ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

تکنوپولی- قسمت دوم

تکنوپولی

زندگی در عیش، مردن در خوشی

نیل پستمن


وقتی استاد از اهمیت و ضرورت خواندن این دو کتاب برایم گفت؛ سریع نام‌شان را کنار کاغذی که نکات صحبت‌های ایشان را می‌نوشتم برای خود یادداشت کردم. تکنوپولی از قدرت تأثیر رسانه با گردانندگان آن، بر ذهن و فکر و روان مردم می‌گوید، که کار را به تسلیم فرهنگ و دین در آمریکا رسانده است. و البته این یک فرایند مشخصی بوده است که مهد آن به دلیل ظهور تکنولوژی رسانه در این کشور بوده است.


روزها گذشت و این جلسه فراموشم شده بود تا با بازخوانی آن یادداشت، باز با نام این کتب مواجه شدم. اینبار بلافاصله در نت جستجو کردم. تصور می‌کردم بعد این همه سال فایل پی‌دی‌اف این کتاب در نت باشد، اما نبود. جز چند صفحه و چند مطلب بسیار محدود چیزی نیافتم. و البته خوشبختانه سایت سفارش اینترنتی خرید این کتاب به شکل چاپی موجود بود. بلافاصله با دوستم در ایران تماس گرفتم و درخواست کردم که این کتاب را برای من تهیه کند تا در سفر بعدی از او تحویل بگیرم. لطف او این کتب را به دست من رساند.

و مطالعه آغاز گشت...


توصیف حال و هیجانم کار سختی است. بیش از حد انتظارم کتاب عالی، سنگین و غنی بود. انقدر که تقریبا تمام خطوط کتاب را رنگی کرده‌ام و در بخش‌های زیادی از کتاب حاشیه نوشته‌ام. روزها به کتابخانه می‌رفتم، ولی بیش از چند صفحه نمی‌توانستم بخوانم. مابقی وقت به تفکر می‌گذشت و نوشتن نکاتی که به ذهن می‌آید...


هرچند بسیار حسرت می‌خورم از دیر پیدا کردن این کتاب. هرچند بسیار افسوس می‌خورم از سطح اساتیدی که در برنامه‌ریزی درسی خود یا حداقل در حد پیشنهاد هم که شده، حتی یک نفر این کتاب را به ما معرفی نکرد. اما عمیقا و با بندبند وجودم خوشحالم که در هر حال امروز و شاید فی احسن تقویم من و این کتابها به هم رسیدیم و امیدوارم عنایت ویژه خداوند شامل حالم شود تا بتوانم در معرفی این کتاب بکوشم و تدریس و ساده سازی محتوای این کتاب را برای نوجوان، جوان و بزرگسال برای هر پدر و مادر دغدغه‌مندی، هر معلم و مربی و برای هر مدیر و سیاست‌گذاری ارائه کنم. تا ان‌شا‌الله راه رفته به سمت سقوط و فروپاشی دینی فرهنگی اولین قربانی این جهان یعنی آمریکا - به نقل از خود نویسنده این کتاب - شامل حال ما نشود.


و البته به فقط این راضی نیستم و دغدغه دارم که با آموزش، نقاط ضعف جوامع امروزی را کاملا متوجه شویم و با همه وجود مانع ایجاد این ضعف به شکل کشنده برای نسل امروز کشور خود شویم. چرا که ما در حال تربیت و کادرسازی هستیم و این آینده سازان عصر آخرالزمان باید از بیماری همه‌گیر این عصر، در امان بمانند.


پس ما در این دورهٔ آموزشی صرفا آسیب شناسی نمی‌کنیم که پرهیز کنیم. ما یاد می‌گیریم که چگونه خود را بیمه کنیم. چگونه خود را قوی کنیم و چگونه خود را در همین میدان آلوده شده، سلامت نگه داریم. به پیش ببریم و حتی ورق را برگردانیم.


عصر ما عصر ظهور مردان و زنان سالم و سلامتی است که از دل دنیای بیمار شده جهانی قیام می‌کنند و نفر به نفر به نجات مردم این جهان اقدام می‌کنند.


عصر ما عصر خروج انسان‌ها از ظلمات ساخته و پرداخته شده با تکنولوژی رسانه‌ها به سمت نور معنویت و تعالی و استفاده صحیح از یک تکنیک است.

عصر ما عصر بیدار کردن مردم از هیپنوتیزمی است که در آن مات و متحیر شده‌اند و ربات‌وار از یک فرایند دیکته شده، پیروی می‌کنند.


خروجی این مطالعات و تحقیقات یکساله، به علاوه تجربه زندگی در غرب و مشاهداتم، بازخوانی این کتاب با ارائه مصادیق مرتبط با کشور خودمان است. به زودی پوستر این دوره آموزشی را در کانال قرار خواهم داد. ان‌شاء‌الله

من با برنامه

تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

تکنوپولیرسانهعصر تنولوژیآموزشعصر ظهور
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید