ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

خاطره من از خطای HF3 در درایو C2000 کارخانه

سلام دوستان عزیز، اگر خطای HF3 رو در گوگل سرچ کردید و به این مقاله رسیدین، به احتمال زیاد الان حسابی اعصابتون خورده چون درایو دلتا شما از کار افتاده است. پیشنهاد می‌دهم اول یک نفس عمیق خوب بکشید چون که قرار نیست با درایو C2000 عزیزتون خداحافظی کنید. ?

یه تجربه قدیمی از درایو C2000 دلتا

این اتفاق برای من هم افتاد دوستان، فک کنم حدود یک سال پیش بودش که یکی از پمپ های کارخانه ای که من کار می‌کنم از کار افتاد، از آنجایی که من تجربه زیادی تو رفع عیب پی ال سی و اینورتر داشتم برای همین رئیس کارخانه من را صدا کرد که مشکل درایو را بررسی کنم.

خطای HF3! این ارور را تاحالا ندیده بودم و خیلی برام عجیب بودش، در اینترنت خیلی سرچ کردم ولی به نتیجه خوبی نرسیدم، دیگه کم کم داشت اعصابم خورد می‌شد، تصمیم گرفتم با رئیس کارخانه صحبت کنم و به یک راه حل خوب برسیم، ایشون هم پیشنهاد داد که تعمیر درایو C2000 را به یک شرکت معتبر بسپریم.


دردسر های پیدا کردن یک سورس خوب تعمیرات

پیدا کردن یه شرکت که کار تعمیرات تجهیزات اتوماسیون صنعتی را در تهران به خوبی انجام بده، در حالت کلی خودش یک چالش بسیار بزرگ هستش، چه برسه به من که بچه اهوازم و اون موقع تازه چهار ماه بودش که اومده بودم تهران و هیچ جایی رو نمی‌شناختم ??، اول از همه به فکرم رسید که یه سری به بازار لاله زار بزنم، چون از اونجایی که شنیده بودم در تهران بورس لوازم اتوماسیون صنعتی و برق صنعتی و الکترونیکی هستش، اما رئیس کارخانه با این پیشنهادم موافقت نکرد، به این دلیل که وقت زیادی باید میگذاشتم برای پیدا کردن یه سورس خوب اونم در خیابان لاله زار که مثل یک دریا هستش.

اونجا بودش که رو انداختم به گوگل، از گوگل سایت نیک صنعت رو پیدا کردم، اسمشون برام خیلی آشنا بودش چون قبلا یک سری فیلم های آموزشی رایگان از پی ال سی 300 و 400 زیمنس دیده بودم ازشون و می‌دونستم که تو زمینه آموزش اتوماسیون صنعتی واقعا کارشون درسته، ولی تعجب کردم که تو تعمیرات هم فعالیت می‌کنند.

خلاصه بگم بهتون تماس گرفتم باهاشون و با مسئول بخش تعمیرات اونجا صحبت کردم و در مورد ارور HF3 توضیح دادم بهشون و واقعا برام جالب بودش که دقیقا میدونست خطا چی هستش و بعدش چه اتفاقی افتاده برا درایو و متوجه شدم که نیک صنعت تجربه خیلی بالایی تو زمینه تعمیر اینورتر دلتا دارد.

انقدر حال کردم با تسلط تعمیرکارشون که تصمیم گرفتم همون روز ارسال کنم درایو C2000 رو از کارخانه، فک کنم صبح ساعت 10 فرستادم درایو رو براشون، دیگه درگیر کارای خودم بودم که ساعت 1 با من تماس گرفتن و هزینه تعمیر رو اعلام کردن، هم انصافاً قیمتشون مناسب بودش و هم اینکه متوجه شدم که واحد تعمیراتشون عیب یابی رایگان داره.

دیگه نزدیکای ساعت 5 بودش که تماس گرفتن گفتن درایو آماده هستش و نیم ساعت بعدش رسید کارخانه، واقعا از کارشون راضی بودم و خیلی تمیز کار کرده بودن و یه جورایی بعد از این همکاری، کارخانه ما هم مشتری ثابتشون شد.

اتوماسیون صنعتیدلتادرایواینورترc2000
مهندس برق، علاقه مند به اتوماسیون صنعتی، عکاسی و کفش های جردن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید