره تلفنم رو هنوز می شناخت.
  2. گوشیم زنگ میخورد و اسم شخص تماس گیرنده با عکسش هم نمایش داده می شد.
  3. اس ام اس که برام اومد، نوتیفیکیشنش روی ساعت هوشمندم که با موبایلم سینک بود نمایش داده می شد.

از همه این ها نتیجه گرفتم که ریست فکتوری نشده :)

توی نت یه چیزایی پیدا شد که میتونین روی این لینک کلیک کنین و ببینین، البته برای من اثری نداشت ولی شاید مشکل شما اینطوری حل بشه.

من طبق گفته همون ویدیو(لینک بالا)، گزینه forgot password رو زدم که کار نکرد، back کردم و موقعی که داشت اپل آیدیمو نشون می داد گزینه other option یا learn more (دقیق یادم نیس کدوم بود چون خیلی استرس داشتم ولی اون گزینه آبی رنگ وسط صفحه بود) رو زدم، بعد ازم پرسید که upgrade کنه و منم گفتم don't upgrade :) و بعد رفت تو یک صفحه جدید که یه گزینه dont share داشت و همونو زدم و خیلی مسخره وار یهو گفت iphon started :))))) و گوشیم اومد بالا *.*

من صرفا دلمو زدم به دریا و باهاش یکم ور رفتم، ولی توی این ویدیو میگه که باید forgot password بزنی که بدون اپل آیدی فقط گوشیو بیاره بالا و بعدا بری تو تنظیمات و دوباره اپل آیدیت رو وارد کنی که کار من به هیچکدوم نکشید.

امیدوارم براتون مفید بوده باشه و اینکه تجربه اول وبلاگ نویسیم بود ^_^

آیفونios14رفع مشکل شماره موبایل در ios 14update iphoneapple id
نگینم. يک عدد جاوا جونیور دولوپر، که وقت‌های آزادم رو کتاب می‌خونم و موسیقی گوش میدم، اینجا هم می‌خوام علاوه بر خوندن مطالب مورد علاقه‌م، از تجربیاتم خیلی خودمونی هم بگم *_*
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید