ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
امیرحسین نیکخواه رهبرزاده
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چهار‌تا از برند‌های خوب در حوزه اتوماسیون صنعتی

چهار برند خوب در اتوماسیون صنعتی
چهار برند خوب در اتوماسیون صنعتی


سلام دوستان عزیز، امیدوارم روز خوب و پر برکتی داشته باشید.

خیلی از شاگرد‌ های من بر می‌گردن از من می‌پرسن: "مهندس، تنوع درایوها تو بازارخیلی زیاده، از کجا بدون کدوم درایو رو باید استفاده کنم؟ بهترین درایوها کدومن؟".

ببینید دوستان، اینکه چه نوع اینورتری بهتره اصلا یک دید غلطیه، درست بعضی از اینورتر ها از قابلیت ها و کیفیت بیشتری برخوردار هستند، ولی این مسئله کاملا بستگی به نوع پروژه‌ای که تو اون کار می‌کنید داره. پروژه‌های سبک‌ تر و پروژه هایی که دقت و ثبات اهمیت زیادی نداره میشه از اینورترهای ارزان‌تر استفاده کرد، ولی تو پروژه های بزرگ و حساس که دقت اهمیت بالایی داره و خرابی و Downtime به هیچ وجه قابل قبول نیست توصیه من اینکه از اینورتر های برند و با کیفیت استفاده کنید.

حالا کسایی که اتوماسیون کار هستند می‌دونن وقتی صحبت از برند های باکیفیت می‌کنم منظورم دقیقا چه برند‌هایی است، ولی اگه شما تازه وارد اتوماسیون شدید و با برند‌ها آشنایی کامل ندارید الان این برند ها رو بهتون معرفی می‌کنم. جدی ؟ نههههه، شما باید با سال‌ها تجربه و کار با برند‌های مختلف و حس کردن تفاوت بین اونها به این نتیجه برسید! ولی از اونجایی که من هواتون رو دارم و خیلی به تدریس علاقه دارم الان دو سه تا از برند‌های درجه یک اینورتر رو بهتون معرفی می‌کنم.

برند زیمنس، یکی از بهترین برند های اتوماسیون صنعتی

آقا، هر چی از زیمنس بگیم بازم کمه. یعنی زیمنس هر قطعه اتوماسیونی که میزنه، چه پی ال سی، سروو و اینورتر خداوکیلی حرف اول رو می‌زنه. البته خوب قیمت اینورتر های زیمنس یکمی بالا هستش که با توجه به کیفیت بالا و آپشن‌های زیادش منطقیه. درایو های زیمنس مورد علاقه من S120 و G120 هستش، و اگه اختیار دست من باشه حتما از این درایو‌ها استفاده می‌کنم.

برند ABB، از خوبای سوئد!?

برند ABB یک شرکت اتوماسیون صنعتی سوئدی هستش که انواع قطعات اتوماسیون صنعتی از جمله اینورتر را تولید می‌کند. ABB هم برند خوبی هستش، ولی به خوبی زیمنس آلمان نمیشه.

داخل سوئد ولی خیلی ABB کار میشه، من خودم چند وقت پیش یا همسر عزیزم (که ایشون هم اتوماسیون کار هستش) بخاطر کار رفته بودیم سوئد، هرجا رو نگاه می‌کردیم ABB می‌دیدم. سوئد یکی از بهترین کشور‌هایی که تاحالا من سفر کردم، آرامش و طبیعتی که این کشور داره واقعا قلب هر کسی رو می‌دزده، برای همین دوستانی که به این کشور علاقه دارن به نظرم سفت ABB رو بچسبن چون شانس مهاجرتتون به سوئد توسط ABB خیلی بالا هستش.

برند Danfuss، یک انتخاب مطمئن دیگر:

دانفوس هم مثل ABB، یک شرکت اتوماسیون واقع در دانمارک هستش. راستش رو بخواید من دانفوس زیاد کار نکردم، ولی تو یک پروژه ای که چند سال پیش برداشته بودم با درایو دانفوس داشتیم کار کردیم، درایو خوبیه هستش و جوری نیستش که بخوای سرت رو بکوبونی به دیوار ??. User interface خوبی هم داره از حق نگذریم.

برندINVT، برای کسانی که می‌خوان کمتر هزینه کنن:

محصولات اقتصادی و قیمت مناسب همیشه پرطرفدار هستند، مخصوصا تو کشور ما که قیمت ها سر به فلک میزارن، از دانشجو گرفته تا کسانی که کسب و کار نو پا دارن و همچنین در حوره کاریشون به صرفه نیست از تجهیزات گران استفاده کنن، به شما پیشنهاد می‌کنم محصولات برند اینوت را خریداری کنید.

برند INVT با توجه به قیمت اقتصادی و عملکرد خوب و قابل و قبولی داره، گزینه بسیار مناسبی هستش و در بازار ایران هم بسیار پرطرفدر هستش، اگر به دنبال خرید محصولات این برند هستید، نیک صنعت نماینده اینوت در لاله زار هستش و بسیار معتبر است.

جمع بندی:

دوستان حالا جواب سوالتون رو گرفتید. زیمنس بهترین درایو ها رو تولید می‌کنه، بعد پیشنهاد بنده ABB و دانفوس و بعد برای یک اینورتر اقتصادی اینوت رو بهتون پیشنهاد می‌کنم.

دوستان گلم نظرات خودتون رو حتما در بخش کامنت ها با من در میون بگذراید و چهار‌تا از برند های مورد علاقه خودتون رو با من به اشتراک بگذارید.

اتوماسیون صنعتیزیمنسدانفوساینوتپی ال سی
مهندس برق، علاقه مند به اتوماسیون صنعتی، عکاسی و کفش های جردن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید