ویرگول
ورودثبت نام
محمد صابر نی ساز
محمد صابر نی ساز
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

درآمد ماینر من چقدر است؟

از مهمترین نکات برای اینکه در این بازار پرتلاطم، گول سودجویان را نخوریم و بر میزان سودآور بودن این سرمایه گذاری اشراف داشته باشیم این است که بتوانیم خودمان میزان درآمد ماینر را مشخص کنیم.

1️⃣ استخر درامد دستگاه من را به بیتکوین (یا هر کوینی که استخراج میکنم) می پردازد. من به نسبت میزان تراهش (یا در برخی کوین ها مگاهش)ی که در اختیار استخر قرار می دهم، کوین دریافت میکنم. نسبت تراهش دستگاه من و کوین دریافتی نسبت مستقیم است اما باید بدانم که درامد من به ازای یک تراهش، عددی ثابت نیست. چرا؟

2️⃣ سختی شبکه تعیین کننده میزان درآمد ماینرهاست، که عددی متغیر است و در هر شبکه ای بسته به شرایط همان شبکه، در بازه های زمانی مختلف تغییر می کند. مثلا برای بیتکوین، سختی شبکه هر 2 هفته یک بار (هر 2016 بلاک یک بار) تعیین می شود.

3️⃣ حالا به یک ماشین حساب استخراج بیتکوین یا bitcoin mining calculator نیاز دارم. اگر از کوین دیگری استفاده میکنم باید به جای بیتکوین نام همان کوین را سرچ کنم ما درآمد دستگاه T2T را محاسبه می کنیم.

ماشین حساب سایت کریپتوکامپیر و کوین.وارز ماشین حسابهای خوبی هستند. معمولا عدد نهایی ماشین حسابها با هم تفاوت چندانی ندارد. در این ماشین حسابها یک قسمت هم برای محاسبه قیمت برق تعیین شده که ما بعدا مفصلا به آن خواهیم پرداخت، اما ما فعلا هزینه برق را صفر در نظر میگیریم.

امروز هر دو ماشین حساب برای 30 تراهش و برق صفر، درآمد روزانه دستگاه را 0.0001330 بیتکوین نشان می دهد.

شما هم امتحان کنید، آیا به همین عدد می رسید؟ سوالاتتان را در گروه بپرسید

4️⃣ کار تقریبا تمام است. درآمد روزانه ما به بیتکوین مشخص شده است، کافی است این عدد را در قیمت بیتکوین به دلار (تتر) ضرب کنیم تا درآمد روزانه ماینر ما به تتر مشخص شود.

حاصل هر چه که شد اگر در عدد قیمت تتر به تومان ضرب شود درامد روزانه به تومان به دست می آید و حاصل اگر در 30 ضرب شود درآمد ماهانه به دست می آید.

در همین مثال T2T، با فرض اینکه قیمت بیتکوین 22 هزار دلار باشید و هر تتر 30 هزار تومان باشد، درامد ماهانه ماینر T2T از طریق فرمول زیر به دست می آید:

0.0001330*22,000*30,000*30=2,633,400

پس با فرض ثابت بودن سختی شبکه، و با فرض بیتکوین 22 هزار دلاری و تتر 30 هزار تومانی هر T2T اگر یک ماه پشت سر هم کار کند و خاموش نشود، انتهای ماه 2 میلیون 633 هزار تومان درآمد داشته است. البته هزینه برق را محاسبه نکردیم.

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید