ویرگول
ورودثبت نام
nikiomid
nikiomid
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

مدرک بین المللی تدریس زبان: سلتا

این چند وقت اصلا فرصت اینکه به اینجا سر بزنم رو نداشتم و دلیلش شرکت در دوره آنلاین سلتا دانشگاه کمبریج بود. خیلی وقت بود که دلم می‌خواست در یه دوره خوب و درست و حسابی برای teaching در سطح بین المللی شرکت کنم ولی بنا به دلایل زیر نمیشد:

1. لزوم شرکت در دوره سلتا در کشورهای دیگه مثل ترکیه، ارمنستان و امارات که نیاز به هزینه خیلی زیادی داشت. چون علاوه بر هزینه خود دوره که به دلار یا پوند باید پرداخت بشه، هزینه اقامت در یک کشور دیگه به مدت حدود 3 هفته و خرج خرد و خوراک و رفت و آمد هم بهش اضافه میشه.

2. نیاز به مرخصی طولانی مدت که برای من تقریبا غیرممکن بود. چون کلاسها به صورت حضوری بودن و اینقد میزان تکالیف زیاده که سه هفته باید همه چی رو تعطیل کرد.

3. هزینه بالای دوره که برای من معلم واقعا پرداختش سخت و مشکل بود.

همه اینها رو به نداشتن همت و کمی تنبلی اضافه کنید نتیجه اش شد معلمی که سالها سابقه تدریس داره ولی به جز یک مدرک ttc، مدرک تدریس دیگه ای نداره. به توصیه یکی از دوستانم تصمیم گرفتم تا دلار از این گرونتر نشده، دوره آنلاین سلتا رو امتحان کنم. اولش خیلی تمایلی به شرکت در دوره به صورت آنلاین نداشتم ولی خب چاره دیگه ای هم برام باقی نمونده بود.

دوره ای که من شرکت کردم به نسبت iti و سلتاسنتر ارمنستان ارزونتر بود و من فقط 1100 دلار پرداخت کردم. البته بگم که اول 100 دلار به عنوان ودیعه ازم گرفتن که بعد از مصاحبه اگر قبول نمیشدم بهم پس میدادن ... که من خوشبختانه تونستم قبول بشم. اعتراف میکنم که مصاحبه از چیزی که فکر می‌کردم سخت‌تر بود و نیاز به تسلط بالایی روی زبان انگلیسی در حد C1 داشت.

دوره هم به این شکل بود که یک سری بخشها رو به صورت آفلاین باید میدیدیم و فعالیتهای مربوط بهش رو باید انجام میدادیم و بعدش در یک سری کلاسهای آنلاین شرکت میکردیم. در تمام طول مدت دوره آنلاین باید از وب کم استفاده بشه که trainerها از حضور شما در کلاس مطمئن بشن. سختترین بخش کار، TPهاست که باید lesson plan رو دقیق و جز به جز اجرا کنی و حتی یک اشتباه هم قابل قبول نیست. پس نیاز به تمرین زیادی داره. دوره CELTA امتحان نداره ولی شما در تمام جلسات ارزیابی میشید و نمره پایانی‌تون بر اساس عملکردتون در طول دوره محاسبه میشه.

من دوره سلتا آنلاین رو در ایران ثبت نام کردم. شهریه دوره رو حضوری بهشون پرداخت کردم. دوره خوب و منظمی بود هرچند که وااااقعا سخت و طاقت فرسا بود برای من :))

اگر اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید به این سایت سر بزنید.

www.iranceltaonline.com


سلتادوره celtaدوره سلتاسلتا ایراندوره delta
نیکی امید هستم، دارای مدرک ارشد زبان و ادبیات انگلیسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید