داستان ساختگی درباره نقش امام باقر(ع) در ضرب اولین سکه های اسلامی . دولت و مجلس به جای حذف صفر از پول ملی باید به حذف اسکناس و حتی پول ملی فکر کنندجرجی زیدان درکتاب تاریخ تمدن و سید هاشم بن سید معروف الحسنی در کتاب سیرة الائمة الاثنی عشر داستانی را نقل میکنند که در آن امام باقر در اقدامی قابل تامل به ملاقات عبدالملک مروان رفته و پیشنهاد ضرب سکه اسلامی را به وی داده است!
این واقعه از آن جهت اهمیت پیدا میکند که تاریخ اقتصاد و بانکداری به اصطلاح اسلامی را باید به قبل و بعد از این رخداد تقسیم کرد تا قبل از ضرب سکه توسط عبدالملک مروان در جامعه اسلامی یعنی از زمان پیامبر اکرم و پنج تن از ائمه معصومین علیهم السلام ، سیستم بانکی و پول اسلامی یا به عبارت بهتر سکه اسلامی ( که تا عصر حاضر نیز ادامه پیدا کرده است ) رسمیت نداشت ، ومعاملات در جامعه اسلامی یا به صورت کالا به کالا بود و یا با دینار ودرهم رومی وایرانی انجام می یافت .قبل از هر چیز بهتر است مروری بر شخصیت عبدالملک مروان داشته باشیم تا اقدام او در ترویج سیستم بانکی در دنیای اسلام را بهتر قضاوت کنیم. عبدالملک بن مروان (۲۶–۸۶ق)، پنجمین خلیفه اموی که پس از مرگ پدرش مروان بن حکم در سال ۶۵ق به خلافت رسید و ۲۱ سال خلافت کرد. دوران حکومت او با شورشهای درونی و جنگهای خارجی روبرو بود، اما او توانست مخالفان داخلی را سرکوب کند و بر دشمنان خارجی پیروز شود. عبدالملک بن مروان، مناطقی را در آفریقا تصرف کرد و به محدوده خلافت خود افزود در روزگار وی، خانه خدا توسط منجنیق تخریب شد.
از بزرگترین کارهای خبیث عبدالملک این بود که بلافاصله شخص خونریز و پلیدی بنام “حجاج بن یوسف بن عقیل ثقفی” که بسیار بی باک و دشمن آل علی(علیه السلام) بود بر جان و ناموس مردم مسلط کرد. وی با نصب حجاج بن یوسف ثقفی به عنوان حاکم کوفه، شیعیان را شدیدا تحت فشار قرار داد.عمال دیگر عبدالملک مروان نیز مانند «مهلب» حاكم خراسان، و «هشام بن اسماعيل» حاكم مدينه ، همچون خود وى و حجاج سفاك و بي رحم بودند. تا اینجا متوجه شدیم که در زمان پیامبر و ۵ امام معصوم ، نهاد و سازمانی به نام بانک و ابزار مالی آن به نام پول یا سکه اسلامی محلی از اعراب در میان جامعه اسلامی نداشته و مردم از سکه های رایج رومی و ایرانی برای انجام معاملات خود استفاده میکردند .
سکه هایی که به خاطر مواد تشکیل دهنده خود ذاتا دارای ارزش بوده و بده بستان آن موجب رد و بدل شدن کل هویت اقتصادی جامعه اسلامی با بلاد کفر را فراهم نمیکرد.نفس ضرب سکه توسط عبدالملک مروان با گزاره های ذکر شده تا همین جا سئوالات فراوانی را ایجاد خواهد کرد و به فرض هم اگر ادعای فوق درست باشد، آنگاه دست بی وضو روی نام رسول الله و نام جلاله الله کشیدن که حرام اعلام شده، مبنای فقهی خود را از دست خواهد داد. زیرا اگر این عمل حرام بود حضرت امام محمد باقر(ع) چنین پیشهادی را به عبدالملک مروان نمی دادند به این دلیل که امکان ندارد تمام جامعه اسلامی در هنگام معاملات جزئی هم دارای وضو باشند.به نظر می رسد شیطنت بزرگی در انتساب ضرب سکه توسط عبدالملک مروان آن هم به پیشنهاد امام باقر (ع) توسط تاریخ نویسان رخ داده است تا با این انتساب ، بهانه کافی برای نفوذ و ایجاد سیستم بانکی و استفاده از ابزار آن در جامعه اسلامی توسط سرمایه داران یهودی که تسلط کافی هم بر حاکمان بنی امیه پیدا کرده بودند پیدا شود .
نفوذی که اقتصاد ممالک اسلامی را تا عصر حاضر نیز تحت سلطه سرمایه داران یهودی و بانکهای بزرگ استعمارگران جهانی قرار داده و با کوچکترین تکانی تمام اقتصاد مسلمانان دچار آشفتگی شود.نقش ضرب سکه در تغییر هویت جامعه اسلامی آنچنان قوی است که مامون خلیف عباسی نیز برای ولایت عهدی امام رضا (ع) اقدام به ضرب سکه کرده است. به نظر میرسد راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه در عصر کنونی نه تنها حذف سریع پول ملی توسط دولت است بلکه این راهکار بهترین مسیر برای پایه ریزی اقتصاد نوین اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب خواهد بود. تورم زمانی شکل میگیرد که ابزار معاملاتی در جامعه ذاتا دارای ارزش نباشد متاسفانه ابزار معاملات در بازار کنونی با پشتوانه های دروغین از سوی جامعه یهود رواج پیدا کرده و کنترل آن نه تنها در اختیار اشخاص نیست بلکه در اختیار دولتها نیز نیست مادامی که پول و سیستم بانکی جامعه بر اساس پشتوانه دروغ رواج داشته باشد اقتصاد اسلامی نخواهد شد