ویرگول
ورودثبت نام
نیما باکری
نیما باکری
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تکنیک قدرتمند آیدا

آیدا رو میشناسی؟ میخوای باهاش آشنا شی؟

با من همراه شو تا باهاش آشنات کنم.

_________________

واستون اتفاق افتاده که یه تبلیغ رو دیده باشین که باعث شده باشه اون محصول رو تو اینترنت جستجو کنین؟

آیدا مخفف 4 کلمه ی Attention ، Interest ، Desire و Action هست که در ادامه هر کدوم رو توضیح میدم.

مورد اول attention: یعنی جلب توجه مشتری. این اولین پله ی مدل آیدا هست که منجر به فروش میشه. یعنی چی؟ یعنی توجه مخاطبتون رو باید با یک نکته ی جذاب و البته مرتبط، جلب کنید. 3 تا مثال براتون میارم. دنبال مانتوی جذاب و راحت و قیمت مناسب میگردی؟ از صحبت کردن جلوی دوربین میترسی؟ 5 تکنیک جذابیت بدون کلام.

با این نکات توجه اولیه ی مخاطب رو جلب می کنید.

مورد دوم interest: یعنی اینکه با گفتن حقایق برجسته در مورد محصول یا خدماتی که میخوای بهش بفروشی، یک علاقه ای در درون فرد به وجود میاری. مثال: اگه یه پیج با 10 کا فالوئر واقعی داشته باشی، میتونی ماهانه حداقل 10 میلیون تومن فروش داشته باشی. یا طبق تحقیقات، با رقابتی شدن کسب و کارها اهمیت ارتباط مؤثر بیشتر شده است. یا طبق آمار مشتریان تا پنجمین پیگیری ازتون خرید می کنن. نرم افزار crm پیگیری مشتریان رو برات منظم و سازماندهی می کنه. در وهله ی اول توجهش رو جذب می کنی و بعد علاقه ی اونها رو جلب می کنی.

بدون شک، Interest یا ایجاد علاقه مهم ترین مرحله مدل آیداست چون اگه مصرف کننده احساس کنه محصول براش معنی نداره یا محصول واسش فریبنده نباشه، هرگز به مرحله خرید نمی رسه.

مورد سوم desire:

یعنی کاری رو بکنی که به محصول یا خدماتت علاقمند بشن. باید میل مشتری به خرید کردن رو تحریک کنید‌. مثال: من خودم 5 ساله دارم رو این موضوع کار می کنم و میتونم تو 4 ماه پیجت رو به 10 کا فالوئر واقعی برسونم. یا ما یک دوره ای داریم که توی اون راه های 100 درصد عملی ارتباط مؤثر با دیگران رو بهت یاد میدیم. کسایی که تو دوره ی ما شرکت می کنن تا 80 درصد ارتباطاتشون بهبود پیدا می کنه. یا من تا قبل از اینکه نرم افزار crm داشته باشم، ماهی 10 تومن فروش داشتم، اما الان حداقل ماهی 30 میلیون تومن میفروشم.

و در آخر Action: توی این مرحله، فرد حالت مثبتی پیدا کرده نسبت به محصول و خدمات تو. حالا وقتشه که بهش بفروشی. باید ازشون بخوای که کاری انجام بدن، عملی انجام بدن. میتونی از کارهایی مثل تخفیف های ویژه، تست های رایگان، پیشنهادات ویژه استفاده کنی.

واست مثال میزنم: و در نهایت همین الان ایمیلت رو وارد کن و روشش رو یاد بگیر یا چرا دوره ی ما رو امتحان نمی کنی؟ یا میخوای یک هفته به صورت رایگان از نسخه ی آزمایشی نرم افزار ما استفاده کنی؟

و شما با این تکنیک بسیار قدرتمند آیدا، که شاید در ظاهر ساده به نظر بیاد، ولی بسیار قدرتمند هست و اگر استفاده کنید در کمترین زمان میتونید محصولات یا خدماتتون رو طوری به طرف مقابل معرفی کنید که اون رو ترغیبش کنید و کاری کنید که از شما خرید کنه.

آیدابازاریابیاینستاگراممحتواتولید محتوا
یک دانشجوی کارآفرینی. نوشتن رو دوست دارم و اینجا از دغدغه‌ها و تجربیات شخصی خودم مینویسم. اینستاگرام من: https://www.instagram.com/nimabakerii/?hl=en
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید