ویرگول
ورودثبت نام
نیکان نورافکن
نیکان نورافکن
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

بازاریابی ارزش‌گرا (Valuegraphic Marketing) چیست؟

"مرگ دموگرافی؛ استقبال از بازاریابی ارزش‌گرا در جهانی ارزش محور"

تایتل جالب، کتاب جالب تر! کتابی که آقای آلیسون نوشتن در مورد به چالش کشیدن رویکرد سنتی هدف‌گیری مصرف‌کنندگان بر اساس داده‌های جمعیت‌شناختیه. به طور کلی می‌خواد بگه که عوامل جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت و مکان در حال تبدیل شدن به شاخص‌های ضعیف رفتار مصرف کننده هستند. این مسئله شامل اونایی که همیشه در حال تلاش برای بررسی رفتار مخاطبانشان هستند هم می‌شه چه برسه کسایی که فقط با یه گوگل آنالیتیکس کارو جمع می‌کنند!

پادکست معرفی کتاب Death Of Demographics
پادکست معرفی کتاب Death Of Demographics

خب بعدش؟؟؟

حالا راهکاری که این آقا پیشنهاد می‌ده بر پایه مفهومی به اسم "ValueGraphic" هستش و کسب‌وکارها رو تشویق می‌کند تا تمرکز خود را از فروش محصولات به همسویی با ارزش‌های مصرف‌کننده تغییر دهند چرا که هم ایشون و من معتقدیم مصرف کنندگان بیشتر با شرکت‌هایی تعامل دارند که ارزش‌های اصلی آنها را به اشتراک می گذارد. حالا ممکنه در نگاه اول راه حل نهایی و کاملی ارئه نداده باشه ولی من می‌خوام چندتا موضوع رو با شما در میون بذارم:

  • برداشت شخصی خودم از کتاب
  • استراتژی و راهکار‌های پیشنهادی من
  • اشتباهاتی که باید اجتناب کرد

در ادامه هم پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو حتما بخونید یا پادکستش رو گوش بدین؛ بعدشم اگه دوست داشتین تا باهم بیشتر درمورد این مبحث کارهایی انجام بدیم به لینکدین من پیام بدین. چون یه کارایی رو شروع کردم :)

برداشت شخصی

پس از خواندن «مرگ جمعیت‌شناسی»، آشکار می‌شود که بازاریابی ارزش‌گرا رویکردی قدرتمند برای تعامل با مشتریان متنوع و ارزش‌محور امروزی است. درک باورهای اصلی آن‌ها و همسو کردن ارزش‌های برندمان بر این اساس، کلید ایجاد authenticity و اعتماد است. پذیرش این تغییر در دیدگاه بازاریابی می تواند به ارتباطات عمیق تر، افزایش وفاداری مشتری و رشد پایدار کسب و کار منجر شود.







بازاریابی ارزش‌گرافروش محصولاتمعرفی کتابپیشنهاد کتاب
یک نسل "جوان‌تر" بخواد چیزای "متفاوت‌تر" یاد بده و "جدید‌تر" انجام بده چی می‌شه؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید