ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

تکنوپولی- قسمت اول

اصل این کتاب سال ۱۹۹۲ نوشته شده و در ایران سال ۱۹۹۴ ترجمه شده. این سرعت ترجمه در آن زمان خیلی ارزشمند است!

به تاریخ ما چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۷۳ انجام شده. من آن زمان تقریبا ۱۰ ساله بودم.

۱۰ سال بعد، دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته علوم اجتماعی بودم.

۱۰ سال از نشر این کتاب در کشورم ایران می گذشت اما حتی یکی از اساتید ما در آن ۴ سال، که انواع اقسام کتب خارجی مرتبط با جامعه شناسی و فرهنگ و رسانه را خواندیم، این کتاب را به ما پیشنهاد نداد!

۱۰ سال و اندی دیگر گذشت و باز هم من جایی اثری یا نامی از این کتاب ندیدم و نشنیدم.

تا اینکه گویی خود خداوند تقدیر کرد که باید این کتاب را بخوانم...

در رفت و آمدهای بین ایران و فرانسه در دیدار با یکی از اساتید فرهنگی ایران، بر اساس بیان دغدغه هایم درباره کشورم ایران، ایشان به من این کتاب و کتاب دیگری از این نویسنده که یک استاد دانشگاه و جامعه شناس آمریکایی بود را معرفی و تاکید به خواندن کرد. این کتاب شرح تاریخ فرهنگی آمریکا از ظهور صنعت چاپ تا ظهور تکنولوژی‌های رسانه‌ای بود...

من با برنامه

ادامه دارد.

تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

کتابتکنوپولیجامعه شناسیتکنولوژیرسانه
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید