ویرگول
ورودثبت نام
Negar Delfan
Negar Delfan
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

بهترین هوش مصنوعی آشپز کیه؟!

آشپزی با طعم هوش مصنوعی


حدود ساعت ۹شب بود که خسته و گرسنه از سفر برگشتیم، طبق عادت در یخچالو باز کردم دیدم فقط چند تا هویچ و بادمجون و دو تا سیب زمینی و مقداری سینه مرغ داشتم مهمتر از همه اینکه هیچ ایده ای برای آشپزی با این مواد بی ربط به ذهنم نرسید... خواهرم به تمسخر گفت حالا برو به هوش مصنوعی جونت بگو برات غذا بپزه...😒 گفتم ایول! زدی تو خال😁
و رفتم سر وقت جمنای... بهش گفتم چیا دارم و یه دستور غذای عالی و خفن بهم داد...
خب قطعا براتون پیش میاد که توی این شرایط گیر کنید، بخصوص اونایی که هر روز غذا میپزن دیگه از یه جایی به بعد ایده ای به ذهنشون نمیاد، میتونید از این ابزار کمک بگیرید...
اینجا چند تا از ابزار هوش مصنوعی رو در زمینه دستور پخت غذا تست و مقایسه کردم.

وقتی دنبال دستور پخت یه غذا توی موتورهای جستجو میگردیم با سبک های پخت یک غذا مواجه میشیم که بعضیاشون ممکنه کامل نباشن برای همین رسپی که از بعضی سایتها میگیریم خیلی قابل اتکا نیستن.

به ذهنم رسید که چند تا از هوش مصنوعی های معروف رو تست کنم و نتیجه ش رو بگم..

هوش مصنوعی chatsonic که رقیب chatgpt محسوب میشه، ابزارهای خوبی برای نوشتن و داره و وقتی ازش چیزی میخوای راجع به جنبه های مختلفش ازتون سوال میپرسه که پاسخ دقیق تری بهتون بده.

مثلا اینجا من دستور سوپ شیر رو ازش خواستم، ببینید چه جزییاتی رو در نظر گرفت:

آدرس سایت چت سونیک اینه: https://app.writesonic.com

دستور پخت سوپ شیر با ذرت
دستور پخت سوپ شیر با ذرت


ببینید با پرسیدن چند سوال ضائقه ی ما رو میسنجه و دستور پختی که میده یه جورایی شخصی سازی شده است.

دستور غذاهای مختلف رو باهاش تست کردم و خیلی خوب و دقیق بهم جواب داد، فقط دستور پخت نهایی رو به زبان انگلیسی میده و باید ببریم توی ابزارهای دیگه مثل "جمنای" یا "چت جی پی تی" کپی کنیم که ترجمه کنن برامون.

و اما gemini : جمنای هم دستور پخت های کاملی میداد و مزیتش نسبت به چت سونیک این هست که این قابلیت رو داره که ازش سوال بپرسیم، مثلا بجای فلان مواد چی میتونیم جایگزین کنیم و یا سوالاتی که حین مراحل طبخ پیش میاد رو بهمون جواب میده...

آدرس چت بات جمنای: https://gemini.google.com/

از ChatGPT 3.5 پرسیدم... به نسبت جمنای و چت سونیک از نظر دستور اولیه طبخ ضعیفتر عمل کرد منتها سوالات و گزینه هایی که ممکنه به ذهن مخاطب برسه مطرح میکنه که ابهام برطرف شه.

آدرس ChatGPT 3.5:

https://poe.com/explore?category=Official


چت جی پی تی رو هم تست کردم: chatgpt هم تقریبا مانند جمنای عمل میکنه

و مزیت هایی که دارن اینه که میتونیم بهشون بگیم با مواد غذایی که در دسترس داریم یه دستور غذا بهمون بگن. به زبان فارسی مسلط هستن و با ذائقه ی ایرانی آشنایی دارن، منتها جمنای جزییات و توضیحات بیشتری رو در این زمینه ارائه میده و ایده هایی برای تزئین کردن غذا هم بهمون میده.






هوش مصنوعیدستور پختآشپزی با هوش مصنوعیرسپیچی بپزم
https://negardelfan.ir/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید