ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

آمار کرونا

به بهانه سال نو به همکلاسی فرانسوی‌ام پیام تبریک دادم و جویای حالش شدم.

دعوتش کردم که سری به هلند بزنند و به منزل ما بیایند.

خیلی گرم پاسخ داد، اما اظهار تأسف کرد که امکان آمدن نیست و گفت فرانسه روزانه ۲۵۰هزار ابتلای جدید کرونا دارد...

شوک شدم!

دیگر با دور شدن از فرانسه از اخبارش هم دور شدم...

خدا کمکشون کنه.

جهت اطمینان رفتم وضعیتشان را در سایت هم دیدم. بله درست بود. امروز ابتلای ۲۵۸هزار در یک روز ثبت شده!

بعد رفتم وضعیت ایران را دیدم.

۱۰۰۰ ابتلا ...

بعد نگاهی به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان.

خب نه! آن‌ها که هرگز خبر خوبی از ایران مخابره نمی کنند.

بعد نگاهی به شبکه های اجتماعی ایرانی.

هر روز پیدا کردن یک معضل و مشکل در کشور و بحث و جدل و ناله و نفرین...

رسانه این است.

رسانه اگر دست آدم خوب‌ها نباشد، توپ بدی را در زمین می‌اندازد و آدم‌های زیادی به دنبال آن توپ می‍دوند. همه هدف هم این می‌شود که دو طرف آن توپ را وارد دروازه حریف کنند و احساس موفقیت و پیروزی را تصاحب کنند... احساس پیروزی. نه خود پیروزی. چون دقت نکردند توپ با هدفی پشت پرده برای آن‌ها انداخته شده. و بدون فکر وارد این بازی شدند.


? مشاهدات و تجارب و یادداشت‌های دانشجوی ایرانی در فرانسه و هلند

تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

کرونارسانه های غربیفرانسههلندسیاه نمایی
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید