ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

پیشنهاد من در تعمیر درایو کنترل تکنیک

تعمیر اینورتر کنترل تکنیک
تعمیر اینورتر کنترل تکنیک


سلام دوستان، وقت بخیر. امیدوارد حال خوبی داشته باشید و همیشه سالم باشید. من تو مقاله پیش درباره تعمیر درایو ال اس صحبت کردم و دوستان خیلی استقبال کردن و درخواست کردن درایوهای دیگه رو هم ارور هاشو توضیح بدم.

من هفته پیش سرم خیلی شلوغ بود و درگیر انجام پروژه‌های مختلف بودم و اصلا فرصت پیدا نکردم برای کانال های مجازیم وقت بزارم. ولی الان بالاخره یکم وقت آزاد پیدا کردم و تصمیم گرفتم به این درخواست شما رسیدگی کنم.

کنترل تکنیک یک برند اتوماسیون صنعتی که فعالیت خودش رو وسط‌های قرن 20ام شروع کرده. از جمله محصولاتی که این شرکت تولید می‌کنه اینورتر و PID کنترلر هستش. توی این مقاله ما با بقیه محصولات این شرکت کاری نداریم و فقط به خطاها و ارور‌های درایو کنترل تکنیک می‌پردازیم.

فقط قبلش … ، قبلش یه نکته مهم ولی ساده هستش که خیلی ها سهل‌انگاری می‌کنن، اگه گفتی چیه ؟ باریکلا! مهم‌ترین بخش تعمیر درایو کنترل تکنیک تعمیر نکردن درایو کنترل تکنیک یا هر درایو دیگه‌ای است. بله، درست خوندید، ولی شاید منظورم رو خوب متوجه نشده باشید. منظور من اینکه باید درایوتون رو جوری نگه داری کنید که در مرحله اول اصلا به مشکل نخوره. خیلی از آسیب‌هایی که به درایو وارد می‌شه ناشی از نگهداری نادرست درایو است. حالا شاید از خودتون بپرسید مگه ما چطوری از درایومون نگه‌داری می‌کنیم؟ الان تو بخش زیر تک تک مواردی گه (احتمالا) رعایت نمی‌کنید رو بهتون می‌گم.

شیوه درست حفاظت و نگه‌داری از اینورتر‌های کنترل تکنیک:

تو این بخش به چند تا ارور رایج تو تعمیر درایو کنترل تکنیک که ناشی از مراقب نکردن از اینورتر اشاره می‌کنم

ارتباط گردگیری و جریان هوا با خطای OH:

یکی از رایج‌ترین خطاهای درایو کنترل تکنیک و سایر درایوها خطای OH یا Over Heat است. یعنی تقریبا هر وقت یکی به من گفته درایوم خطای OH میده و رفتم درایوش رو نگاه کردم خواستم سرم رو بکوبم به دیوار . آقایون خطای OH یعنی دمای بالا! وقتی درایوتون رو توی تنور نگه‌می‌دارید بنظرتون چرا خطای OH می‌گیرید؟

دوستان قبل از نصب درایو یه محل مناسب، با فضای قابل قبول و جریان هوای خوب رو انتخاب کنید، بعد درایوتون رو تو اون محل نصب کنید. و نکته دیگه این که درایوتون رو بعد از نصب به امان خدا رها نکنید و هر چند ماه یکبار اون را با یک دستمال خشک گردگیری کنید. همونطور که گفتم جریان هوا خیلی برای پایین نگه داشتن دمای اینورتر مهم و گردخاک جمع شده داخل درایو جریان هوا رو به شدت کاهش میده.

خطای No Output یا Low Output Voltage:

دیگر خطای رایج مربوط به نگهداری از اینورتر خطای No Output یا ولتاژ پایین است که ممکن است مربوط به اتصالات قطع شده یا شل داخل اینورتر باشد. متاسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند قطع شدن یا شل شدن سیم و کابل ها فقط مربوط به مرحله اولیه نصب و راه‌اندازی است، ولی این فکر اشتباه است. در گذر زمان با وجود لرزش‌های ایجاد شده در اثر فعالیت اینورتر ممکن است این اتصالات آروم آروم شل شوند و منجر به خطای بالا شوند. شل بودن سیم‌ها و کابل‌ها می‌تواند به دلیل افزایش مقاوت باعث خطای OH هم شود. پس دوستان مطمئن شوید که سیم‌هاتون همیشه سفت و متصل هستند.

خطاهای Over Charging و Under Charging:

این خطا مخصوص درایو‌هایی اند که از باتری استفاده می‌کنند. دلیل این خطا معیوب بودن باتری است، که خودش می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه. نصحیت من به شما اینکه از باتری‌های ارزون و بی‌کیفیت استفاده نکنید و از اینورتر خودتون بیش از توانش کار نکشید. ترجیها هر چند وقت یه بار یه چکش بکنید تا مطمئن بشید مشکل دیگه‌ای نداره.

خوب دوستان، این ها یکسری از خطاهایی بود که ناشی از نگهداری نادرست اینورتر کنترل تکنیک یا هر درایو دیگه‌ای ممکن رخ بده و با کمی دقت در نگه‌داری درایو می‌تونید به راحتی از این ارور ها جلوگیری کنید.

کنترل تکنیکدرایو کنترلتعمیر درایو
مهندس برق، علاقه مند به اتوماسیون صنعتی، عکاسی و کفش های جردن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید