ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

دستاوردهای ملت ایران

این فهرست و چند فیلم مستند را گذاشتم دانش‌آموزان یک دبیرستان در ایران و گفتم اینها بخشی از دستاوردهای ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی سال ۵۷ است.

یکی گفت: اینها درست. اما ما هییییچ پیشرفتی نداشتیم!!

گفتم: الان این فهرستی که با شما اشتراک گذاشتم را می‌بینی؟

گفت: بله. اما ما پیشرفت واقعی نداشتیم.

گفتم: دو شاخص پیشرفت را از نگاه خودت بگو.

یک مکثی کرد و گفت: مثلا ما تسلط پیدا کنیم بر کشورها.

گفتم: یعنی بریم تهاجم کنیم و بجنگیم؟

گفت: نه، من خودم طرفدار صلحم! اصلا هیچی ولش کنید. شما دارید دفاع یک طرفه می‌کنید!

در ادبیات برخی افراد، پرتکرار عباراتی مثل: هیچ، اصلا، هرگز، ابدا، همیشه، می‌شنوید.

این بیانگر تأثیر محیط و رسانه بر مغز هست. وقتی مدام و متصل مطالب منفی از نداشتن‌ها، نشدن‌ها، ضعف‌ها و حادثه‌ها مغز دریافت می‌کند. از دنیای واقعی خارج میشود.

و واقعا تصور می‌کند در بدبختی زندگی می‌کند.

برایم قابل تأمل هست که تا امروز، تمام کسانی که در بحث، زبان به تضعیف و ناله و اظهار محرومیت و ابتلا به بدبختی در ایران باز کرده‌اند، حتی یک مورد هم جزء گروه بی‌بضاعت یا کمتر برخوردار کشور نبوده‌اند.


تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

انقلاب اسلامیخود باوریما می‌توانیمپیشرفتدستاورد
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید