ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

نخبه جنگ

همیشه نام « حسن باقری» را با عنوان نخبه جنگ شنیده بودم.

بعد که عنوان «استراتژیست» هم به آن اضافه شد، خیلی بیشتر مشتاق شدم ایشان را به عنوان یک الگوی موفق و موثر، دقیق‌تر بشناسم.

وقتی حجم این کتاب را دیدم شوک شدم. چون شنیده بودم ایشان فقط دو سال و اندی در جبهه حضور داشته‌اند و کلا ۲۶ سال و اندی بر این کره خاکی زیسته‌اند و در همین جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

کتاب را برداشتم و با خود به هلند آوردم...

وقتی شروع به خواندن مقدمه کتاب کردم، متوجه شدم این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای تازه جلد اول از زندگی ایشان است و دو جلد دیگر تقریبا با همین حجم به چاپ رسیده است.

متحیر شدم و متاثر. نهایت شنیده بودم یک عکاس خبرنگار بخاطر نبوغش از فرماندهان اطلاعات عملیات ایران می‌شود. اما وقتی کتاب را شروع کردم، دیدم شخصیتی بسیار عمیق‌تر از این حرف‌ها داشته و از سال‌ها قبل خود را پرورش داده بوده است. و من در تمام سال‌های تحصیل و آموزشم در مدرسه و دانشگاه، حتی یک جمله در معرفی چنین شخصیت جوانی از معلمان و اساتیدم نشنیده بودم. جملاتی که هویت ساز دانش‌آموزان می‌توانست بشود...

در مطالب بعدی نکاتی در این خصوص عرض می‌کنم.

تلگرام

ایتا

اینستاگرام

بله

سروش

نخبه جنگحسن باقریجنگ تحمیلیاستراتژیستکتاب خوب
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید