nejat akharzamain
nejat akharzamain
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

قیامت:

قيامت آن گاهی است که باطن پنهان آدمی ‌عيان شده
قيامت آن گاهی است که باطن پنهان آدمی ‌عيان شده


1. قيامت آن گاهی است که باطن پنهان آدمی ‌عيان شده و در مقابل روي او آشکار می‌شود و نفس آدمی ‌به تفريد و تنهايی کامل می‌رسد. در آن روز هیچ يار و ياوری جز خدا نيست و هیچ کس نمی‌تواند شريک سرنوشت ديگری باشد و بار کسی را بردارد. در آن روز خوشا به حال کسی که از آنچه که از او آشکار می‌شود نمی‌گريزد و انکارش نمی‌کند، بلکه به خدايش پناه می‌برد و بخشوده می‌گردد. و بدبخت کسی است که از آنچه که از وی عيان شده می‌گريزد و انکارش می‌کند. و قيامت هر آن فرا می‌رسد. و آن، روزی است که واقعه، واقعيت می‌يابد و حق فرود می‌آيد و دروغ رسوا می‌شود. زمين و آسمان‌ها درنورديده می‌شود و فرو می‌پاشد و جهانيان برای روی پروردگارشان‌ آماده می‌شوند. و کافران کسانی هستند که از ديدار او اکراه دارند و لذا خود را با صورت در آتش می‌افکنند و مؤمنان در بهشت پروردگارند با همسران بهشتی که هم‌شکل آنهايند در ناز و نعمت و هر چه اراده کنند. ‌اين است وعده‌ی خداوند که وفا می‌شود.

2. پس قيامت روز وقوع واقعه‌ی واقعيت هستی است و هستی محض رخ می‌نمايد و هر چيزی ابداً و مطلقاً و کاملاً همان می‌شود که هست و برزخ ختم می‌شود و کشف حجاب کامل می‌آيد و وجود آدمی‌ نيز به تمام و کمال تحقق می‌پذيرد و انسان چون خدای عماء، يکه و تنها می‌شود و مسئول هستی خويش است و جمال هستی و مطلق نيز آشکار می‌گردد.

3. در آن روز اصل وجود رخ می‌نمايد و فرع مطابق اصل می‌آيد. و حوای هر کسی هم صورت آدم است و ظاهر و باطن يکی می‌گردد. و همه‌ی موجودات بر واحد وجود منطبق و همسان می‌آيد.

4. عارفان ‌اين واقعه‌ی عظيم را در حيات دنيا و پيشاپيش می‌يابند و ‌اينان پرچمداران و پيشتازان قيامت و نزديک شدگانند. و مابقی مردمان در پايان جهان با ‌اين واقعه روبرو می‌شوند. و اجر هر کسی اعمال او است. و در آن روز هر کس خواهد دانست که چه کرده است.

5. در آن وقت بود و نبود، پنهان و آشکار و هستی و بايستی يگانه است و يگانه خداوند خالق است و جز او چيزی نيست.

6. در آن روز سپاس و ستايش و پرستش، همه از آن او است و برای او است و از او است و به سوی او است و او اول و آخر و ظاهر و باطن و حائل و واصل و زنده و پايدار و خالق و وکيل و دليل و حبيب و معبود و قدوس و بی‌نياز و مهر آشکار و مطلق است و هستی ناب.

7. و همه‌ی ‌اين ماجراهای زمان به نيم‌نظری و آنی بوده است، ولی بر انسان آن‌گونه گذشت تا مجال شناخت داشته باشد و زمان، عدالت او است و عشقش حضور و خلقت او است. و آن روز عروسیِ هستی است و وصال خالق و مخلوق و انسان و خدا؛ وصال جاويد! و هر چيزی شعاع نوری از جمال او است و او نورالنور است.

منبع:کتاب اشراق قرآنی،اشراق ششم (قیامت)اثر استاد علی اکبر خانجانی

قیامتباطن آدمآخرالزمانباطن آدمیاشراق قرانی
استاد علی اکبر خانجانی،عرفان،زندگی درمانی،شناخت درمانی،نزول و عروج روح در خلق جدید آخرالزمان،کتابهای عرفانی،تناسخ،جهان های هم ارض،جهان های موازی،اسرار جهان هستی،مالیخولیای پزشکی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید