nejat akharzamain
nejat akharzamain
خواندن ۷ دقیقه·۱ سال پیش

اسرار چهارده معصوم

اسرار چهارده معصوم اثر استاد علی اکبر خانجانی
اسرار چهارده معصوم اثر استاد علی اکبر خانجانی


عنوان کتاب: مبانی عرفان امامیه

(نصوص الأعراف)

اسرار چهارده معصوم

Principles of Islamic theosophy

مؤلف: علی اکبر خانجانی

تاریخ تألیف: تابستان 1394 ه .ش

تعداد صفحه: 117

مقدمه : معنای امامت

حدود سی سال است که در جستجوی شناخت و کشف حقیقت امام و امامت و مقامات و تجلیات ویژه یکایک دوازده امام و چهارده معصوم شبانه روز غرق در تفکر و حیرتم و این مکاشفه در راس همه آرمانهای عرفانیم قرار داشته است،

هر چند که محو اکثر آثارم بخصوص در دهه اخیر چیزی جز امام شناسی نبوده است

زیرا هر چه از معنویت و معرفت و هدایت دارم از این خاندان بوده و نقطه عطف زندگی معنویم یعنی واقعه نزول روح نیز مترادف و مصادف دیدار با امام زمان بوده است و آن روحی که بر بنده نازل شد روح ولایت ائمه اطهار(ع) بود که در شب عاشورا از جانب مولایم حسین (ع) بسویم آمد در محرم 1374ه.ش!

......

فھرست عناوین

مقدمه - معنای امامت

نص اول- عرفان حمیدی

نص دوم- عرفان علوی

نص سوم- عرفان فطری

نص چھارم- عرفان حسنی

نص پنجم- عرفان شھودی

نص ششم- عرفان صلاة

نص ھفتم- عرفان تأویلی

نص ھشتم- عرفان صدق

نص نھم- عرفان صبر

نص دھم- عرفان رضوی

نص یازدھم- عرفان برکت و جود

نص دوازدھم- عرفان ھدایت

نص سیزدھم- عرفان تزکیه و تنویر

نص چھاردھم- عرفان حي و قیومی

دانلود رایگان این کتاب از لینک زیر:

https://erfanalavi.site

برشهایی از این کتاب:

جهان هستی چیست؟

خالقش کیست؟

من چیستم و این زندگی با اینهمه بلایا از برای چیست؟

از کجا آمده و به کجا میرویم و اینک کجائیم؟

این سئوالات فطری هر انسانی است که اگر جستجو شود انسان را مشمول رحمت مطلقه الهی قرار میدهد و بسوی امامانش رهنمون می سازد تا به پاسخ همه مسائل نائل آیند نه فقط به ذهن بلکه به عین حقیقت!

این عین معنای کلامی از رسول خداست.

امروزه که اکثر مردمان جهان به حداقل نیازهای حیاتی و غریزی و معیشتی خود نائل آمده اند و مناسبترین شرایط جستجوی حقیقت زندگی را یافته اند متاسفانه حتی فطرت خود را هم به فراموشی سپرده اند!

گوئی که شکم سیری و ارضای غرایز همواره خصم خودآگاهی فطری بشر است

و لذا طبق سنت تاریخی همواره بَردگان و ضعیفترین و فقیرترین مردمان به جستجوی حقیقت برآمده اند و لذا اکثر شاگردان انبیاء و امامان ما نیز از این طبقه بوده اند

و در اینجا به راز آخرین وصیت رسول خاتم بیشتر پی می بریم که :

الفقر فخری!....

منبع :کتاب مبانی عرفان امامیه،صفحه117اثر استاد علی اکبر خانجانی

علی (ع) می فرماید:

هر که به جستجوی دنیای خود به دوستی با ما بر آمده،چون نیازش برطرف شده،دشمن ما گردیده است..

منبع:کتاب مبانی عرفان امامیه،صفحه117،اثر استاد علی اکبر خانجانی

نص پنجم عرفان شهودی (الشهید) در وجود حسین ابن علی ع (امام شهید)

کوفیان ھمواره مخلص و عاشق امام از راه دور بوده اند و پرستنده امامان مرده و قبرپرستانی حرفه ای و امام کش! و بیهوده نبوده که ھمه امامان ما می خواستند در خفا دفن شوند تا ھیچ قبری برای پرستش این مریدان منافق باقی نماند. این راز بقیع است! این ھمان راز غیبت امام زمان است.

خودشناسی شیعی، آئینه ای بزرگتر و جامعتر از کوفی شناسی در تاریخ ندارد. کوفیان با ھمه امامان با یک روش واحدی عمل کردند: از دور پرستنده و از نزدیک کشنده امام بوده اند!

کوفه در صدر اسلام پایتخت معنوی شیعه بود و لذا کوفی شناسی عین شیعه شناسی تمام و کمال است در کل تاریخ تشیع! و بیهوده نیست که طبق روایت، امام زمان ھم قیام جهانیش را از کوفه آغاز می کند.

کتاب مبانی عرفان امامیه

مولف : استاد علی اکبر خانجانی

ظهور نوری امام زمان - معرفت بر نورانیت امام

اگر نتوانیم ظهور نوری امام زمان را در جهان دریابیم و برای ظهورات برترش مهیا نشویم قافیه را باخته ایم!

ما اینک در عرصه ظهور امام زمان قرار داریم یعنی ظهور آغاز شده است !

پس بقول امام علی (ع) ، معرفت بر نورانیت امام را دریابیم و امام شناسی نوری را !

یعنی اینقدر مادی و تکنولوژیکی نباشیم و فقط جسمانیت امام را نطلبیم که از قاتلانش خواهیم بود!

عصر امامت جسمانی بسر آمده است حدود دوازده قرآن پیش از این !

بیائیم حقیقت غیبت را فهم کنیم که کل دین چیزی جز غیب شناسی نبوده است.

خاتمیت نبوی و غیبت ولوی یک بازی الهی نبوده است یک حقیقت آخرالزمانی است که محور هر حق شناسی دیگری می باشد بیائیم اینقدر ماتریالیست و پوزیتیویست و پراگماتیست و دهری نباشیم.

اینقدر قشری و جاهل نباشیم ! چگونه است که در هر امری مدرن شده ایم ولی امام شناسی ما هنوز اینقدر سنتی و عصر حجری است . مبادا همچون بنی اسرائیل مسیحیای خود را منکر و کافر شویم !

اینک در مرحله ظهور نورانیت امام قرار داریم پس آخرین مهلت برای کسب علم و معرفت بر نورانیت امام است که اگر آنرا از دست بدهیم در ظهور فردیت امام جز قهرش نمی یابیم چرا که این ظهور فردانیت و واحدیت حق است : و هو الواحد القهار ! قرآن

کسی که فجر ظهورش را در نیابد در ظهر ظهورش کور است . همانطور کسانی که علی مرتضی را قبل از حکومت فردیش نشناخته بودند در حکومتش کافر شدند زیرا جز قهرش را نمی دیدند.

پس اگر رحمت امام را میخواهیم بایستی نورانیتش را دریابیم وگرنه در حکومتش جز قهر عدلش نصیب ما نمی شود !

"او بر شما صلوه می کند تا شما را از ظلمات به قلمرو نور برد." قرآن کریم

حدود چهارده قرن رسول خاتم و چهارده معصوم بر مردمان صلوه کرند تا آنان را به قلمرو نور آخرالزمانی امام مطلق و خلیفه مطلق خدا و حجت کامله اش وارد نمایند و نمودند و اینک بر ماست تا نورش را بشناسیم و در آن کافر و کور نگردیم زیرا این آن نوریست که ضیاء خورشید در مقابلش شمعی در حال افول است.

پس بیائیم تا شب پرست و ظلمت زده و عدمی نباشیم ! این نور ظهور کلمه الله است و بقیه الله و وجه الله !

"و تا حق ظاهر شد و امر خدا عیان گردید روی گردان شدند." سوره توبه!

"پس آنانکه به او ایمان آورده و تعظیمش کردند و یاریش دادند و نورش را پیروی نمودند رستگارند." سوره اعراف -

"می خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده این نور است و اوست که فرستاد رسولش را برای هدایت و دین حق تا او را بر همه ادیان غالب نماید هر چند که مشرکان و کافران را ناخوش آید." سوره صف-

"پروردگارا نورمان را بر ما کامل فرما." سوره تحریم-

🍀🍀🍀

📚 از کتاب مبانی عرفان امامیه

PRINCIPLE OF ISLAMIC THEOSOPHY

صفحه : ۹۵

اثر استاد علی اکبر خانجانی

عارفان ملوس

در قرآن کريم " العلی" با این صفات کلی ظاهر شده است: عظيم، كبير، حکیم، علیم، حلیم و عزيز!

و همچنین مقام "شفيع" که منسوب به على كبير است و حفاظت از زمین و آسمانها (حفیظ) که منسوب به على عظیم است در آية الكرسی!

و می دانیم که على(ع) در خطبه های بیان و تطنجيه، این اسماء را در قرآن کریم بخودش نسبت داده است و از جمله خلق جدید را که خود را آفریننده هفتاد هزار جهان برتر خوانده است.

و ما قبلا نشان داده ایم که خلق جدید که همان بدعت است حاصل مقام شفاعت است که متعلق به على كبير است در کتاب خدا !

و اما خود عرفان و عرفات و اعراف نیز در وجود على رخ نموده است و عليين که صد البته تعریف کننده و مشهد حقيقت محمدی است و اسرار قرآنی در هفت زمین و آسمان!

و علی(ع) و سائر امامان(ع) بارها تصریح فرموده اند که براستی اعراف مائیم! اعراف يعني قلمروئی که اسرار عالم و آدم در نزد خدا و اسرار حق در نزد بشر مفهوم و مشهود میگردد.

پس جز در رابطه روحانی و ارادت عرفانی با علی و عليين امکان معرفت و شناخت عرفانی نیست.

طبق قول الهی در کتابش عرفا کسانی هستند که هرکس را از سیمایش می شناسند که بهشتی است یا دوزخی و در چه مقام و هویت باطنی زیست می کند و اسرارش چیست.

پس عارفان کامل و حقیقی و اصيل جز على و عليين نيستند و آنانکه به ارواح طيبه آنان اتصالی دارند و یا با آنان در باطن محشورند و یا مظهر تجلى على (ع) در هر عصری می باشند و کسانی که بقول امام باقر(ع)، از طینت امام آفریده شده اند در خلق جدید عرفانی!

و طبق قول الهی، بر اعراف دیواری است که ظاهرش عذاب و غضب است و باطنش رحمت!

و این همان راز عرفان نفس است که ظاهری قهار دارد ولی چون واردش شوی سراسر لطف و رحمت حق است. و هویت عارفان و امامان نیز اینگونه است که ظاهری قهار دارند زیرا نعیم هستند.

پس عارفان ملوس دجالند که به اسم عرفان برای مردمان ساده لوح و بولهوس دام شیطان می گسترند.

🍀🍀🍀

📚برگرفته از کتاب مبانی عرفان امامیه

(نصوص الأعراف)

اسرار چهارده معصوم

PRINCIPLES OF ISLAMIC THEOSOPHY

صفحه : ۲۲

اثر استاد علی اکبر خانجانی

چهارده معصوم
استاد علی اکبر خانجانی،عرفان،زندگی درمانی،شناخت درمانی،نزول و عروج روح در خلق جدید آخرالزمان،کتابهای عرفانی،تناسخ،جهان های هم ارض،جهان های موازی،اسرار جهان هستی،مالیخولیای پزشکی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید