ویرگول
ورودثبت نام
nejat akharzamain
nejat akharzamain
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

منشأ همه غفلت های بشری

 آدمی یادش می رود که همه داشته ها و نداشته هایش به مثابه آویزه های حیات و هستی اوست و همچون دکوراسیونی در خانه اوست همان طور که آدمی در دکوراسیون خانه اش چنان غرق می شود که خود خانه را از یاد می برد الا آن گاه که مثلاً با زلزله ای خانه ویران شود .
آدمی یادش می رود که همه داشته ها و نداشته هایش به مثابه آویزه های حیات و هستی اوست و همچون دکوراسیونی در خانه اوست همان طور که آدمی در دکوراسیون خانه اش چنان غرق می شود که خود خانه را از یاد می برد الا آن گاه که مثلاً با زلزله ای خانه ویران شود .


حقِّ بودن

The right of being

مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی

تاریخ تألیف :1387

تعداد صفحه:137

برای دانلود کتاب "حقّ بودن" اثر استاد علی اکبرخانجانی کلیک کنید.

فهرست مطالب

1- حقّ بودن

2- حقّ دل

3- حقّ اندیشیدن

4- حقّ پوچ شدن

5- حقّ ایرانی بودن

6- حقّ بیماری

7- حقّ زناشوئی

8- حقّ ستم

9- حقّ روسپی گری

10- حقّ حسد

11- نظریه رشد(حقّ شدن)

12- حقّ اراده(دنیا و آخرت)

13- حقّ علّیّت

14- حقّ آشنائی(بارهستی)

15- حقّ قلم

16- مستضعفین

17- جمال و وصال

18- برآستانه حضور

19- حقّ عیش

20- حقّ اخلاص

21- درجستجوی حال

22- مسئله چیست؟

23- استحقاق ها(حقِّ حقّ)

24- فلسفه تنهائی آدم

25- خداشناسی منطقی

26- حقّ ماشین(فلسفه تکنولوژی)

27- حقّ آبرو(آبروی خدا)

28- حقّ حساب(سمت و سوی بی حسابی)

29- عشق هاهوهی

30- حقّ حماقت

31- حقّ جمال(فلسفه زیبائی شناسی)

32- حقّ همنشینی(راز محفل اُنس)

33- سوی بی سوئی(وجه الله)

34- براهماکاری(زناشوئی عرفانی)

35- فلسفه روزمره گی

36- یک معمای قرآنی

بسم اللّه الموجود

1- داشتن ها و مالکیت های مادی و معنوی و عاطفی ، آدمی را از بودن غافل کرده است و این منشأ همه غفلت های بشری است .

2- آدمی یادش می رود که همه داشته ها و نداشته هایش به مثابه آویزه های حیات و هستی اوست و همچون دکوراسیونی در خانه اوست همان طور که آدمی در دکوراسیون خانه اش چنان غرق می شود که خود خانه را از یاد می برد الا آن گاه که مثلاً با زلزله ای خانه ویران شود .

3- آدمی آن قدرغرق در رنگ هاست که خود شیء را فراموش می کند .

4- آدمی آن قدر در اثاثیه و ساختمان و آرایش و امکانات و تکنولوژی غرق است که فراموش می کند که این همه اصلاً برای چیست ؟

5- آدمی آن چنان غرق در غیر است که حتی نفس کشیدن از یادش می رود و هنگامی به یادش می آید که نفس به شمارش افتاده و می رود و تا ابد از یاد برود .

6- آدمی برای همه داشته ها و آویزه های زندگی حق و حقوق و وظایف و شرایطی قائل است الا برای بودن که اساس شدن و داشتن است .

7- همینکه هستیم و نفس می کشیم و وجود داریم دارای حقی است که منشأ همه حقوق دیگر است و اکثر آدمها می پندارند داشتن همان حقوق بودن است .

8- کسی که حق بودن را درک نکند و حقوق بودنش را ادا نکند رعایت سایر حقوق زندگی که حقوق داشتن ها و شدن ها و به نمایش در آوردن هاست هرگز ادا نمی شود و انسان هرگز در ادای این همه حقوق فرعی به هیچ وجودی نمی رسد و همیشه خود را ناحق و ناکام می یابد که کل کاینات و خلایق ، این حق را تباه کرده و او را از این حق ساقط کرده اند و لذا با کل جهان در نبرد طلب حق خویش است و این حق را از غیر می طلبد و این منشأ جنون است و ستم و جنایت .

9- «هستم آنچه هستم » این معرفی خداوند از وجود خودش می باشد در پاسخ به سؤال موسی . یعنی خداوند همان هستی محض و « بودن » است و یا به قول فلاسفه «ذات » یا وجود فی نفسه

10- پس بودن همان خداست . و حق بودن هم خداست یعنی غفلت انسان از بودن محض خویش همان غفلت از خداست و خدانشناسی و کفر اوست لذا جستجوی فلاسفه برای یافتن و درک « وجود محض » همان خدا جویی فلاسفه است . ...

برای دریافت رایگان کتاب صوتی حق بودن اثر استاد علی اکبر خانجانی کلیک کنید.

غفلت‌های بشریحق بودنمنشا غفلتعلی اکبر خانجانیکتاب صوتی خودشناسی
استاد علی اکبر خانجانی،عرفان،زندگی درمانی،شناخت درمانی،نزول و عروج روح در خلق جدید آخرالزمان،کتابهای عرفانی،تناسخ،جهان های هم ارض،جهان های موازی،اسرار جهان هستی،مالیخولیای پزشکی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید