ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

خاطره من از اولین پروژه بوستر پمپ


سلام دوستان عزیزم، امیدوارم یکشنبه خوبی داشته باشید.

از اونجایی که من تو طول زندگیم پروژه‌های زیادی مثل بوستر پمپ برداشتم، خیلی از بچه‌هایی که تازه می‌خواهند بوستر یاد بگیرن خیلی عجله دارن و می‌خوان یک شبه مثل کسی که سال‌ها تجربه داره بشن.

من خودم اولین پروژه بوستر پمپی که برداشتم 19 سالم بود و تجربه زیادی نداشتم. با دوست و همکار عزیزم آقا متین، راهی محل پروژه شدیم و می‌خواستیم عیب‌یابی رو شروع کنیم. چند تا از عیب‌هاش رو پیدا کردیم، ولی یکی دو تا از مشکلات سیستم خیلی ریز بود و نتونستیم عیب‌هاشو بگیریم.

داشتیم به ددلاین پروژه نزدیک می‌شدیم متین داشتم پنیک می‌کرد، ولی من از اونجایی که کنترل بالایی رو خودم دارم، آرامش خودم رو حفظ کردم و تصمیم گرفتیم از یک منبعی کمک بگیریم.

داخل اینترنت سرچ کردم "تعمیر بوستر پمپ" و چند تا از سایت های بالا رو بررسی کردم و باهاشون تماس گرفتم. خیلی‌ها یا پروژه دیگران را انجام نمی‌داند یا هزینه زیادی دریافت می‌کردند. بین اینا یک شرکت به نام نیک صنعت بود که با هزینه معقول حاضر بود این پروژه را بر دست بگیرد. بعد از چند ساعت یک مهندس ماهر، باتجربه و خوشرو برای کمک فرستادن که با تجهیزات کامل، آماده مواجه شدن با هر مشکلی بود.

سعی کردم از اون فرصت تمام استفاده رو ببرم، برای همین با دقت همه حرکات مهندس رو بررسی کردم و سعی کردم تا جایی که می‌تونم ازش توی اون فرصت کوتاه یاد بگیرم. یک چیز ساده و مهمی که ازش یاد گرفتم اینکه سر عیب‌یابی باید همه چیز رو دقیق بررسی کرد و کوچکترین چیزی رو نباید از قلم انداخت. برای مثال ایشان به هر اتصالی که برخورد می‌کرد مطمئن می‌شد که اون اتصال سفت و شل نیست، کابل هایی که مشکوک به معیوبی بودن را بدون مکث با کابل جدید جایگزین می‌کرد.

یک نکته جالب دیگر هم من از ایشون یاد گرفتم نظافت تجهیزات است. هر جا که گرد و خاکی بود با یک دستمال خشک اون رو تمیز می‌کرد و اگر گرد زیادی داخل تجهیزات دیده می‌شد با دستگاه کمپرس اونا رو برق می‌نداخت.

الان که فکر می‌کنم توی اون زمان این مسائل برای من تازه بود و به عنوان نکته آن‌ها را نگاه می‌کردم، ولی در واقع اینا همش استاندارد های بیسیکی هستش که یک اتوماسیون کار باید آنها را رعایت کنه.

جزئیات پروژه رو یادم نیست، مال خیلی سال پیش پس واردش نمی‌شم ولی فکر کنم چیزی که می‌خوام بگم اینکه همه ما از صفر شروع می‌کنیم و به مرور زمان به دانش و مهارت خود می‌افزاییم.

اگه این پست 10 تا لایک بخوره تو پست بعدی درباره عکاسی حرفه‌ای به همراه نور پردازی رو بهتون یاد میدم

خلاصه که زندگی رو زیاد سخت نگیرید تا زندگی هم به شما سخت نگیره.

همیشه دوستون دارم، خدانگهدار.

پروژهبوستر پمپاتوماسیون صنعتی
مهندس برق، علاقه مند به اتوماسیون صنعتی، عکاسی و کفش های جردن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید