ویرگول
ورودثبت نام
نیما شکرزاده | Nima Shokrzadeh
نیما شکرزاده | Nima Shokrzadeh
خواندن ۸ دقیقه·۸ روز پیش

تجربه من از شرکت در کلاس‌ زبان موسسه بیان برتر

تجربه شرکت در کلاس زبان موسس بیان برتر
تجربه شرکت در کلاس زبان موسس بیان برتر

من به پیشنهاد یکی از دوستانم با بیان برتر آشنا شدم. به دلیل مشغله کاری که داشتم، نتونستم تو کلاس‌های حضوری شرکت کنم و این تجربه‌ای که می‌خونین از شرکت در کلاس‌های آنلاین هست.

ورود و ثبت نام

شما قبل از شروع دوره، اول باید یک آزمون تعیین سطح رایگان بدید (فعلا رایگانه بعدا چی بشه معلوم نیست) و سطح شما [که از یک تا ده هست] بر اساس نمره ای که می‌گیرید مشخص می‌شه. سطح من شش شد و من از ترم هفت کلاسام رو شروع کردم.

پس از اینکه سطح شما مشخص شد، می‌رید به بخشی که باید ثبت نامتون رو با تعیین ساعت، روز و استاد مد نظرتون قطعی کنین. تو سطح یک تا ده اساتید زیاد و تایم های زیادی ارائه می‌شه.

کلاس‌ها یک ماهه و دو روز در هفته هست. مدت زمان هر کلاس دو ساعته، در مجموع 8 جلسه 16 ساعته.

تمرین و ارائه تمرین

چون قراره تو بخش بعدی مواردی رو بگم برای همین این قسمت رو جلوتر آوردم.

پس از ثبت نام در دوره، وارد یک اپلیکیشن می‌شید که هم نسخه دسکتاپ داره و هم نسخه موبایل. داخل این اپلیکیشن برای انجام تمرین ها دو تا بخش هست. یک بخش چالش 20 روزه هست و هر روز شامل 20 سواله که باید بهش جواب بدید و از یک تا صد نمره می‌گیرید. این چالش ها هر کدوم امتیاز خودشو داره که روی نمره نهایی اعمال میشه.

بخش بعدی تمرین‌های اپلکیشن، assignments هست. تو این بخش شما باید هر هفته یک رایتینگ بنویسید و یا یک ویدئو از خودتون بگیرید. موضوعی که قرار هست دربارش بنویسید یا صحبت کنید تو همون هفته مشخص می‌شه. همچنین مدت زمان ویدئو و مقدار کلمات رایتینگ هم درج می‌کنن. این تمرین‌ها امتیاز بیشتری نسبت به چالش بیست روزه دارن، همچنین امتیازشون هم روی نمره نهایی اعمال می‌شه.

تمرین‌هایی که باید سر کلاس ارائه بدین، با توجه به سلیقه هر استاد متفاوت هست، یک استاد می‌گه یک فیلم ببنید و بیاید درباره اصطلاحاتش صحبت کنین، استاد دیگه می‌گه برای موضوع فلان یک رایتینگ همراه با سوالاتش آماده کنین، استاد دیگه‌ای می‌گه یک فایل صوتی گوش بدید و خلاصش کنید و... .

در جلسات پایانی، همه اساتید می‌گن که هر نفر درمورد یک موضوعی یک فایل پاورپوینت آماده کنه و در حد پنج تا ده دقیقه ارائه بده. این قسمت هم نمره داره و می‌تونم بگم قسمت اصلی نمره فاینال رو که از 100 هست تشکیل می‌ده.

تعداد ترم ها

بیان برتر یک دوره 10 ماهه به اسم wiki داره. و از سطح یک تا سطح ده طبقه بندی شده و شما هر یک از سطح‌هارو تو یک ماه تموم می‌کنید.

بعد از این دوره ده ماهه، موسسه به شما مدرک وزارت علوم می‌ده. (البته نمی‌دونم همچنان مدرک می‌دن یا نه)

بعد از دوره ده ماهه دوره‌های پیشرفته‌تری داره به اسم سنیور. وقتی ما شروع کردیم دوتا سنیور بود و مدت زمان هر کدوم سه ماه. اما آخرای سنیور یک بهمون گفتن که سنیور ها تفکیک شده و تبدیل شده به شش تا سنیور مختلف.

دوره بعدی هم دوره آیلتسش هست.

اساتید دوره

نمی‌خوام اساتیدی که از نظر من ایده آل نبودن اسم ببرم، اما از اساتیدی که واقعا عالی بودن حتما اسم خواهم برد. هر شخصی برای خودش معیار و چهارچوبی داره، وقتی می‌گم استادی از نظر من ایده‌آل نبود معنیش این نیست که اون استاد مطلقا خوب نیست.

استاد ترم اولم واقعا خوب نبود، به نظر خودم یکم بیخیال هم بود. از این جهت می‌گم بیخیال بود که هیچ کدوم از اسایمنت‌هام رو تصحیح نکرد و هیچ نمره‌ای هم براشون نذاشت. ترم های بعد از همکلاسی‌های اون ترم پرسیدم و اونا هم گفتن که برای ماهم نمره‌ای نذاشته. حتی یک جلسه هم به خاطر اینکه تو ترافیک گیر کرد و نرسید بیاد، گفت براتون کلاس جبرانی خواهم گذاشت، اما نذاشت. بماند که از نحوه تدریسش هم راضی نبودم، تمام تمرکزش روی اسپیکینگ بود و لغت، گرامر و رایتینگ که هیچی اصلا.

راستش رو بخواین خیلی دلسرد شدم و می خواستم دیگه با بیان برتر ادامه ندم. اما به اصرار همون دوستم یک ترم دیگه ثبت نام کردم.

به نظرم بزرگ‌ترین بدی که بیان برتر داره اینه که اساتیدش هیچ ویدئوی دمویی از تدریسشون ندارن و شما باید شانسی انتخاب کنین. باز وقتی حضوری می‌رید موسسه، از چهار نفر می‌پرسید کدوم استاد خوبه و کلاس همون رو ثبت نام می‌کنید اما تو کلاس آنلاین متاسفانه همچین چیزی نیست.

و من تو ترم جدید با استاد مانا حسن زاده کلاس برداشتم. تو همون جلسه اول انقدر حرفه‌ای تدریس کردن که واقعا لذت بردم از نحوه تدریسشون و میزان مسلط بودن به مطالبی که باید می‌گفتن. تمرکز اصلی خانوم حسن زاده بیشتر روی اسپیکینگ بود. اما از مهارت های دیگه غافل نمی‌شد. به وقتش گرامر رو تدریس می کرد، اگه نیاز بود از منابع دیگه استفاده می‌کرد. چالش های خوبی در نظر می‌گرفت سرکلاس. اصلا و ابدا تایم کلاس رو هدر نمی‌داد. یکی دو جلسه هم تعطیل کردن اما کلاس جبرانی رو گذاشتن. تمامی تکالیف رو به دقت تصحیح می‌کردن و فیدبک می‌دادن و نمرش رو هم وارد می‌کردن.

متاسفانه آخرای ترم بود که گفتن برای ترم بعدی ما کلاس ندارن، اما دو جلسه بعد با خبر خوبی اومدن سرکلاس و گفتن که کلاس دارم و می‌تونید انتخاب کنید.

از همونجا بود که داستان ما شروع شد. ما یعنی خانوم حسن زاده، من و پنج نفر دیگه‌ای که چهار ترم کنار هم دیگه بودیم و از زبان خوندن کنار همدیگه لذت بردیم. با خانوم حسن زاده از ترم 8 تا 10 رو باهم بودیم. ترم بعدی سنیور بود که مدت زمانش سه ماهه بود و ما تونستیم تقریبا شش ماه با خانوم حسن زاده قدم به قدم پیش بیایم. نمی‌دونید جلسه آخر چقدر هممون ناراحت بودیم از اینکه دیگه واقعا تو ترم جدید خانوم حسن زاده استاد ما نیستن. باید بودی و می دیدی...

دیگه چون تا سنیور سه (توضیحش رو بالا دادم که چرا سنیور یک شد سه) اومده بودم، دیگه گفتم تا آخرش برم و تموم کنم. تو دوره های سنیور تعداد اساتید خیلی کم میشن، همچنین زمان های ارائه شده هم شاید با مشغله کاریتون جور در نیاد. (البته شاید الان درست شده باشه)

تو سنیور چهار با یک استاد دیگه‌ای مواجه شدیم. ایشون بیشتر روی رایتینگ متمرکز بود. منظم بود، به موقع تکالیف رو تصحیح می‌کرد و فیدبک می داد. روی گرامر و لغت متمرکز نبود. تنها نقطه ضعف ایشون خوب نبودن بیانشون بود و همین باعث می‌شد مطلب رو 100 درصد انتقال نده.

سنیور پنج و استاد جدید. اسم این استاد خانوم تینا بخشی زاده بود. بله درست متوجه شدین، چون اسمشونو آوردم پس قطعا قراره ازش تعریف کنم. تمرکز خانوم بخشی زاده بیشتر روی اسپیکینگ بود اما به موقعش به مهارت های دیگه هم می‌پرداخت. واقعا هر جلسه‌ای که برگزار می شد پر از ایده های جالب برای اسپیکینگ رو ارائه می‌دادن و مارو فقط محدود به موضوع اصلی درس نمی‌کردن و اجازه می‌دادن تا هر جا که می‌خوایم پیش بریم. من پیشرفت اسپسکینگم رو بیشتر مدیون ایشون هستم. خانوم بخشی زاده به موقع تکالیف رو تصحیح می‌کردن و نمرات رو وارد می‌کردن و خیلی هم ریز‌بین و با دقت بودن، کوچکترین نکته رو هم نمی‌ذاشتن بمونه.

سنیور شش، آخرین ترم حضور من در بیان برتر بود و کلا دو تا تایم ارائه شده بود و برای هر دو تایم هم فقط یک استاد در نظر گرفته شده بود. سنیور شش رو هم با هر زحمتی بود تموم کردم. استاد این ترمم تمرکز اصلیش روی لغت بود. تو این ترم کلاس های بیان برتر دستخوش تغییرات زیادی شده بودن. یکی از اونها هم این بود که اسایمنت هفتگی دیگه نداشتیم و فقط باید یدونه ویدئو برای خود استاد ارسال می‌کردیم که تا همین الان استاد هنوز ویدئو من رو سین نکرده چه برسه به اینکه نمرش رو وارد کنه یا بخواد فیدبکی بده.

درس هایی که ارائه شدن

وقتی من کلاسم رو شروع کردم، متن و موضوعات هر ترم ثابت بود. یعنی ما برای هر ترم که چهار هفته بود، برای هر هفته یک درس داشتیم که هر درس شامل دوتا پارت Listening و دوتا پارت Reading بود. هر درس هم شامل یک قسمت لغت و یک قسمت گرامر بود. موضوع درس‌‌ها شامل:

  • Superstition
  • Health
  • Success and failure
  • Technology
  • Advertising
  • Economy
  • and...

اینکه اساتید دوره اغلب روی اسپیکینگ متمرکز بودن فکر می‌کنم بخاطر خط مشی بیان برتر باشه، اما وقتی گرامر رو بعضی اساتید جدی نمی‌گرفتن، مخصوصا تو ترم‌های سنیور که سطح گرامر پیشرفته داره یکم برام جای سوال بود.

اپلیکیشن بیان برتر یک قسمت جدا برای گرامر داره که لیست کاملی از گرامر زبان انگلیسی رو از سطح پایین تا سطح پیشرفته پوشش داده، سطح‌های پایین‌تر گرامر ویدئو دارن و خیلی خوب هم تدریس می‌شه اما هر چه سطح گرامر پیشرفته‌تر می‌شه دیگه خبری از ویدئو نیست و گرامر به صورت متنی هست.

فکر می‌کنم بیشتر بخاطر همین بخش بود که بعضی از اساتید گرامر رو تدریس نمی‌کردن.

تو اواخر سنیور پنج بودیم که بیان برتر تصمیم گرفت سیستمش رو بروز کنه. از اون موقع متن درس‌ها عوض شدن و مطابق با اتفاقات روز دنیا نوشته شدن. مثلا سنیور شش من با المپیک پاریس همزمان بود و ما روی المپیک تمرکز داشتیم، ورزش‌هاش، افتتاحیه‌، لباس‌ ورزشکار‌ها تو رژه و... .

شما تو هر سطحی بودین موضوعتون المپیک بود، فقط سطح ریدینگ و لسینینگ تفاوت داشت.

آیا این دوره رو پیشنهاد می‌کنم؟

دوره‌های آنلاین بیان برتر رو برای عزیزانی که مشغله کاری دارن و یا می‌خوان با هزینه معقول و به صرفه تو سطح بالایی زبان یاد بگیرن پیشنهاد می‌کنم. منتهی کاش یک امکانی بود که بتونیم تدریس اساتید رو ببینیم و بعد استادمون رو انتخاب کنیم.

و یا ای‌کاش دانشجو‌های دیگه هم بیان تو فضایی مثل «ویرگول» از تجربشون بگن تا افراد دیگه راحت‌تر و با دید بازتری بتونن کلاس‌ها و اساتیدشون رو انتخاب کنن.

با تشکر از

من از این تریبون می‌خوام از پروداکت منیجر‌های بیان برتر تشکر کنم چونکه واقعا خلاق هستن و با محصولی که ارائه می‌دادن آدم رو غافل‌گیر می‌کردن. واقعا دست مریزاد داره کارشون.

کلام آخر

در آخر اگر سوالی داشتید تو قسمت نظرات بپرسید، خوشحال می‌شم راهنماییتون کنم.

آموزشگاه زبان بیان برتربیان برترآموزش زبان انگلیسیزبان انگلیسیآموزش زبان
علاقه مند به دنیای دیجیتال مارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید