ویرگول
ورودثبت نام
تا انتهای افق
تا انتهای افق
خواندن ۱ دقیقه·۱ ماه پیش

کشف گوشه‌ای از رسالت (۱)

قسمت اول

دعوت شدم مدرسه‌ای در ایران که در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، برای دانش آموزان متوسطه اول صحبت کنم.

انتخاب موضوع با خودم بود و من این عنوان را انتخاب کردم:
«متفاوت از سایرین...»

وقتی در ذهن‌ها عموما جنگ‌ها سیاه و کشتار و طمع‌کاری و تعدی و تجاوز است، اما به ما گفته شده نوع جنگیدن ایرانی‌ها چیز دیگری بود، باید دلایلش را گفت.

از استراتژی و راهبردشان گرفته تا تکنیک و تاکتیک، همه سبک و سیاق متفاوتی با عرف جنگیدن در دنیا داشته.

از رهبری‌اش با نام فرمانده کل قوا گرفته تا اصالت تک تک مردمانش، چه زن، چه مرد، چه پیر، چه جوان چه نوجوانش..‌. در #دفاعی_مقدس

باید دلایل اینکه چه طور ممکن می‌شود که صفت مقدس کنار داستان یک جنگ قرار بگیرد.

و ما باید آنچه گذشته را، به نسل‌های بعد ایشان منتقل کنیم که بخش بزرگی از هویت و عزت نفس ملی و اعتقادی، اینگونه ساخته می‌شود.

آنچه در کلاس گفتم و آنچه به نمایش گذاشتم را در این فضا تقدیم شما می‌‌کنم، شاید شما هم بستر ارائه آن را داشته باشید.

این یک تکلیف است برای ما.
وقتی وضعیت بچه‌ها را دیدم از بیخبری مطلق ایشان، با خود فکر کردم آیا شهدا ما را خواهند بخشید؟

چه در نقش پدر و مادری که باید با کتاب مناسب بچه‌ها را نسبت به تاریخ کشور خود آگاه کرد، چه در نقش معلمی و مربیگری که مگر جز برای این کار باید نقش آفرینی کند؟؟

ادامه در پست بعدی...

✍️ مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی🇮🇷 در هلند، فرانسه و ایران

دفاع مقدسشهداآموزش صحیحدانش آموزانتاریخ
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی در فرانسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید