ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

از کجا تجهیزات اتوماسیون صنعتی بخریم؟ (تجربه شخصی من)

بهترین سورس برای خرید قطعات اتوماسیون صنعتی
بهترین سورس برای خرید قطعات اتوماسیون صنعتی


سلام به دوستان و اتوماسیون‌کار های گلم ?، امیدوارم حالتون خوب باشه و روزتون پر از اتفاقای خوب و قشنگ باشه. امروز دوباره به درخواست دوستان عزیز، یک مقاله دیگه درباره اتوماسیون صنعتی می‌خوام براتون بنویسم. چه موضوعی ؟ یه موضوع جذاب!

طی سال‌هایی که اتوماسیون کار کردم، خیلی ها از پرسیدن: "مهندس نیکخواه، قطعات و تجهیزات اتوماسیون خودتو رو از کجا انقدر ارزون و با کیفیت می‌گیری؟". اگه این سوال برای شما هم پیش اومده نگران نباشید، الان بهتون می‌گم.

آسام کالا:

آسام کالا یکی از جاهایی که من اوایل کارم ازشون تجهیز می‌خریدم، خوبی آسام کالا اینکه تو تهران پارس، نزدیک خونمون هستش و دیگه لازم نیست کلی منظر وایسم تا پی ال سی S7-1500 دستم برسه، ده دقیقه ای پیک موتوری می‌رسونه دستم. پیکشون هم خیلی خوش برخورد، بعضی وقت‌ها اگه سرش خلوت باشه با هم چایی هم می‌زنیم.

بعضی وقت‌ها هم شده پیاده برم یه دو تا سنسور سریع بخرم، کارکنانشون هم وقت طلف نمی‌کنن، سریع هرچی بخوام رو بهم تحویل میدن.

فامکو:

با هر اتوماسیون کار درجه یکی که صحبت می‌کنم میگه تجهیزاتش رو از فامکو می‌خره، و دلیلش هم انبار بزرگی که دارن هستش و خداوکیلی هر محصولی واسه پروژه‌تون بخواین فامکو داره. واقعا تنوع محصولشون قابل تحسین است. تنها بدی که داره اینه که خیلی دور هستش انبارشون و محصول کلی طول می‌کشه دستتون برسه. من آدمیم که وقت اضافی ندارم، برای همین مثلا شاید یه دفعه‌ای نیاز به یک سنسور یا کارت اکسپنشن پیدا کنم، اون قطعه باید تا یک‌ساعت دیگه دست من برسه، وگرنه کار من لنگ می‌مونه.

نیک صنعت:

بعد از بیست سال تجربه اتوماسیون صنعتی و کار با پی ال سی‌های زیمنس به این نتیجه رسیدم که با نیک صنعت همکاری کنم از همه چی بهتره. خوبی نیک صنعت اینه که همه جور خدماتی ارائه می‌دهند. فروش، تعمیر، انجام پروژه، حتی آموزش هم تو مجموعشون برگزار می‌کنند و می‌تونم همه کارهامو با یک شرکت ردیف کنم و دیگه لازم نیست با ده تا شرکت همش تماس بگیرم. مجموعشون پیک اختصاصی هم داره که هر محصولی که بخوام بین 30 تا 60 دقیقه دستم می‌رسه.

خلاصه اگه کسی براش سوال شده بود که من محصولات و تجهیزاتم رو از کجا می‌گیرم، الان من از نیک صنعت خرید می‌کنم، ولی فامکو و آسام کالا هم گزینه‌های خوبی هستند.

راستی، میدونستی که من دارم یک پیج عکاسی هم توی اینستا راه میندازم ؟ جدی ؟ بله ! دوستان خوبم که مثل من علاقه‌مند به عکاسی و کفش‌های جردن هستند، منو توی ویرگول دنبال کنن که به زودی خبر‌های خوشی قراره بشنون.

دوستان گلم، مواظب خودتون باشید و اگه بازم سوالی درباره اتوماسیون صنعتی داشتید حتما بپرسید.

به امید ظهور حضرت مهدی (عج)، یا علی

اتوماسیون صنعتی
مهندس برق، علاقه مند به اتوماسیون صنعتی، عکاسی و کفش های جردن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید