ویرگول
ورودثبت نام
Negar Delfan
Negar Delfan
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

راهنمای جامع استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی سفرهای داخلی و خارجی

من عاشق سفرهای ماجراجویانه ام!

اما خیلی اهل سفر رفتن با تور نیستم و دوست دارم مستقل سفر کنم، اینجا بهت یاد میدم که خودت راهنمای خودت باشی و حتی نیاز نداشته باشی یه سوال از کسی بپرسی!

اگه شما هم دوست دارین خودتون برای سفرهاتون برنامه ریزی کنید با من همراه باشید...


هوش مصنوعی های Chatgpt Copilot Chatgpt 3.5 Gemini Claude رو تست کردم.

پرامپت ثابتی که به هر کدومشون دادم این بود:

من در مهر ماه یک سفر دو روزه به شهر خرم آباد واقع در استان لرستان دارم، یک برنامه دو روزه برای بازدید از اماکن دیدنی و آثار باستانی این شهر بنویس. محل اقامت من هتل جهانگردی خرم آباد هست ،. در ضمن رستوران های خوب رو هم در این برنامه ریزی معرفی کن

در پرامپت نویسی ذکر مواردی مثل: زمان سفر (بخاطر در نظر گرفتن شرایط آب و هوا) تعداد روزهای سفر بخاطر برنامه ریزی دقیق تر - محل اقامت برای در نظر گرفتن مسافت ها اهمیت داره!

برنامه ای که Gemini و Chatgpt بهم داد دقیقتر و هوشمندانه تر و تقریبا مشابه همدیگه بودن

جمنای
جمنای

کوپایلت:

ایشون هم فقط زحمت کشیدن و لیست مکانهای دیدنی و رستوران ها رو دادن و برنامه ای بهم ارائه نداد.

 Colpilot
Colpilot

بعد که در ادامه ازش پرسیدم فاصله ی هر مکان تا هتل رو بهم بگو، نتونست جواب درستی بهم بده و یه جا مُچش رو گرفتم :(

اینجوری شد که تصمیم گرفتم مسافت و مدت زمان رسیدن از هتل تا مقاصد مختلف رو از بقیه ابزار بپرسم...

Chatgpt
Chatgpt


پرامپت ثابت برای همه شون این بود: "فاصله ی هر مکان تا هتل جهانگردی خرم آباد رو بهم بگو."

یه جاهایی دیدم که بعضیاشون اسم مکانهایی خارج از محدوده تعیین شده میگن برای همین ... این پرامپت رو تست کردم:" آدرس دقیق فلان رستوان یا فلان مکان رو بهم بده و اینجوری دست خودشو رو میگرد!"

Chatgpt3.5
Chatgpt3.5


کلاد این قابلیت رو داره که خودش پرسشهای پیشنهادی خوبی مطرح میکنه که میتونن کمک کننده باشن. ولی وقتی ازش خواستم: هزینه های تقریبی سفر رو تخمین بزنه گفت که باید از نسخه ی پولیم استفاده کنی

Claude
Claude

ویدئوی توضیحات رو هم میتونید ببینید:

https://www.aparat.com/v/yks3fk9


در نهایت یک جدول درست کردم و معیارهایی که به ذهنم رسید رو توش جمع آوری کردم و با داد هایی که از این مقایسه ها به دست آوردم تکمیل کردم.


امیدوارم به دردتون بخوره.

61d8096fabd806605985904bbf665df0e27f4fe4a6d17899aff97f975b4898ca57350631a47570d998f068a8c9da3169b04d6a1736a4ef86d956f54842aebb5afc54c76aeaf5371d7da52614



سفرتورلیدر رایگانهوش مصنوعیراهنمای سفرهزینه های سفر
https://negardelfan.ir/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید