ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

مدارس خارج از ایران

در فیلمی در آپارات قرار داده ام، یک مادر از محتوای آموزش جنسی با تصویر در کتاب درسی کودکش می‌گوید... که چرا باید بچه‌اش در کودکی این چیزها را بداند؟

متن صحبت با ترجمه:

این بخش کمی از صحبت‌های این مادر هست که با خشم و درد و رنج داره از محتوای کتاب مدرسه می‌گه که به فرزندش آموزش داده میشه و ظاهراً کسانی هستند مقابلش که نمی‌گذارند ادامه بده...


این وضعیت فعلی مدارس در خارج از ایران است. بر مبنای سند۲۰۳۰ که رهبر ایران مقابلش ایستاد، سندی که می‌گفتند محتوای کتب آموزشی بخصوص در بخش جنسی باید منطبق با کتب آموزشی دنیا یک دست باشد. کتبی که تعداد خاصی در یک گوشه دنیا طراحی می‌کنند و بقیه باید تقلید کنند. محتوایی که صدای خود خانواده‌های غربی را درآورده...


این وضعیت واقعی هست و باید بدونید که بسیاری والدین خارج ایران یا خبر ندارند در مدرسه به بچه‌هایشان چه‌ها گفته می‌شود یا چون بهش فکر کنند حالشون بد میشه، اصلا به روی خودشون نمیارن و نهایت می‌گن چه کار کنیم دیگه وضعیت این شکلی شده...


به دلیل جملات رکیک و عریان و حرفای ناجور خیلی موارد از ترجمه حذف شده...


and she came to your school when she procures bids for ISU (Illinois State University) for construction, and came to your school and spoke to your staff for two straight days, why did she do that?

و اون به مدرسه‌تون اومد وقتی داشت برای یه کار عمرانی دنبال پیشنهاد (مناقصه) می‌گشت، و اون دو روز پشت سر هم اومد اینجا و با مسیولین صحبت کرد، [به نظرتون] چرا این کارو کرد؟


This is why she did that, this is why she did that, to make sure, that when our students want to know whether or not they have a vagina or a penis, they have pictures from your staff to be able to help them.

این دلیلشه که چرا این کارو انجام داد. این دلیلشه که چرا این کارو انجام داد. تا مطمین بشه که وقتی دانش‌آموزان ما می‌خوان بدونن آیا اندام جنسی زنانه دارن یا مردانه، تصاویری [عریان] از مسیولین [در کتاب] داشته باشن تا بتونن از اون‌ها کمک بگیرن (به طعنه)

They don't have enough sex, they don't have enough anal sex, they need adults to tell them how to masturbate, and what I call that?

اونا به اندازه کافی رابطه جنسی ندارن؟ اونا به اندازه کافی رابطه جنسی ندارن، حالا نیاز به بزرگسالان دارن تا بهشون یاد بدن که چطور خودارضایی کنن؟ می‌دونید من به این کار چی می‌گم؟


So here's what I'm asking you, you have a hard time hearing this from me, but this is for 10 years old and up and this bill was passed for 5 year olds and you have a hard time me sitting here telling you the words "anal sex", "masturbation", that's hard for you or the time's up? Because the time's not really up, I don't believe you Mr.Wiley that my time is up,


حالا این سوالیه که من می‌خوام از شما بپرسم، حتی شما [که بزرگسال هستید] سختتونه که این صحبت‌ها رو از من بشنوید، اما این [کتاب] برای ‍‍۱۰ ساله هاست و این چیزی که تصویب شد برای ۵ ساله‌ها بود، و حالا شما معذب هستید که اینجا بنشینید و از من کلماتی مثل «رابطه جنسی » یا «خودارضایی» رو بشنوید، آیا شما معذب هستید یا وقت [صحبت‌کردن] من تمام شده؟ چون واقعیتش اینه که وقت من تمام نشده، من این حرف شما رو باور نمی‌کنم که وقت من تمام شده.


but I'm going to end with this, I'll close with this because this was too much for you, I can tell right now, and that's why you're cutting me off, but last time I said you know what? Critical race theory, little girl on the back was laughing every single time Megan said something, because white people oppress black people, right? Isn't your principal black? Isn't your mayor black?

اما می‌خوام صحبتامو با این [نکته] تمام کنم، صحبتامو با این [نکته] می‌بندم، چونکه خیلی صحبت‌های قبلی که کردم برای شما سنگین بود، راحت می‌شه این مساله رو [از معذب بودن شما] تشخیص داد، و همین هم دلیل اینه که دایم دارید سعی می‌کنید صحبت من رو قطع کنید. اما دفعه قبل من گفتم، می‌دونید چیه؟ کمی تئوری نژادی (کمی علیه نژادپرستی صحبت کنم)، اون دختر کوچولو (به طعنه) که اون عقب نشسته به ازای هر یک دونه از حرف‌هایی که مگان زد خندید، چونکه سفیدها می‌تونن به سیاه‌ها ظلم کنن، درسته؟ آیا رییس مدرسه‌تون سیاه نیست؟ آیا شهردارتون سیاه نیست؟ ...


تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

مدارس خارج ایرانآموزش ناسالمسند ۲۰۳۰نارضایتی والدینآموزش جنسی به کودکان
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید