ویرگول
ورودثبت نام
سید امیر محمد نجفی
سید امیر محمد نجفی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

اعداد اول در پایتون


رمز پیروزی در برنامه نویسی هوشمندانه بودنه!
رمز پیروزی در برنامه نویسی هوشمندانه بودنه!

سلام برنامه نویسِ هوشمند!

امروز قراره سورس کد شناسایی اعداد اول در پایتون رو با هم بررسی و تحلیل کنیم و در نتیجه بتونیم در آینده در پروژه هامون استفاده کنیم البته با طعم کدهای مخملی!

  • توی پرانتز بگم که من به طور کامل مقاله رو عوض کردم و سعی کردم روش آسان تری رو آموزش بدم...!


یادآوری دبستان!

اعداد اول اعدادی هستند که فقط بر 1 و خودشون بخش پذیرن!


وقتشه بریم سر اصل مطلب...


سعی کن با نگاه به کد زیر اصول رو بفهمی تا بهتر متوجه بشی...!

اعداد اول در پایتون
اعداد اول در پایتون



همونطور که گفتم مقاله رو آپدیت کردم چون در روش قبلی از تایپ list استفاده کردم که نیاز بود اعداد تکراری رو پاک کنیم که خودش خیلی زمان بر بود ولی حالا از تایپ set استفاده می کنم که همانطور که می دونید این تایپ در پایتون اعداد تکراری رو به صورت اتومات حذف میکنه که کار ما رو خیلی سریع تر میکنه...!

روش کار ما در این فانکشن اینجوریه که ما یک range از کاربر میگیریم و سپس تمامی اعداد غیر اول اون لیست رو جدا میکنیم و در نتیجه اعداد اول می مونن!


خب، اول از همه یک set به نام setOfPrime درست می کنیم و range داده شده کاربر رو داخل اون می ریزیم ( که بعدا اعداد غیر اول رو از توش پاک کنیم و در نتیجه اش اعداد اول بمونه )


حالا با دستور for و if به ازای هر عدد در ست مون چک میکنیم که آیا به اعداد قبلی خودش بخش پذیره یا نه که اگه باشه اون رو داخل ست setOfNonPrime میریزیم...

در آخرین مرحله هم تمامی ست setOfNonPrime را از درون ست setOfPrime پاک می کنیم!

همین!

کد های مخملی
کد های مخملی


  • روش بهتری سراغ داری؟
  • پیشنهادی، انتقادی هست؟
تو قسمت نظرات مطرح کن لطفا


مقاله بعدیمون آزمایش حدس گلدباخ هست که کد های بالا در اون کاربرد داده....

لینکش رو میخوای؟ منتظر باش


فعلا خداحافظـ



پایتوناعداد اول در پایتونشناسایی اعداد اول با پایتونکد پایتونمثال کد پایتون
جونیور وب دولوپر، عاشق مباحث لینوکس و کلود!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید