ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

آرزوی جهانی...

من تا قبل از اینکه از ایران بروم تصورم این بود که فقط کشور ما مخالف اسرائیل جنایتکار هست یا فقط ما هستیم که پی برده ایم اسرائیل، جنایتکار است و بقیه دنیا اصلا تو باغ نیستند.


شاید هم علتش برخی مخالفان داخلی بودند که عمریست مومنین به حق و حقیقت را با تظاهر به بشر دوستی جهانی، زیر سوال می برند.


اما بعد که رفتم فرانسه و هلند... دیدم چقدر فلسطین، طرفدار دارد. چقدر خوب می فهمند اسرائیلی‌ها غاصبند. چقدر زیادند کسانی که حق و باطل را تشخیص می‌دهند. و چه قشنگ در راهپیمایی‌هایی به حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین با جدیت شرکت می‌کنند. (فیلمی از راهپیمایی هلندی‌ها در سال گذشته در کانال گذاشته بودم که بازنشر می‌کنم و تصاویری از پاریس، وقتی با راهپیمایی عظیم فرانسوی‌ها در این خصوص مواجه شدم.)


از آن زمان نگاه خاص‌تری پیدا کرده‌ام به این ماجرا. که ما پیشگام در مسیر برآورده کردن یک آرزوی جهانی در حرکتیم و این چه ارزشمند و ستودنی است... حس السابقون السابقون، اولئک المقربون به آدم دست می‌دهد.?


آرمان‌های امام خمینی یکی پس از دیگری در مسیر جهانی شدن است. و این نشانه شیرینی برای پیش‌بینی آینده است...


روز قدس روز دفاع از مظلوم در برابر ظالم است. فقط روز دفاع یک مسلمان از مسلمانی دیگر نیست‌.. در خانه بمانی، ظالم تا پشت در خانه‌ات خواهد آمد که زمانی با ادعای از نیل تا فرات و ملک سلیمان، رژیم جعلی‌اش را در عمق خاک مسلمانان رو نمایی کرد...




فلسطینروز قدسرژیم غاصب اسرائیلدفاع از مظلومرژیم کودک کش
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید