ویرگول
ورودثبت نام
نگین اسکندری
نگین اسکندری
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

کدام وبسایت یا شرکت طراحی لوگو بهتر است؟

گوگل را باز کنید و عبارت "طراحی لوگو" را جستجو کنید. صدها سایت و شرکت طراحی لوگو به شما معرفی خواهد شد. همه آن ها هم تمامی انواع لوگو ها را طراحی می‌کنند. منظورم از انواع لوگو، لوگو های تصویری، لوگوتایپ، ترکیبی (شامل لوگوتاپ و تصویری) و مونوگرام (با استفاده از حرف اول اسم) است. در میان این سایت‌ها، وب‌سایت‌هایی را خواهید دید که به صورت رایگان هم برایتان طراحی می‌کنند. یک سری اشکال آماده به شما می‌دهند و هرچه که بخواهید می‌توانید تایپ کنید. تنوع طرح هایشان هم آن قدر زیاد است که بعید است هیچ دو لوگویی شبیه هم شود.


اما واقعا کدام یک از این شرکت ها و وب‌سایت‌ها برای طراحی لوگو بهتر هستند؟ قبل از اینکه نظر خودم رو بگم ترجیح میدم به این موضوع ها بپردازم:

  • لوگو در کجاها بدرد می‌خورد؟
  • چرا همه به دنبال لوگو برای کسب و کار خود هستند؟
  • شرکت های طراحی لوگو در ایران کدامند؟
  • وبسایت های طراحی لوگوی رایگان کدامند؟
  • افراد مطرح در زمینه طراحی لوگو
  • خودمان طراحی کنیم یا بسپاریم تا برایمان طراحی کنند؟
  • من از کدام وبسایت یا شرکت برای طراحی لوگو استفاده کرده‌ام؟
  • نظر شما در رابطه با طراحی لوگو، وبسایت ها، نحوه طراحی و ... چیست؟

لوگو در کجاها بدرد می‌خورد؟

قصد ندارم فلسفه طراحی لوگو را برایتان شرح دهم! با کمی توجه میتوان فهمید که مغازه ها، شرکت ها و وبسایت ها و افراد بیزینسی دوست دارند برای خودشان لوگوی اختصاصی داشته باشند. همه آن ها هم سلیقه متفاوتی در انتخاب لوگو دارند. مثلا وقتی در تبریز دانشجو بودم برای من خیلی عجیب بود که چرا لوگوی اکثر رستوران ها تصویر صاحب رستوران بود. ربطی به قدیمی و جدید بودن رستوران هم نداشت. ترجیحشان این بود که تصویر چهره خودشان را در تابلوی مغازه و کنار اسم رستوران قرار دهند.

هرکسی که شرکتی تاسیس میکند در همان اوایل که دنبال انتخاب اسم شرکت است به فکر لوگوی شرکت هم می‌افتد. به همین ترتیب من وبسایت مشهوری را نمیشناسم که لوگویی برای خودش نداشته باشد! حتی اکثر وبسایت های گمنام هم برای خودشان لگویی دارند. این لوگوها به زیبایی سایت هم کمک می‌کند و به آن رنگ و لعابی می‌دهد. در مورد افراد بیزینسی هم، بیشتر منظورم افرادی است که در اینستا فعالیت می‌کنند. خصوصا این اواخر خیلی مد شده که چهره خودشان را به صورت انیمیشن در میاورند و با یک پس زمینه‌ی زرد یا صورتی و بعضی مواقع سبز یا آبی به جای تصویر پروفایل خود قرار می‌دهند.

چرا همه به دنبال لوگو برای کسب و کار خود هستند؟

به نظر داشتن لوگو، بحث زیبایی، برند شدن، رسمیت دادن به کار یا یک همچین چیزی است! خیلی از کسب و کارها واقعا نیازی به داشتن لوگو ندارند ولی با اصرار دنبال لوگو هستند. خصوصا همون اوایل کار که اصلا نیازی به لوگو نیست. حتی می شود از گوگل یک عکس را به عنوان لوگو انتخاب و استفاده کرد تا زمانی که مطمئن شوید که کارتان گرفته و نیاز دارید که لوگوی اختصاصی خودتان را داشته باشید. ولی با وجود تمام این موارد لذتی که در انتخابو طراحی لوگو هست جزو جدا ناپذیر کسب و کارتان خواهد بود.

من برای وبسایت خودم (negineskandari.com) از گوگل حرف n را سرچ کردم و نتیجه اش شد این تصویری که در زیر می‌بینید. از همین تصویر هم به عنوان لوگوی سایت استفاده کردم. تا زمانی که سایت به جای بالایی نرسیده و برنامه خیلی خفنی براش نداشته باشم هم همین باقی خواهد ماند.

لوگوی وبسایت نگین اسکندری
لوگوی وبسایت نگین اسکندری

شرکت های طراحی لوگو در ایران کدامند؟

لیست شرکت های طراحی لوگو رو در زیر آوردم. از اونجایی که من با هیچ کدام از این شرکت ها کار نکردم نمیتونم هیچ نظری هم در رابطه باهاشون بنویسم. برای همین از افرادی که با هر کدام از این شرکت ها کار کردند و ازشون لوگو گرفتن خواهش می‌کنم که نظرشون رو برای من هم بنویسند.

وبسایت های طراحی لوگوی رایگان کدامند؟

به جز این مواردی که من معرفی کردم یک سری اپلیکیشن های طراحی لوگو هم هست. خصوصا برای اندروید این اپلیکیشن ها خیلی متنوع تر و جالب تر هم هستند (مثل Logo Maker Free‏) که میتونید ازشون استفاده کنید.

افراد مطرح در زمینه طراحی لوگو

مسلما ما در ایران خودمون در زمینه طراحی لوگو هم نخبه های خیلی درست و حسابی زیادی داریم. ولی متاسفانه من افتخار این رو نداشتم که با همه‌ی این افراد آشنا بشم. یکی از افرادی که من در زمینه طراحی لوگو میشناسم و کارهاشون رو خیلی دوست دارم آقای دکتر کاظم خراسانی هستند. اگر شما هم افراد مطرحی در این زمینه رو می‌شناسید خوشحال میشم که معرفیشون کنید.

خودمان طراحی کنیم یا بسپاریم تا برایمان طراحی کنند؟

از نظر من این که اول کار، سرمایه و وقت خودتون رو با صرف هزینه برای طراحی لوگو کنید، خیلی کار درستی نیست و از اون طرف وقتی کسب و کارتون داره میگیره نیاز دارید که یک طراح درست و حسابی و کار بلد لوگوی خیلی خوب و خاصی برای شما طراحی کنه و این که بخواهید خسیس بازی در بیارید واقعا ظلم به کسب و کارتون و افراد فعال در این حوزه هست.

من از کدام وبسایت یا شرکت برای طراحی لوگو استفاده کرده‌ام؟

برای طراحی من تابحال از wix استفاده کردم. wix لوگو ساز رایگانی هست که من مطمئنم با خلاقیت خودتون خیلی لوگوهای خوبی میتونید بسازید. لوگوی وبسایت کادای یکی از لوگوهایی هست که من در wix طراحی کردم. هرچقدر هم درست و اصولی نباشه ولی کار من رو راه انداخت.

نظر شما در رابطه با طراحی لوگو، وبسایت ها، نحوه طراحی و ... چیست؟

خدارو شکر ویرگول قسمت نظراتش آزاد هست. قصد دارم این مقاله ای که تا به اینجا مطالعه کردید رو هر از چند وقت یکبار بروز کنم و بر اساس تجربه خودم و توصیه های دیگران در رابطه با شرکت های طراحی لوگو کامل تر شود. برای همین هم به نظرات و تجربیات شما در این زمینه بسیار نباز دارم.

ممنونم که تا اینجا با من همراه بودید. :)

طراحی لوگوشرکت طراحی لوگوطراحی لوگوی آنلاینوبسایت طراحی لوگوطراحی گرافیکی
تلاش من اینه که نوشته‌ی نویسنده‌ها در گوگل بالا بیاد تا افراد بیشتری ازشون بهره ببرند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید