تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

فیلم های آخرالزمانی با مفاهیم متفاوت

غالب فیلم‌های قهرمانی هالیوود موضوعش آخرالزمانی شده...


مردی که می‌آید و مردم جهان را نجات می‌دهد...

مردی که می‌آید...

و تأثیرش جهانی است...

نه صرفا برای یک منطقه خاص...


فکر می‌کنید این تصویر کدام فیلم است؟

قهرمانی که برای نجات زمین از دست آدم بدها دوباره زنده و ظاهر می‌شود...


اگر غرب جای امن و آرام و عدالت محوری بود این تنوع فیلم سازی با یک موضوع مشترک، چرا؟



این فیلم قهرمان نجات دهنده جهان، در منطقه‌ای شبیه به قدس ظاهر می‌شود...

هرچند این فیلم سوژه خاص و متفاوتی ندارد. هرچند داستان‌های تکراری ابرقهرمان‌ها را دارد و پر مغالطه. اما فضاسازی فیلم، ظهور یک مرد در سرزمینی که توسط نظامیان کنترل می‌شود و حتی نمادی از قدس، به نظرم فیلم را خاص کرده.


اینکه مدام نمایش داده می‌شود که انسان‌های خوب تحت ظلم انسان‌های جانی هستند، و باید یک ابرقهرمان به نجاتشان بشتابد. مردمی که وطنشان را دوست دارند ولی اشغالگرانی آن را زیر سلطه خود برده‌اند.


در این فیلم فضای شهر شبیه فلسطین است، غالبا زنان حجاب دارند و چهره‌ها آسیایی است.


حتی نمایش زامبی شدن مردم توسط جادو و از کنترل خارج شدن فکر و فهم‌شان و حمله به آدم خوب‌ها که بعد از شکست از جادو و طلسم، آزاد می شوند و به خود می‌آیند، برایم قابل توجه و آشنا بود...


آن بخش گروه عدالت آمریکایی که خودش را برای مدیریت و حل مسئله قاطی ماجرا می‌کند هم جالب توجه است. در حالی که مرد ظهور کرده برای همان سرزمین است...


اسم این ابرقهرمان «آدم» است، و رنگ پوستش سفید نیست...



تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

فیلمهالیوودآخرالزمانقدسابرقهرمان
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید