ویرگول
ورودثبت نام
hossein noori
hossein noori
خواندن ۱۵ دقیقه·۲ سال پیش

با چه دوربین و دستگاهی فیلمبرداری همایش بسازیم؟


بیایید نگاهی به بهترین دوربین ها برای ساخت فیلمبرداری همایش بیندازیم. اولین سوالی که هنگام پخش ویدیوها و فیلم های کوتاه از من پرسیده می شود:

«به عنوان دوربین فیلمبرداری با چه چیزی فیلم می گیرید؟ ”

  • دوربین های فیلمبرداری
  • دوربین های SLR و هیبریدی
  • دوربین های بلک ماژیک
  • پل ها
  • فشرده
  • دوربین های اکشن


برای حکایت کوچک، من اولین فیلم های کوتاه خود را از سال 2003 تا 2005 با یک سونی DCR-PC8E ساختم. دوربین فیلمبرداری Mini DV که نگه داشتم چون اولین فیلم هایم را با آن فیلمبرداری کردم. من یک وابستگی عاطفی به آن دارم، اعتراف می کنم. این یک جعبه احساسی برای من است. هنوز هم کار می کند و برای دیجیتالی کردن بسیاری از کاست ها استفاده شده است...

بله، قدمت آن به عقب برمی گردد... اکنون ما در دوران "4K" هستیم. فیلم کوتاه ماقبل آخر من با سونی آلفا 57 همراه با لنز پرایم 35 میلی متری F1.8 و آخرین فیلم کوتاه علمی تخیلی من با سونی A6300 فیلمبرداری شد که من از آن نهایت بهره برداری را بردم. و انواع لنزهای کانونی ثابت (سیگما 16 میلی متر و 30 میلی متر) و همچنین لوازم جانبی مختلف برای یک تصویر تثبیت شده.

افرادی که فیلم را دیدند و جشنواره هایی که آن را انتخاب کردند از من پرسیدند که با چه تجهیزاتی فیلمبرداری کرده ام…

چه استفاده ای و چه بودجه ای؟

اولین سوالی که هنگام سرمایه گذاری روی یک دستگاه ویدیویی خوب باید بپرسید این است که "برای چه استفاده ای؟"

سوال دوم این است که "بودجه من چقدر است؟"

سوم، اما چه کسی می تواند با اولی پیش برود: چه وضوح و چه حداکثر نرخ فریم؟

همه چیز بستگی به این دارد که آیا می خواهید از تعطیلات بعدی خود فیلم بگیرید، خانواده خود، یک نمایش، غسل تعمید فرزند کوچکتان، عروسی یا یک فعالیت ورزشی. یا اگر می خواهید فیلم کوتاه، کلیپ، گزارش یا مستند بسازید.

اگر بخواهیم «سبک» خاصی به تصویر بدهیم یا نه، اگر بخواهیم با عمق میدان بازی کنیم. اگر بخواهیم رنگ سنجی را لمس کنیم یا نه. و غیره…

من با توجه به تجربه ام اینجا فقط نظر خود را می گویم و از شما دعوت می کنم نظر خود را در نظرات بیان کنید.


دوربین های فیلمبرداری (برای همایش)

برای ترسیم سریع و فیلمبرداری از لحظه در نقطه بدون پیشروی. بدون نیاز به انجام تنظیمات خاصی، هنوز دوربین فیلمبرداری وجود دارد. اولین قیمت ها در Full HD از حدود 180 یورو در اینترنت شروع می شود. متاسفانه در سال 2022 بازار دوربین های فیلمبرداری به نفع هیبریدی ها از بین می رود.

برای کسی که به تلویزیون 4K (UHD) مجهز است، ممکن است ارزش خرید یک دوربین فیلمبرداری 4K را داشته باشد. در واقع، اکنون 4K (UHD) در خانه ها نصب شده است. دوربین‌های فیلمبرداری و هیبریدی که این تعریف را ارائه می‌کنند در دسترس هستند. حتی اگر برخی از مانیتورهای کامپیوتر اغلب با کیفیت Full HD هستند و هنوز آینده روشنی در پیش دارند. با وجود همه چیز، باید بدانید که تلویزیون 4K ویدیوهای Full HD را ارتقا می دهد.


علاوه بر این، ما نباید پیکربندی کامپیوتر مورد نیاز برای ویرایش در 4K را فراموش کنیم. حتی بدتر از آن اگر بخواهید با افتر افکت مثلاً افکت اضافه کنید... (حداقل پردازنده هشت هسته ای، هارد دیسک SSD یا SSHD، حداقل 16 گیگابایت رم، کارت گرافیک با چیپ خوب و حداقل 4 گیگابایت حافظه... ) در فضای دیسک مانند منابع بسیار حریص است!

برای من، زیبایی یک ویدیو بیش از همه در کادربندی، حرکات دوربین، نور، عمق میدان نهفته است که یک «سینما» را به تصویر می‌کشد. همچنین رنگ سنجی، کنتراست و نه عمدتاً در سطح تعریف تصویر که بیشتر "تیز" خواهد بود.

البته به جز اگر می خواهید برش (برش در تصویر) را انجام دهید و سپس آن را در یک مونتاژ Full HD ادغام کنید. یا حتی در ویرایش آن 4K به Full HD را کاهش دهید، در این صورت تصویری دقیق تر و دقیق تر از یک Full HD بومی به دست خواهیم آورد. در هر صورت، بدیهی است که دوربین‌های 4K فیلمبرداری Full HD را ارائه می‌دهند و فول اچ‌دی هنوز آینده روشنی در پیش دارد.

انتخاب من از دوربین‌های فیلمبرداری هنوز برای ویدیوهای باکیفیت (به ترتیب قیمت):

Sony CX240 (Full HD)

  • سونی با قیمتی مناسب
  • فعال سازی سریع
  • فول اچ دی تا 50 فریم در ثانیه (50 فریم در ثانیه)
  • استقلال خوب
  • اپتیک زایس
  • تثبیت کننده داخلی
  • استفاده آسان

❌سنسور کوچک

❌کیفیت عکس ضعیف


Sony CX405 (Full HD)


  • استفاده آسان
  • دارای NFC و Wi-Fi
  • فرمت AVCHD یا XAVC-S
  • فول اچ دی تا 50 فریم بر ثانیه
  • زوم قدرتمند

❌فوکوس خودکار


Sony FDR AX53 (4K)


  • تثبیت کننده 5 محوره
  • وای فای و NFC
  • صدا Dolby 5.1
  • فول اچ دی 120 فریم بر ثانیه
  • تنظیمات دستی زیاد



وقتی فیلم کوتاهم را شروع کردم خیلی دوست داشتم چنین وسیله ای داشته باشم! این یک دوربین عالی برای افراد مبتدی است که می خواهند بدون افت کیفیت وارد فیلمبرداری شوند. این دوربین کامپکت حتی ممکن است در برخی شرایط به دوربین های اکشن آسیب برساند. هنگامی که اکشن بادامک ها دارای تثبیت کننده نوری هستند، جیب مکانیزم 3 محوره را ارائه می دهد! لوازم جانبی برای فیلمبرداری زیر آب تا عمق 60 متری نیز موجود است.

جمع و جور (طول 12 سانتی متر)، سبک (116 گرم!!)، خودمختاری خوب (140 دقیقه) تا 4K 60 فریم در ثانیه را ارائه می دهد، با امتیاز اضافی نمایه D-Cinelike که کالیبراسیون را در پس از تولید تسهیل می کند.

این دوربین ایده آل برای بسیاری از موقعیت ها است

جزئیات کوچکی که برای فیلمبردار باتجربه تفاوت ایجاد می کند، امکان تنظیم دیافراگم، isos و سرعت شاتر به صورت دستی از طریق صفحه نمایش لمسی یا برنامه MIMO روی گوشی هوشمند خود است.

با این قیمت و با همه این عملکردها، بسته به آنچه می خواهید فیلم بگیرید، هیچ تردیدی وجود ندارد. می توان از آن به عنوان اولین دوربین برای کسانی که می خواهند فیلمبرداری را شروع کنند، به عنوان دوربین مسافرتی و همچنین به عنوان یک دوربین پشتیبان برای برخی از فیلمبرداران با تجربه استفاده کرد. من اغلب آن را به پسر 7 ساله ام قرض می دهم تا او را با ویدیو آشنا کنم. بدون تردید یکی از بهترین دستگاه ها برای ویدیو!


بهترین دوربین های فیلمبرداری | دوربین های SLR و هیبریدی

اگر دوست دارید عکس های زیادی بگیرید و فیلم های شیک و زیبا بسازید، این دوربین یکی از بهترین دوربین ها برای فیلمبرداری است. این برای من تطبیق پذیری مطمئن است. این روزها پرفروش ترین خط دستگاه است.

درFYI، بسیاری از مدل های اخیر دارای تثبیت کننده نوری هستند. بنابراین نیازی به سرمایه گذاری بر روی یک لنز تثبیت شده نیست. مزیت اصلی SLR این است که بی اهمیت است، اما من هنگام عکاسی در مکان های عمومی متوجه آن شدم، شما می توانید در مکان های شلوغ بدون اینکه مردم به شما بچرخند از ترس قرار گرفتن در ویدیو مانند زمانی که با یک دوربین سنتی عکاسی می کنید، فیلمبرداری کنید.

ممکن است پیش پاافتاده به نظر برسد، اما همیشه بهتر است ویدیویی را ببینید که در آن افراد طبیعی بمانند و هر 5 ثانیه یکبار بر نگردند تا ببینند آیا در حال فیلمبرداری از آنها هستیم یا خیر. من در مورد بازدید از موزه یا مراکز نمایشگاهی با افراد زیادی صحبت می کنم. تصویر بسیار "طبیعی تر" به نظر می رسد.


معایب کوچک

نقطه ضعف دوربین SLR در ویدیو محدودیت آن برای فیلمبرداری مداوم برای بیش از 30 دقیقه در مدل های خاص است. دقیقا 29 دقیقه و 59 ثانیه. ممکن است برخی از فیلمبرداران را آزار دهد. این محدودیت ناشی از یک قانون اروپایی است.

اساساً بیان می کند که بیش از 30 دقیقه ضبط مداوم، دستگاه در رده دوربین های فیلمبرداری/دوربین قرار می گیرد. بنابراین، BIM، یک مالیات اضافی. اگر دستگاه شما پیشنهاد تغییر از حالت PAL به حالت NTSC را بدهد، محدودیت اروپایی می‌پرد و می‌توانید به‌جای PAL استاندارد 25/50 فریم در ثانیه، در 24، 30 و 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید.

دلیل دیگر این بریدگی نیز گرم شدن بیش از حد سنسور است. دستگاه دارای حالت امنیتی است، ضبط را قبل از 30 دقیقه قطع می کند تا سنسور حفظ شود. اکنون برخی از دستگاه‌ها برای خنک کردن کیس، یک فن را به پشت وصل می‌کنند.


سنسور APS-C، میکرو 4/3 یا فول فریم؟

با توجه به تفاوت سنسورها، بسیار صادقانه، من ویدیوهایی را دیده ام که با دوربین فول فریم Canon 5D Mark ll با قیمت 3000 یورو برای هر بدنه گرفته شده است و ندیده ام.

تفاوت های قابل توجه با فیلم هایی که با دوربین APS-C خود با قیمت 800 یورو مجهز به لنز خوب گرفته بودم. زیرا بله، کیفیت لنز ضروری است.


تفاوت ها…

تفاوت اصلی بین یک سنسور متوسط ​​و یک سنسور بزرگ عمدتاً در سطح حساسیت در نور کم، درجه "بوکه" زمانی است که لنز دارای دیافراگم بزرگ است. و همچنین فاصله کانونی که در یک سنسور کوچکتر با یک لنز معادل بیشتر است.

دوربین‌های حرفه‌ای زیادی برای فیلم‌برداری داستان‌های تخیلی در نظر گرفته شده‌اند که سنسور فول فریم ندارند، اما سنسور «Super 35» دارند، یعنی اندازه ای نزدیک به APS-C. همچنین برخی از مدل هایی که در بین فیلمبرداران مرجع هستند، دارای سنسور میکرو 4/3 هستند، حتی کوچکتر از APS-C (به عنوان مثال Panasonic GH5 یا GH6).

و اگر مردم اغلب از من می پرسند که فیلم هایم را با کدام مدل فیلمبرداری کردم، فکر می کنم به این دلیل است که حرف من را تایید می کند.

نظر من در مورد فول فریم این است که اگر عکاسی حرفه ای در پهلو انجام می دهید، بله این فرمت جالب است زیرا برای فرمت عکس مناسب تر است. اگر قصد دارید عمدتاً ویدیو را تمرین کنید، بسیار کمتر است.

من فیلمبردارانی را می شناسم که توسط آژیرهای بازاریابی فریب خورده اند، تمام فریم را بعد از aps-c امتحان کرده اند و در نهایت به aps-c بازگشته اند. همچنین فکر کنید که در APS-C می توانید یک لنز فول فریم بچسبانید.


…از اندازه

اما از طرفی دیگر نمی توانید لنز aps-c را روی فول فریم بچسبانید. در نهایت بله، می توانید، اما یک دایره سیاه در اطراف تصویر خود خواهید داشت. و امروزه لنزهای APS-C با دیافراگم بزرگ بسیار خوب در دسترس هستند که اغلب از لنزهای فول فریم در دسترس هستند. بنابراین نه، برای من، بهترین دستگاه های ویدئویی لزوماً سنسور فول فریم ندارند.

هیبریدی ها با لنزهای قابل تعویض این مزیت را دارند که اندازه کوچکی دارند و در عین حال دارای سنسور یک SLR هستند. آنها بدون آینه (بدون آینه بین لنز و سنسور) مانند محدوده ذکر شده در بالا هستند و بنابراین دارای تمام مزایا هستند. به نظر من و با توجه به جهت گیری بازاریابی که توسط تولید کنندگان مختلف اتخاذ شده است، دوربین SLR سنتی در چند سال آینده ناپدید خواهد شد... اما این فقط نظر من است.


ارگونومی

ارگونومی تغییر می کند، برای ایجاد یک عکس تمیز باید به لوازم جانبی (Steadycam یا gimbal، نوار لغزنده و غیره) مجهز باشید.

مدل های زیادی با سنسور APS-C در بازار وجود دارد. سپس سونی مدل هایی با سنسور فول فریم با محدوده آلفا 7 خود عرضه کرد.

جدیدترین مدل های این محدوده عبارتند از Alpha 7 IV، Alpha 7R IV، Alpha 7S III و همچنین Alpha 9 با بودجه کاملا متفاوت. سونی 2 یا 3 سال در ارائه بهترین دستگاه های ویدئویی در این بخش از بازار تنها ماند.

سپس پاناسونیک با S1، S1R و S1H یا نیکون با Z6 و Z7 اخیراً همین روند را دنبال کردند. کانن با EOS R5 و ویدیوی 8K آن و تمام ویژگی‌هایی که سخت‌گیرترین فیلم‌برداران می‌توانند انتظار داشته باشند، با رقبا پیش می‌آید.

فوجی فیلم، برندی که عمدتاً به عنوان تولیدکننده فیلم شناخته می‌شود، در زمینه ساخت هیبریدی‌های APS-C که به ویدئو اختصاص داده شده‌اند، در خطر تکان دادن سونی و پاناسونیک است. جدیدترین مدل های هیبریدی آن (به ویژه X-H2s) در واقع فیلمبرداران خواستار را هدف قرار می دهند و همچنین نظرات من را در مورد اندازه سنسور در ویدیو تأیید می کنند. فوجی فقط بر روی مدل‌های فرمت متوسط ​​خود (با سنسور بزرگتر از فرمت کامل) و Aps-C تمرکز می‌کند.

قضاوت در مورد اینکه تفاوت های کافی بین فرمت کامل و Aps-C وجود ندارد. فلسفه آنها این است که به طور مداوم سیستم عامل محدوده خود را به روز کنند و در نتیجه آخرین فناوری های نرم افزاری را به مدل های قدیمی تر ارائه دهند. به عنوان مثال، X-T3 به ​​لطف آخرین به روز رسانی خود، از همان پیشرفت X-T4 بهره می برد. و آنها اعلام کردند که X-T4 برخی به روز رسانی ها را از X-H2S دریافت خواهد کرد. این فقط یک مثال است. این برخلاف جریان مارک‌های دیگر است که محدوده‌های خود را بسیار بیشتر تقسیم می‌کنند… سلام سونی

تثبیت مکانیکی سنسور، 4K Cine (4096 x 2160) تا 60 فریم در ثانیه (برای X-T3 و X-T4)، رمزگذاری 200 مگابایت (400 مگابایت برای X-T4)، F-Log (برای کالیبراسیون)، حالت Eterna برای تقلید از یک رندر فیلم شناخته شده در دنیای سینما و ...

من چند ماه پیش برای X-T4 و لنز 35 میلی متری XC F2 آن کرک کردم تا جانور را آزمایش کنم. من از تمام ویژگی هایی که ارائه می دهد و کیفیت عکس های آن به اندازه فیلم هایش شگفت زده شده ام. این به وضوح یکی از بهترین دستگاه های ویدئویی در حال حاضر است. من اخیرا Viltrox 23mm F1.4 را خریداری کردم و نمی توانم بدون آن زندگی کنم.


نیکون در حال بیداری است

نیکون با مدل های Z6 و Z7 خود بالاخره وارد بازار بدون آینه فول فریم شد. در بالای عکس، دستگاه‌ها نسبت به به‌روزرسانی‌ها بهبود یافته‌اند.

به روز رسانی سیستم عامل آنها برای ارائه عملکردهای پیشرفته جالب برای فیلمبرداران خواستار. و بدین ترتیب به دادگاه بهترین دستگاه های ویدئویی بپیوندید. حتی اخیراً با Z6 II و Z7 II.

اگر به نیکون و لنزهای آن مجهز هستید و می خواهید به این برند وفادار بمانید، نیکون یک حلقه آداپتور FTZ ارائه می دهد که به شما امکان می دهد از لنزهای آن در این مدل های جدید استفاده کنید...بیشتر بدانید.


المپوس، پادشاه تثبیت

این سازنده که اغلب در رده بهترین دستگاه های ویدئویی فراموش می شود، با این وجود بیش از یک دارایی در کیف خود دارد. اول اینکه اپتیکش جزو بهترین های دنیاست. Olympus همچنین در تصویربرداری پزشکی به این امر مشهور است. سپس جدیدترین دستگاه‌های آن هر چیزی را که یک فیلمبردار خواستار انتظار دارد، ارائه می‌کند.

تثبیت کننده دستی با کارایی بالا، 4K Cine با سرعت 240 مگابیت بر ثانیه در 24P، نمایه های ثبت برای کالیبراسیون، ضبط صدا با کیفیت (که اغلب توسط برخی سازندگان نادیده گرفته می شود)، کیس گرمسیری ... مزایای زیادی را باید در نظر گرفت، به خصوص اگر انباری از لنز میکرو 4/3. دو هیبریدی که من برای ویدیو با Olympus توصیه می کنم E-M5 Mark III و E-M1 Mark III هستند.

انتخاب من از دوربین های هیبریدی APS-C برای فیلم های برتر:

نوع استفاده: کلیپ، داستانی، گزارش، مصاحبه...

1.دستگاه Fujifilm X-H2s بهترین دوربین برای فیلمبرداری همایش و گزارشات و مصاحبه در اطراف.

ویژگی های ضروری:

بهترین دوربین فیلمبرداری x-h2s

✅ سنسور X-Trans CMOS 5 HS با نور پس‌زمینه با لایه‌های روی هم قرار گرفته (ناپدید شدن کرکره نورد)

✅فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی با تشخیص چشم ها و صورت انسان و حیوان (پرندگان، سگ ها...) و موضوعات: اتومبیل، موتور سیکلت، دوچرخه، هواپیما، قطار…

✅تا 240 دقیقه ضبط مداوم با کیفیت 4K/60P

✅فیلم ها در 6.2K/30P 4:2:2 10bit و 4K/120P

✅ضبط FLog-2 و ProRes 422 داخلی.

✅خروجی تصویر RAW از طریق HDMI با فرمت 12 بیتی Apple ProRes RAW

❌کاربران فوجی ممکن است از ارگونومی دستگاه گیج شوند.


2.دستگاه Fujifilm X-T4

بهترین دوربین فیلمبرداری x-t4


✅4K DCI (4096x2160) تا 60 فریم در ثانیه (ایده آل برای فیلم های داستانی و موسیقی)

✅ضخامت رنگ 10 بیتی 4:2:0 ضبط داخلی و 4:2:2 از طریق خروجی HDMI

✅فوکوس خودکار ردیابی صورت و چشم در حالت عکس و فیلم

✅فول اچ دی تا 240 فریم بر ثانیه

✅تثبیت کننده داخلی 5 محوره بسیار موثر

❌منوهای کمی پیچیده.

❌بدون جک هدفون (آداپتور دوشاخه USB-C)


3. دستگاه سونی A6600

ویژگی های ضروری:

بهترین دوربین فیلمبرداری a6600


✅ تشخیص و ردیابی فوکوس خودکار چشم های سوژه فیلمبرداری شده در عکس و فیلم (حیوانات شامل)

✅4K HDR

✅ضبط در S-Log 2 یا 3 امکان پذیر است

✅جک میکروفون + هدفون

✅تثبیت کننده 5 محوره

✅با باتری NP-FZ100 استقلال بسیار خوبی دارد

❌بدون 4K DCI

❌نه 4K/60P


کارت حافظه برای دوربین شما

بعد از اینکه بین تمام این دوربین ها انتخاب کردید، فراموش نکنید که یک کارت حافظه با فرمت مناسب وصل کنید. بنابراین کارت های زیر همگی برای دستگاه های ذکر شده سازگار هستند. به جز نیکون Z6 یا Z7 که از XQD استفاده می کنند. و به زبان ساده: SDHC = Full HD OK. SDXC=4K خوب است. از سوی دیگر، اگر برای ویدیوهای خود ارزش قائل هستید، از کارت های حافظه بدون نام خودداری کنید... برخی از دستگاه ها مانند Fuji X-T4 یا سایر دستگاه هایی که با سرعت 4K/60FPS با سرعت بالا ضبط می کنند، به کارت های حافظه با استاندارد UHS II از نظر سرعت نیاز دارند. . در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

  • Full HD et 4K (30 fps)
  • Full HD et 4K (30fps)
  • Full HD et 4K (30fps)
  • 4K/60fps

نتیجه

هنگام انتخاب دوربیم فیلمبرداری مخصوص برای مصاحبه و سمینار و همایش ها یک نکته مهم را به خاطر بسپارید: یک دوربین خوب (SLR، هیبریدی یا کامپکت) لزوماً ویدیوهای خوبی ارائه نمی دهد. عمدتاً به دلیل پردازش ویدیو، الگوریتم رمزگذاری که توسط دستگاه انجام می شود. زیرا هر برند و هر مدلی ویژگی های خاص خود را دارد (پردازش رنگ ها، کنتراست، نرخ فریم و ...). من دوربین‌های DSLR بسیار خوبی را در عکس‌ها دیده‌ام که ویدیوهای متوسطی ارائه می‌دهند. و برعکس، بهترین دوربین های فیلمبرداری لزوما بهترین در عکاسی نیستند.


امیدوارم مشاوره و نظرات من توانسته باشد شما را در انتخاب حسگر احساسات آینده خود یاری کند. فراموش نکنید، پشت حسگر احساسات، خالق احساسات وجود دارد، شما! همانطور که اغلب می گویم، لزوماً دوربین مهم نیست، بلکه شخص پشت آن است. این قلم مو نیست که نقاش را...


در صورت تمایل این مقاله را به اشتراک بگذارید، نظر خود را در نظرات بیان کنید یا سوالات خود را بپرسید، خوشحال می شوم به آنها پاسخ دهم. ?


فیلمبرداریدوربینساخت تیزر تبلیغاتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید