ویرگول
ورودثبت نام
سجاد نبیونی
سجاد نبیونی
خواندن ۸ دقیقه·۳ سال پیش

چقدر عالی می شد اگر که هرگز مجبور نبودید دوغاب کاشی خود را مهر و موم نکنید یا نگران لک شدن آنها نباشید؟

این مطلب از https://www.homerepairtutor.com/epoxy-grout/ نقل شده است

این همان چیزی است که من فکر کردم پس از تلاش زیادی که داشتم برای پاک کردن دوغاب کاشی کف دوش . بنابراین تصمیم گرفتم همه آن را پاک کنم و از ابتدا شروع کنم.

بنابراین به فکر فرو رفتم که کدام دوغاب بهترین گزینه برای کف کاشی دوش است؟

من در مورد این موضوع تحقیق کردم ، با یک نماینده فنی صحبت کردم و تصمیم گرفتم از دوغاب اپوکسی استفاده کنم.

اپوکسی کمی ترسناک به نظر می رسد و من از استفاده از آن عصبی بودم. با این حال ، از آنجا که مقاومت لک و شیمیایی در آن ایجاد می شود که دوغاب معمولی نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد ، تصمیم گرفتم که بهترین انتخاب باشد.


بعلاوه ، اتصالات دوغاب اپوکسی دوش فوق العاده دوام خواهد داشت و این بدان معناست که آنها همچنین با گذشت زمان ترک نخواهند خورد و کوچک نمی شوند.


به همین دلایل باید بخواهید از دوغاب اپوکسی برای دوغاب دوش خود استفاده کنید و نصب آن سخت نیست. من نکاتی را که از محصولات ساختمانی سفارشی دریافت کردم به اشتراک می گذارم و متوجه خواهید شد که استفاده از دوغاب اپوکسی راحت تر از تمیز کردن آشپزخانه بعد از شکرگذاری است.


در اینجا لوازم مورد نیاز شما برای این پروژه آورده شده است


تزریق اپوکسی CEG Lite تجاری

پنج سطل گالن (3 کل)

اسفنج دوغاب با پد گاومیش (3 کل)

پارچه های میکروفیبر (3 کل)

صابون طلوع

ماله حاشیه ای

شناور دوغاب (ساخته شده از لاستیک سخت)

دستکش لاستیکی

عینک ایمنی

میکسر دوغاب مارپیچی (اختیاری)

مته (اختیاری)

تایمر

حوله های قدیمی

اگر برای دوغاب دوش آماده هستید که بسیار زیبا به نظر می رسد و در برابر آزمایش زمان مقاومت می کند ، دوغاب اپوکسی راهی برای پیشگیری است.



شروع کار با دوغاب دوش اپوکسی

هر وقت از محصول جدیدی استفاده می کنم ، عادت من این است که با خط پشتیبانی فنی سازنده تماس بگیرم. بنابراین دستورالعمل هایی که امروز ارائه می دهم از یادداشت هایی است که هنگام تماس تلفنی با محصولات ساختمانی سفارشی یادداشت کردم.


محصولات ساختمانی سفارشی باعث ایجاد دوغاب می شود و من در گذشته با محصولات آنها موفق بوده ام.


اولین مرحله اضافه کردن حدود 3 قطره صابون ظرفشویی Dawn به سه سطل (5 گالن) است. سطل ها را در فاصله 5 اینچ از بالا با آب گرم پر کنید.


شما می خواهید قبل از مخلوط کردن دوغاب اپوکسی دوش ، این آب را به همراه اسفنج و پارچه های میکروفیبر آماده کنید زیرا وقتی دوغاب مخلوط شد فقط 40 دقیقه وقت دارید که با آن کار کنید. در اینجا تصویری از تمام لوازم مورد استفاده من وجود دارد.


اگر کاشی خود را تازه نصب کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که همه آنها در ملات قرار گرفته اند. این تضمین می کند که کاشی ها آویزان نخواهند شد ، که در نتیجه می تواند سوراخهایی در دوغاب جدید شما ایجاد کند (که کاملاً مکیده ، من اتفاق افتاده ام)


اتصالات کاشی و دوغاب را برای آخرین بار وکیوم کنید. سپس سطح کاشی دوش خود را با اسفنج و آب یکی از سطل ها مرطوب کنید. اطمینان حاصل کنید که آب در خطوط دوغاب چکه نمی کند.


یک پارچه به فاضلاب اضافه کنید ، آخرین چیزی که می خواهید مسدود کردن دوغاب اپوکسی است (می توانید کابوس بگویید) ،


تایمر خود را به مدت 30 دقیقه تنظیم کنید. شما 40 دقیقه وقت دارید تا دوغاب را در مفاصل دوغاب کار کرده و تمیز کنید. اما تایمر به شما 10 دقیقه هشدار می دهد. خواهید فهمید که داشتن یک تایمر واقعاً مفید است زیرا به شما امکان می دهد سرعت خود را بدست آورید (به هر حال ، این کار مانند مسابقه دادن است)


نحوه مخلوط کردن دوغاب اپوکسی دوش

از آنجا که برای استفاده از دوغاب اپوکسی در دوش خود محدودیت زمانی دارید ، تمام ابزارهای خود را آماده کنید. ماله حاشیه ای خود ، شناور دوغاب ، دستکش ، عینک ایمنی ، مته و میکسر مارپیچی را در کنار خود قرار دهید.


همچنین باید یک حوله قدیمی (بسته به میزان آشفتگی یا دو عدد دیگر) در کنار محل کار خود قرار دهید. پس از اتمام کار ، به شما فضایی برای سطل استفاده شده از دوغاب اپوکسی می دهد.


استفاده از دوغاب اپوکسی دوش در شرایطی است که دما بین 70F و 85F (21C و 29C) باشد. این دستورالعمل ها می گویند که درجه حرارت پایین باعث سخت شدن دوغاب اپوکسی و افزایش مدت زمان تنظیم می شود. از طرف دیگر ، دمای بالاتر ، مایع دوغاب اپوکسی را بیشتر و زمان تنظیم را کوتاه می کند (این بدان معنی است که شما باید سریع کار کنید !!).


دستکش های خود را بپوشید و آماده شوید تا کمی سرگرم شوید.


قسمت B را که از قبل در سطل است ، با ماله حاشیه خود مخلوط کنید. قوام مخلوط باید یک کره بادام زمینی غلیظ باشد که به نظر می رسد و احساس می کند در آن شن و ماسه وجود دارد (این را روی نان تست پخش نکنید).


اگر به هر دلیلی قسمت B دشوار است ، می توانید قسمت بالایی را دوباره روی سطل قرار داده و آن را در آب گرم شیر (120F) به مدت 10-20 دقیقه خیس کنید. برو یک تکرار Seinfeld تماشا کن ، من یکی را دوست دارم که در آن جری پسر حباب را ببیند ، هاها.


بعد از اینکه سطل Part B به دمای اتاق بازگشت ، آن را با ماله حاشیه خود مخلوط کنید (صدای زمزمه آهنگ Seinfeld اجباری نیست اما باعث ایجاد سرگرمی برای دوغاب اپوکسی می شود).


ظرف قسمت A را باز کرده و همه آن را به قسمت B اضافه کنید. از ماله حاشیه ای خود استفاده کنید تا آنجا که ممکن است قسمت A را بیرون بیاورید زیرا حاوی ماده رنگی شماست.


قسمت A و قسمت B را با هم مخلوط کنید ، ته و طرف ظرف را خراش دهید. من مجبور شدم واقعاً مخلوط را برگردانم (مثل شلاق زدن خمیر کیک) تا قوام یکنواختی پیدا کنم. این 5 دقیقه خوب طول می کشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ رگه رنگی وجود ندارد تا رنگ دوغاب جدید شما سازگار به نظر برسد.


برای کمک به این فرآیند می توانید چند دقیقه با سرعت پایین از میکسر مته و دوغاب مارپیچی خود استفاده کنید. من این کار را انجام ندادم ، زیرا اگر خیلی سریع آن را مخلوط کنید ، به راحتی می توانید دوغاب اپوکسی را "فلش" کنید (سطل خود را از دوغاب اپوکسی به سنگ تبدیل کنید). از آنجا که من سوپرمن نیستم اما به طور منظم تمرین می کنم ، تصمیم گرفتم فقط از طریق ماله حاشیه مخلوط کنم.


این دستورالعمل ها به شما می گویند که اپوکسی ها از نظر شیمیایی گرما تولید می کنند. منطقی است که اگر معجون مختلط خود را در سطل بگذارید ، گرما باعث تنظیم زودرس آن می شود. بنابراین بهتر است بیشتر مواد دوغاب اپوکسی را روی کاشی دوش خود بریزید تا زمان کار افزایش یابد.


نحوه استفاده از دوغاب اپوکسی دوش

گوشه ای از دوش خود را انتخاب کنید که برای رسیدن به آن سخت ترین باشد. دوغاب اپوکسی دوش خود را در این گوشه جمع کنید.


از شناور دوغاب لاستیکی با زاویه 45 درجه برای آغشته کردن و دوغاب اپوکسی در خطوط دوغاب استفاده کنید.


دوغاب دوغاب خود را با زاویه 90 درجه نگه دارید و آن را به صورت مورب از طریق کاشی ها حرکت دهید تا دوغاب اضافی از بین برود. چند بار باید این کار را انجام دهید زیرا دوغاب اپوکسی بسیار چسبناک است. اطمینان حاصل کنید که اتصالات دوغاب کاملاً بسته بندی شده اند.


اگر مقداری دوغاب حذف کردید ، به سادگی مقدار بیشتری اضافه کرده و آن را در جای خود قرار دهید. این کار صبر و نگاه تیزبینی را می طلبد اما با حفظ تحریک مقعدی از نتیجه نهایی خوشحال خواهید شد.


سعی کنید تا حد ممکن دوغاب اپوکسی دوش را با استفاده از شناور دوغاب از بین ببرید. این کار روند تمیز کردن را بسیار راحت تر می کند (می توانید بگویید که از تجربه صحبت می کنم ، هاها)


نحوه تمیز کردن دوغاب اپوکسی دوش

پاکسازی مرحله آخر در استفاده از دوغاب اپوکسی دوش است و مسلماً می تواند مهمترین کاری باشد که انجام می دهید.


هدف شما پاک کردن دوغاب اضافی ، استفاده از خطوط دوغاب صاف و اطمینان از این است که یک فیلم مبهم باقی نخواهد ماند.


اولین سطل آب گرم خود را به موقعیت خود منتقل کنید. اسفنج را درون سطل فرو کنید و آب اضافی آن را فشار دهید.


از قسمت نرم اسفنج به صورت دورانی 1 یا 2 بار استفاده کنید سپس آن را برگردانید و همین کار را با پد اسکراب نایلونی انجام دهید.


اسفنج خود را در سطل آب تمیز کنید و این کار را تکرار کنید تا اسفنج خیلی چسبناک شود.

به محض دفع سخت شدن دوغاب ، به سطل دوم آب خود بروید و از یک اسفنج جدید استفاده کنید. این روند تمیزکاری را تا جایی ادامه دهید که تمام دوغاب اپوکسی دوش از سطح کاشی ها منتقل شود.


ممکن است فقط با استفاده از 2 سطل آب از 2 دور شوید. اما برای تمیز کردن کامل کاشی ها مجبور شدم از سطل سوم استفاده کنم.


حالا برای صحبت آخر.


پارچه میکروفیبر خود را بگیرید. آن را در آخرین سطل آب خود غرق کنید (که باید نسبتاً تمیز باشد) و بیشتر آب آن را فشرده کنید.


پارچه را بر روی سطح کاشی ها قرار داده و سپس آن را به صورت مورب به طرف دیگر بکشید تا هرگونه مبهم مایع دوغاب از بین برود.

این کار را برای کل سطح کاشی انجام دهید و دوباره بررسی کنید که خطوط دوغاب هنوز هم خوب است به نظر برسد (من مجبور شدم چند بار دوباره بخواهم عوض کنم اما چندماه مهمی نبود).


شما دوغاب اپوکسی را دوست دارید چون انواع مختلف شن و ماسه زده لکه دار نمی شود و ترک نمی خورد.


پس از صحبت با LJ ، نمایندگی خدمات فنی CEG Lite ، متوجه شدم که دوغاب اپوکسی احتمالاً در مقابل آب نفوذ ندارد. این بدان معنی است که کف دوش شما را مجبور به ضد آب می کند و همچنین می تواند قالب را در روابط دوغاب را از بین برد.


کپک و کپک روی سطح هر چیزی ، حتی دوغاب اپوکسی دوش رشد کند. این امر به ویژه در دوشیزه ای است که صابون ، آب گرم و روغن پوستی بوفه ای برای رشد ایجاد می کند ، بیشتر صدق می کند.


اما هیچ فرصتی برای نفوذ قالب در داخل گروت اپوکسی وجود ندارد ، و به راحتی ماتریس اپوکسی برای این اتفاق وجود ندارد. این امر در مورد دوغابهای ماسه دار یا بدون شن و ماسه وجود ندارد ، زیرا در صورت داشتن پوشش های کوچکی برای قالب قالب است.


نمایندگی فروش گروت اپوکسی


تهیه و ترجمه توسط وبسایت نیازپرداز

اپوکسیدوغاب
کارشناس تولید محتوا در سایت و مجله خبری نیازپرداز niazpardaz.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید